Skip to main content

Wanneer je kiest voor het veldtype ‘lijst met getalwaarde’ kun je een tekst + getal invullen.

Als ik in een ander formulier dit veld neerzet als ‘alleen lezen’ dan toont hij alleen de tekst maar niet het getal. Terwijl ik die er juist bij vermeld wil zien staan.

In de praktijk wil ik dit gebruiken voor onze kostensoorten bij een verwervingen aanvraag in ons verwervings- / inkoop proces. De gebruiker kiest in het meldformulier via dit veld om welke kostenplaats het gaat (bijv. Deurautomaten) en daaraan hangt de kostensoort 471240. 

Nu wil ik in het formulier dat naar inkoop gaat dit als ‘alleen lezen’ de kostensoort + kostenplaats laten tonen maar dat lijkt niet te werken. Uiteraard kan ik de kostensoort achter de tekst plakken zodat het alsnog getoond wordt maar dan moet inkoop die handmatig overnemen voor verdere afhandeling. 

En waarom toont hij het getal ook niet bij ‘alleen lezen’ ? Dat is toch ook een onderdeel van de informatie van het veld?

Hoi @cverschuur,

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk, zij pakken dit verder met je op.


Beste @cverschuur ,

Het "Lijst met getalwaarde"-veld is niet bedoeld om kostenplaatsnummers op te geven. Dat is een veld dat je gebruikt voor velden van het type "scorematrix" en/of "Getal (berekend met formule)". 
 
Er zijn twee alternatieven om de kostenplaatscode in te vullen:

  1. Neem het kostenplaats nummer op in de lijstwaarde
  2. Onderzoek of het invullen van een externe sleutel bij Organisatie-eenheden het gewenste resultaat oplevert, zie bijlage voor het startpunt. Meeste klanten vullen het kostenplaats nummer in op het systeemveld externe sleutel (zie bijlage)

Reageer