Skip to main content
Beantwoord

Meldingen anonimiseren is niet gelukt

  • June 15, 2023
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hallo,

 

Ik heb geprobeerd om in onze testomgeving de meldingen te anonimiseren. Ik heb dit als volgt ingesteld:

Nu zie ik dat de meldingen die langer als een jaar geleden gesloten zijn, wel naar de status anonimiseren zijn gegaan, maar niet daadwerkelijk zijn geanonimiseerd.

Wat doe ik verkeerd?

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Deze kwestie is als volgt opgelost:

De melding is teruggezet naar de eerdere status. De voorwaarden voor de statusovergang zijn gewijzigd, zodat de statusovergang opnieuw kon plaatsvinden en vervolgens verliep het anonimiseren goed.

De instellingen van de actie zelf zijn niet gewijzigd - het is daarmee onduidelijk waarom het anonimiseren de eerste keer onvolledig was. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Zenya Product Specialist
  • 593 reacties
  • June 15, 2023

Hi @anthonyw,

Heb je nog een voorwaarde ingesteld bij de actie anonimiseren ingesteld?

Ik wacht je reactie af.


Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Conversator
  • 15 reacties
  • June 15, 2023

Hoi,

Ik heb verder geen voorwaarde voor het anonimiseren ingesteld

mvg Anthony


Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • 908 reacties
  • June 15, 2023

@anthonyw 

Als je bij de statusovergang op "Wijzigen” klikt, dan kun je vervolgens naast de actie "Melding anonimiseren” op een potlood klikken voor toegang tot de exacte instellingen van die actie.

In stap 2 kun je in detail aangeven wat je wil anonimiseren:
 

Die instellingen bepalen welke inhoud er geanonimiseerd wordt.
Op basis van jouw schermafdruk is er gekozen voor de standaard optie "alleen extra info items die zijn toegevoegd door een melder anonimiseren” en de daarbij behorende standaardacties gekozen.
Ik ben daarom benieuwd of de acties die in het eerste kader zijn aangeduid zijn uitgevoerd of niet?


Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Conversator
  • 15 reacties
  • June 15, 2023

Hoi Chaim,

De inhoud van velden die ik heb aangevinkt, zijn niet gewist.

 

 


Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • 908 reacties
  • June 15, 2023

Hoi @anthonyw 

Ik heb hiervoor een incident aangemaakt bij de Infoland Servicedesk - de resultaten en bevindingen zullen we na afloop hier delen.


Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • 908 reacties
  • Antwoord
  • June 28, 2023

Deze kwestie is als volgt opgelost:

De melding is teruggezet naar de eerdere status. De voorwaarden voor de statusovergang zijn gewijzigd, zodat de statusovergang opnieuw kon plaatsvinden en vervolgens verliep het anonimiseren goed.

De instellingen van de actie zelf zijn niet gewijzigd - het is daarmee onduidelijk waarom het anonimiseren de eerste keer onvolledig was.