Beantwoord

Melding starten met zowel een normaal meldformulier als een mobiel meld formulier

  • 23 August 2022
  • 8 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hallo

Is het mogelijk om een melding te kunnen laten starten met zowel een normaal meldformulier in de Zenja browser als een mobiel meldformulier? 

De wens is dat men zowel via de browser als via de app een VIM formulier kan invullen en de vervolg stappen samenvallen. Is dat mogelijk of moeten er dan toch 2 aparte meldformulieren gemaakt worden? 

 

Alvast bedankt,

Eveline

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 24 August 2022, 08:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Hoi Eveline,

wij hebben verschillende meldtypes met zowel een mobiel formulier als een intern meldformulier. In een intern meldformulier heb je meer mogelijkheden om in te bouwen. Je hebt dan wel twee verschillende meldformulieren nodig. Als je dat niet wil kan je bijv op je intranet een link zetten naar het mobiele formulier om dit in te laten vullen. Wanneer je verschillende meldformulieren in een meldtype zet kan je dezelfde velden gebruiken en maakt het ook altijd gebruik van dezelfde flow die erachter is gedefinieerd.

Reputatie 1
Badge +3

Hoi @Jenny 

Dus ik kan een flow laten starten vanuit zowel een intern formulier als een mobiel? waar pas ik dit aan? Ik zie bij Concept geen optie om een 2de formulier toe te voegen. 

Reputatie 5

@Eveline Janssen - Op 't Eijnde wat bedoel je met een optie om een 2e formulier toe te voegen. Zowel mobiele formulieren als meldformulieren kunnen een workflow starten. Uiteraard per melding maar 1 van die 2. De melding start ofwel doordat er een mobiel formulier verzonden wordt, of doordat er een meldformulier verzonden wordt. Binnen 1 meldingstype mag je verschillende meldformulieren en/of mobiele formulieren maken, maar elke melding heeft maar 1 vertrekpunt.

Reputatie 1
Badge +3

Hoi @Job Kramer 

Wat ik hoopte is dat een meldingstype, bijvoorbeeld ons VIM formulier, ingevuld kan worden via de browser (intern formulier) of via een app (mobiel formulier), en vervolgens in het proces van dit meldingstype op dezelfde manier doorgaat naar degene die deze melding moet analyseren. Het Concept veld in de flow moet dan volgens mij uit 2 formulieren bestaan, die vervolgens een lijn hebben naar het volgende veld wat er dan maar 1 is. Of 2 startpunten, of het startpunt moet 2 formulieren kunnen bevatten. Misschien dat dit helpt: 

En ik dacht uit de eerste reactie op te maken dat dit kan, maar van jou begrijp ik dat dit niet zo is.

We kunnen wel 2 VIM formulier meldingstypes maken, waarvan 1 een intern formulier heeft en de ander een mobiel formulier. Het proces erachter kan wel naar dezelfde mensen lopen, maar wanneer we een rapport willen maken van alle VIM formulieren dan moeten we hier 2 meldingstypes voor selecteren. 

Hopelijk is mijn uitleg nu duidelijker. Ik probeer onderscheid te maken tussen een melding en een meldingstype. 

 

Reputatie 5

@Eveline Janssen - Op 't Eijnde Je eerste afbeelding is hoe het zit. Je hebt een conceptmelding (mobiel of normaal meldformulier) en als je dat formulier verzendt wordt de statusovergang naar 'In beoordeling’ doorlopen.

Je kunt overigen workflow acties conditioneel wil maken op basis van of de melding gestart is vanuit een intern meldformulier of een mobiel formulier. Dat doe je met een conditie op ‘gemeld via’, met de opties ‘intern meldformulier’ en ‘mobiel formulier'.

Reputatie 6
Badge +7

Misschien aanvulling op @Job Kramer , loop de workflow en de acties even door nadat je het mobiele formulier hebt gemaakt. Het kan zijn dat bepaalde velden die je op je gewone formulier hebt gemaakt niet op het mobiele formulier kunnen staan en je hiervoor een nieuw veld moet aanmaken. Dit moet je dan bij je acties eventueel even toevoegen, om te zorgen dat dezelfde vervolgactie wordt opgestart, onafhankelijk of het uit gewone formulier of het mobiele formulier voort komt.

 

Reputatie 1
Badge +3

Hoe krijg ik dan ook dat mobiel meldformulier als optie in Concept? Of is dit al gekoppeld, maar zie ik dat nergens? Ik heb een test flow waarbij ik wel het normale meldformulier zie als meldformulier in Concept, maar niet het mobiel formulier: 

Mijn excuses voor de vele vragen, ik begrijp het helaas nog niet. Ik ben blij met alle hulp die jullie mij tot nu toe al geboden hebben. 

Eveline

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Eveline Janssen - Op 't Eijnde 

Ik zal een ticket aanmaken bij onze servicedesk zodat we je bellen en dit verder telefonisch uitleggen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring