Beantwoord

Melding kan niet afgesloten worden

  • 25 August 2023
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Badge +5

Hai,

 

Wij hebben nu meerdere cases (technical incident reports) die wij niet kunnen afsluiten. Ik zie het volgende wanneer ik hem open:

Maar ook deze action 2 is oranje, ik kan alleen nergens iets aanpassen, ondanks dat ik system administator ben

In een andere Case staat een 2e action nog in progress maar nergens aan te passen. Terwijl hij wel aangeeft hij blijft ergens hangen op de roote cause, zelfde als hierboven.

Ik ben zelf niet bekend met de cases en de flows en helaas is degene met kennis niet meer werkzaam bij ons, vandaar dat ik het even snel vraag hier.

icon

Antwoord op het topic Els Lowette 25 August 2023, 10:55

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6

@SaskiaVK 

Hallo Saskia, misschien dat ik al enkele tips kan meegeven naar een mogelijke oorzaak.

Zelf heb ik een gelijkaardig voorval gehad.

Info: De coördinator kan vanuit het coördinatorformulier een actiepunt starten waarbij een actiepuntformulier verzonden wordt.  Wat bij ons de oorzaak was is dat de coördinator deze stap heeft willen terugdraaien. Het veld met opdracht voor “verzenden” (initiële keuze) werd nadien aangepast naar niet verzenden en is daarom ook bij ons in het coördinatorformulier oranje = kleur die aangeeft dat een veld werd aangepast.  Bijkomend had men het verzonden formulier verwijderd onder het tabblad formulieren zodat het dus niet meer mogelijk was om het formulier af te handelen. Helaas eens het formulier verzonden is wacht het systeem tot het actiepunt is afgehandeld. Op de workflow is immers zo ingesteld dat de melding pas mag afgesloten nadat alle actiepunten zijn afgehandeld. 

De oorzaak heb ik kunnen achterhalen als volgt:​​​​​ - open de betreffende melding en kijk op het tabblad “Weergave” bij “Activiteitenlog”.  Hier kan je stap voor stap zien wat er met de melding gebeurd is.  

Mocht het ook zo bij jullie zijn ingesteld als de werkwijze bij ons dat ga je onder de activiteitenlog kunnen terugvinden dat het formulier/een actiepunt verwijderd werd. 

Ik zou adviseren om zeker even contact te nemen met de service desk van Infoland, zij kunnen samen met jou zoeken naar de oorzaak en een mogelijkheid om de meldingen toch af te sluiten.  

Succes!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring