Beantwoord

Standaard document in een FLOW melding aanmaken en delen of verzenden

  • 21 April 2023
  • 5 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 1
Badge +7

Is er een mogelijkheid om een Word document standaard als bijlage in een melding mee te geven zodat men niet telkends dit zelfde document moet updaten als bijlage. Het is een voorbeeld document dat verder moet aangevuld worden.

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 21 April 2023, 16:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@lwillen

Ik denk dat dit op deze manier mogelijk is:

  • Het is mogelijk om voor FLOW een Word sjabloon in te richten. Dit Word sjabloon brengt dan de inhoud van uw ingevulde FLOW velden op een voor u prettige manier samen in een document, zie Hoe voeg je een sjabloon voor e-mail of documenten toe voor 'Meldingen'?
  • Via een actie "Document genereren” op een statusovergang kunt u automatisch een Word document laten genereren. Dit document wordt dan als bijlage toegevoegd aan uw melding onder het tabblad "Extra info”, zie Mogelijke acties op een statusovergang
  • OF u kiest ervoor om een actieknop "Document genereren” toe te voegen aan de "Wat moet ik doen?"-tabel op een status in de Workflow

Voorwaarden voor succes:

  • Alle variabele informatie die u in het document wil hebben wordt ingevuld via FLOW velden
  • Die informatie moet ingevuld zijn voordat het document gegenereerd wordt 
Reputatie 1
Badge +7

Hoi Chaim,

 

is een goede oplossing, maar ik heb nu een veld “bijlage” in mijn melding staan waar de gebruiker handmatig een bijlage in plaatst. Kan ik deze automatisch gecreëerde bijlage aan dit veld bijlage koppelen zodat het in de melding ook zichtbaar is?

 

Luc 

Reputatie 1
Badge +7

@Chaim Leunissen hoe kan ik deze bijlage bijvoegen aan een automatische email vanuit een actie?

Reputatie 5
Badge +5

is een goede oplossing, maar ik heb nu een veld “bijlage” in mijn melding staan waar de gebruiker handmatig een bijlage in plaatst. Kan ik deze automatisch gecreëerde bijlage aan dit veld bijlage koppelen zodat het in de melding ook zichtbaar is?

Luc 


Nee, dat kan niet. Maar dat lijkt me geen directe hindernis, omdat de inhoud van het document m.i. wordt ingevuld via hetzelfde formulier waar het bijlage veld op ligt. De inhoud van het document is daarmee wel inzichtelijk in het betreffende formulier. Klopt dat?

Daarnaast verwacht ik dat deze persoon het document op kan halen via het kopje "Extra info” bij de melding.

 


@Chaim Leunissen hoe kan ik deze bijlage bijvoegen aan een automatische email vanuit een actie?


Hiermee wordt de achtergrond van uw eerste vervolgvraag duidelijker: kennelijk wil u het gegenereerde document met anderen kunnen delen.
Het verzenden van het automatisch gegenereerde document is niet mogelijk.


Maar ik zie dat andere organisaties daar net als u belang bij hebben, zie Idee Direct mailen van een gegenereerd Word document bij statusovergang | Infoland Community
Mag ik voorstellen dat u daar uw stem op uitbrengt?

 

Reputatie 2
Badge +6

Ik zou ook graag een Word document genereren en dit automatisch laten mailen in de flow

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring