Skip to main content
Vraag

Mail naar actienemer lijkt niet verstuurd te worden

• January 21, 2026
  • 1 reactie
  • 8 Bekeken

k.prins
Forum|alt.badge.img+7

In een meldingstype heb ik bepaalde mensen rechten gegeven als Actienemer, per locatie. Vervolgens heb ik in de workflow een actie aan een statusovergang toegevoegd “Email versturen aan actienemers”. Verder is er geen expliciete actie toebedeeld in de workflow. Het gaat om gedragsdeskundigen die vooral de melding moeten ontvangen moeten kunnen lezen. Verdere opvolging gebeurt buiten de incident workflow. Ik zie bij de Extra info niet de mail die gestuurd is naar actienemers en ik krijg van een actienemer de feedback dat ze geen mails ontvangt. Moet ik nog iets anders inrichten zodat de aan een locatie gekoppelde actienemers een bericht krijgen dat er een melding ingediend is die ze moeten/kunnen lezen? 

1 reactie

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@k.prins 

Het is belangrijk om te weten dat Actienemers en Overige betrokkenen expliciet aan een melding verbonden moeten worden, voordat je medewerkers met die rol een mail kunt sturen. Eigenlijk geldt dat ook voor de melder - als je "alle aangemelde gebruikers” instelt als melder, dan leiden workflow mail acties naar de melder ook alleen tot mails aan de melder van een specifieke melding, niet naar iedereen die "melder mag zijn”.
Dus: bij de rollen melders, actienemers en overige betrokkenen stel je in wie die rol mag hebben per melding.
Bij de rollen van coördinator, lezer en analist geef je direct toegang tot alle meldingen.

Voor het aanschrijven van actienemers geldt dat je hen eerst een actiepunt dient toe te kennen om ze als actienemer te kenmerken. Dat leidt tot de toewijzing van een taak, die veelal begeleid wordt met een mail op basis van een abonnement van de gebruiker.
Deze abonnement mail is vaak generiek van aard. Daarnaast kunnen actienemers het e-mail abonnement uitzetten. Wil je meer informatie bieden of zeker weten dat een actienemer een mail ontvangt, dan is een workflow actie "E-Mail versturen aan actienemers” heel interessant.
Andere aanleiding is bijvoorbeeld dat je alle eerder expliciet betrokken actienemers bij een melding wil laten weten dat de melding is afgehandeld.