Skip to main content

Beste mensen,

 

Wij hebben een bestaand meldformulier met deze workflow:

statusovergang zonder terugweg

Als ik een nieuw formulier zou bouwen, zou kiezen voor deze workflow:

Zie geel gearceerde pijlen voor vergelijk.

Mijn vraag is nu, kan ik de pijlen in het bestaande formulier nog aanpassen naar twee richtingen? Zo ja, hoe voeg ik in de workflow een terugweg (retour in statusovergang) in?

Groet, Sanne Poort

Hoi Sanne, 

 

Je maakt de status overgang actief. 
Geef eventueel voorwaarden voor wanneer je terug kan gaan.

Geef acties op die dan moeten worden uitgevoerd: 

  • bijv. als je een vraag hebt gesteld mag de melding worden afgehandeld moet het antwoord daar leeg gemaakt worden
  • of de feedback aan de melder leegmaken 
  • of een extra 

Je moet wel iets doen/wijzigen want anders gaat de melding weer direct naar de status afgehandeld terug, zeker als is aangevinkt dat de status overgang automatisch mag worden uitgevoerd. 

 

Succes, Lia Hazen, Microvida


Bedankt voor jouw reactie Lia. 

Deze stappen zijn bekend voor mij en pas ik in een nieuwe workflow ook toe (zie printscreen 2). Het punt is dat ik in het oude formulier dat we nu in gebruik hebben, nergens een veld zie waarin ik een terugweg in de statusovergang kan bouwen. Zie eerste printscreen. 

Zou dat wel moeten kunnen, of moet ik opnieuw beginnen?

 

Groet,  Sanne Poort 


bij nieuwere workflows staat de mogelijkheid voor pijlen heen en weer altijd aan (zodat je het zelf kunt kiezen). Bij oudere workflows was dat helaas niet het geval. De servicedesk kan je echter wel helpen dit aan te passen.


Reageer