Beantwoord

Score laten berekenen in meldformulier

  • 8 July 2022
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hallo

Wij hebben een vragenlijst in een Excel bestand staan waarin aan de hand van gekozen antwoorden een totaal score wordt berekend, vervolgens moet iemand anders deze antwoorden evalueren wat ook weer de totaal score beïnvloed. Ik wil dit bestand over zetten naar een meldformulier, maar zover ik weet kaan ik dan niet door gekozen antwoorden een score laten berekenen. Klopt dat of weet iemand een manier waarop dit wel zou kunnen? 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 12 July 2022, 08:32

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi @Eveline Janssen - Op 't Eijnde,

Je kunt hiervoor velden van het type ‘Lijst met getalwaarde’ gebruiken. Elk antwoord heeft dan naast de tekst van het antwoord ook een numerieke waarde.

Om waarden op te tellen, kun je dan een veld van type ‘Getal berekend met formule’ toevoegen, daar kun je dan aangeven welke velden je op wilt tellen voor de score.

Reputatie 1
Badge +3

Hallo @Inge Kuijpers 

Ik kan "Getal bereken met formule” niet vinden bij het mobiel formulier. Moet ik deze nog ergens aanzetten? 

 

Hallo @Eveline Janssen - Op 't Eijnde,

In een mobiel formulier ben je beperkt voor wat betreft het soort velden. zie ook Q&A Een veld van type ‘Getal berekend met formule’ kun je niet gebruiken in een mobiel formulier.

Je zou dit op kunnen lossen door de ‘lijst met getalwaarde’ velden te laten vullen in het mobiele meldformulier en het veld van type ‘Getal berekend met formule’ in een vervolg formulier (actie of coordinator formulier)  opnemen.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring