Skip to main content

Bij het maken van een melding maken wij een keuze uit een lijst met cliënten. Wanneer je dit veld aanvinkt, verschijnt er direct een lijst met cliëntennamen. Wij vinden dit privacy technisch niet wenselijk. We zien graag een veld waarin bijvoorbeeld:

  • Er pas suggesties voor namen worden getoond als je letters intoetst
  • De dropdown pas opent na intoetsen van naam / deel van de naam.

Hallo ​@Lisanne.Philadelphia,

Maken jullie gebruik van een EPD systeem o.i.d. waar de namen instaan, die vervolgens worden uitgelezen met een HL7 koppeling? Of staan de cliënten rechtstreeks in een Zenya veld?

Een HL7 koppeling is hoogstwaarschijnlijk de meest veilige optie, dit komt omdat je vaak al 2 aparte waarden moet invoeren om een persoon te vinden, denk aan achternaam en geboortedatum.

Mochten jullie geen HL7 koppeling hebben, dan heb ik misschien wel twee andere oplossingen. Je kan gebruik maken van het veldtype “Hiërarchische lijst” of (alhoewel een beetje alternatief) “Kader item”.

De optie “Hiërarchische lijst” is een veldtype die je kunt aanmaken en is redelijk vanzelfsprekend. Zorg voor een hiërarchie waarbij je de cliënten onderverdeeld in één of meerdere groepen. Wanneer je de zoekfunctie gebruikt dan komen namen beschikbaar op basis van wat je typt.

De optie “Kader item” is iets waar je naar kunt kijken als je naast de naam van een persoon ook op basis van andere gegevens wilt kunnen zoeken. Een kader maak je niet in FLOW, deze maak je in een ander gedeelte van applicatiebeheer onder “Kader”. Het kader kan je vervolgens wel gebruiken in FLOW. Ook een kader heeft een hiërarchische opbouw. Voor een kader kan je van alle cliënten;

  1. Een nummer opgeven (denk aan clientnummer)
  2. Een titel opgeven (denk aan naam persoon)
  3. Tekst invoeren (denk aan details over persoon)
  4. Toelichting invoeren (een tweede vak voor detail over persoon)

Goed om te weten, je kan zoeken op de inhoud van bovenstaande 4 opties.

Succes,

Groet,

Kees


Dank voor je reactie Kees,

Ik neem je suggestie mee naar onze functioneel beheerder, kijken of dit voor ons een oplossing kan bieden.


@Lisanne.Philadelphia 

Zenya biedt de mogelijkheid om verbinding te leggen met ECD/EPD applicaties, zodat je Cliënt/Patiëntgegevens kunt opzoeken. Dan zie je pas namen na een zoekactie. Sommige van deze koppelingen bieden een mogelijkheid om de zoekresultaten te beperken tot de cliënten/patiënten waar medewerkers het dossier van mogen inzien. Daarnaas is het vaak ook mogelijk om een deel van de informatie die je invult in Zenya terug te sturen naar het ECD/EPD - wat de administratieve last van medewerkers verkleint.

Meest concrete voorbeeld dat ik kan geven is een koppeling met Nedap ONS, die biedt de volgende functionaliteit:

  • Vanuit een cliëntdossier wordt het Flow meldformulier geopend waarbij het cliëntnummer al is ingevuld
  • Medewerker vult de melding in en verstuurt de melding
  • Inhoud uit specifieke velden wordt gebruikt om automatisch een registratie van de melding in Nedap toe te voegen onder het dossier van de cliënt
  • Cliënt kan alleen de registratie in Nedap lezen, maar niet de FLOW melding
  • Invullen vanuit Zenya kan ook: medewerkers kunnen dan alleen cliënten opzoeken waarvan zij het dossier mogen zien in Nedap ONS 

Ik raad je daarom aan om dit vrijblijvend te bespreken met jullie Zenya accountmanager om de exacte mogelijkheden voor jullie situatie na te gaan. Zie ook Koppelen van Zenya met EPD en ECD | Zenya Community

@Kees van Roijen  HL7 biedt deze functionaliteit niet - het HL7 protocol staat slechts eenrichtingsverkeer toe.


Reageer