Skip to main content
Vraag

Mede-eigenaar → wanneer wordt je dit en wat kun je dan?

• June 24, 2026
  • 1 reactie
  • 5 Bekeken

Forum|alt.badge.img+5

In het tabblad ‘Acties en voortgang’ staat het kopje betrokken personen.

Bij sommige meldingen ontstaan mede-eigenaars. Echter ik begrijp niet wanneer dit gebeurt. Kan uitgelegd worden wanneer je mede-eigenaar van een melding wordt.

Daarbij begrijp ik uit de organisatie dat de mede-eigenaar niet de rechten heeft die ze verwachten. Ik kan ook niet vinden welke rechten dit zouden moeten zijn en of ik daar invloed op heb.

Kan ook uitgelegd worden welke rechten een mede-eigenaar heeft en of deze rechten door mij te wijzigen/in te stellen zijn.

1 reactie

Marjolein vd Wijst
Forum|alt.badge.img+3

Beste ​@Sigrid ,

Sinds Zenya 7.2 is de rol van mede eigenaar toegevoegd.

Met deze rol wordt de "coördinatorenpool" flexibeler. Het is nu mogelijk om per melding/meldingstype gebruikers toe te wijzen die coördinatortaken mogen uitvoeren.
De mede-eigenaren rol kan op verschillende wijzen worden ingesteld:

• Op meldingstype: Op een statusovergang kan je mede-eigenaren toevoegen. Evenals de functionaliteit van “Overige betrokkenen van deze melding wijzigen” is er een optie “Mede-eigenaren voor deze melding selecteren”. Met deze optie kan je zorgdragen dat er meerdere eigenaren onderdeel kunnen worden van dit meldingstype.
  • Op melding: Overzicht betrokken personen. Bij het betrokken personen overzicht zal ook de optie van mede-eigenaren worden toegevoegd. Vanuit deze functionaliteit kunnen er in de melding mede-eigenaren worden toegevoegd aan de melding.
  • Op melding/meldingstype: Wat moet ik doen tabel? In de “Wat moet ik doen tabel” wanneer de optie “Betrokken personen wijzigen” wordt toegevoegd. Dan verschijnt eveneens het vernieuwde scherm om betrokken personen te wijzigen waar ook de mede-eigenaren aan zijn toegevoegd.

De mede-eigenaar heeft coördinatorrechten.
Meer over de rechten en rollen van binnen FLOW kun je vinden in dit artikel: Hoe bepaal je wie wat mag doen en/of zien bij een melding? | Zenya Community