Beantwoord

Meldingstypen overzetten van test naar productie

  • 13 April 2023
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Badge +3

Na een periode gewerkt te hebben met een een bepaalde workflow/meldingstype zijn we toe aan het actualiseren/verbeteren van deze flow.

Hoe zet ik de aangepaste workflow (test omgeving) over in de oude workflow (productie omgeving)?

Daarnaast de vraag wat gebeurt er met de meldingen die al gedaan zijn in de meldingstype in de productie omgeving? Zowel met de gesloten als de openstaande meldingen.

Met andere woorden hoe doe ik dit zonder al te veel verstoring op de dagelijkse gang van zaken.

 

Waar kan ik hier informatie over vinden.

icon

Antwoord op het topic Cindy Segers 17 April 2023, 11:34

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo @Sigrid,

Ik begrijp dat je het betreffende meldingstype al in gebruik hebt in productie, en nu aangepast/verbeterd hebt in de testomgeving.

Je zou het volgende kunnen doen:

  • het meldingstype exporteren uit test
  • het reeds bestaande meldingstype in productie hernoemen naar “… meldingen tot [datum]”
  • het geëxporteerde meldingstype importeren in productie en daar hernoemen naar “… meldingen vanaf [datum]”
  • de rechten correct instellen in het nieuwe meldingstype
  • bij het reeds bestaande meldingstype “Nieuwe meldingen van dit type toestaan” op NEE zetten en het meldformulier de-activeren   (bestaande meldingen kunnen dan wel nog afgehandeld worden)
  • bij het nieuwe meldingstype, het meldformulier inschakelen en “Nieuwe meldingen van dit type toestaan” op JA zetten
  • het nieuwe meldformulier opnemen in de verzameling van het portaal
  • bestaande rapportages nalopen en aanpassen zodat meldingen van het nieuwe meldingstype hierin worden meegenomen of nieuwe rapporten toevoegen

De reeds gedane meldingen (open + gesloten)  blijven bestaan in productie als het meldingstype uitgeschakeld wordt. 

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring