Antwoord
Taak blijft hangen op takenlijst terwijl voor de gebruiker het -eindstation- al is bereikt
In onze workflow is status 'gearchiveerd' gedefinieerd als zijnde eindstatus. (Zie bijlage). Deze status wordt na 5 maanden automatisch bereikt nadat de gebruiker de melding heeft 'afgehandeld'. Deze onderliggende actie zorgt ervoor dat we niet onder status -gearchiveerd- uit kunnen.
Echter is de taak bij de gebruiker al afgedaan als deze status 'afgehandeld' heeft gekregen.
Vervolgens blijft de melding wel in de takenlijst hangen, omdat dit volgens iTask niet wordt gezien als een eindstatus. Dit zorgt voor verwarring bij de gebruikers, omdat ze eigenlijk niks meer hoeven te doen met de taken achter de melding en vervuiling van de takenlijst.
Het is daarom wenselijk om in te kunnen stellen bij welke status de taak van een takenlijst dient te verdwijnen, ongeacht of dit al dan niet een eindstatus betreft.
Echter is de taak bij de gebruiker al afgedaan als deze status 'afgehandeld' heeft gekregen.
Vervolgens blijft de melding wel in de takenlijst hangen, omdat dit volgens iTask niet wordt gezien als een eindstatus. Dit zorgt voor verwarring bij de gebruikers, omdat ze eigenlijk niks meer hoeven te doen met de taken achter de melding en vervuiling van de takenlijst.
Het is daarom wenselijk om in te kunnen stellen bij welke status de taak van een takenlijst dient te verdwijnen, ongeacht of dit al dan niet een eindstatus betreft.
Antwoord op het topic Marieke Kessels
Beste Christel,
Volgens mij kunnen we je probleem functioneel prima oplossen. Je kunt in een workflow meerdere eindstatussen na elkaar plaatsen. In jullie geval is - zoals je zelf ook al suggereert - de status 'afgehandeld' ook een eindstatus. Door dit ook in de workflow zo in te richten zal de taak wél verdwijnen uit het takenscherm zodra de melding de status 'afgehandeld' heeft bereikt. Omdat het nog steeds mogelijk is om de automatische actie te laten uitvoeren worden de meldingen gewoon na 5 maanden verplaatst naar de (eind)status 'gearchiveerd'. Kortom: maak van de status 'afgehandeld' een eindstatus en je probleem is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Marieke Kessels
Volgens mij kunnen we je probleem functioneel prima oplossen. Je kunt in een workflow meerdere eindstatussen na elkaar plaatsen. In jullie geval is - zoals je zelf ook al suggereert - de status 'afgehandeld' ook een eindstatus. Door dit ook in de workflow zo in te richten zal de taak wél verdwijnen uit het takenscherm zodra de melding de status 'afgehandeld' heeft bereikt. Omdat het nog steeds mogelijk is om de automatische actie te laten uitvoeren worden de meldingen gewoon na 5 maanden verplaatst naar de (eind)status 'gearchiveerd'. Kortom: maak van de status 'afgehandeld' een eindstatus en je probleem is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Marieke Kessels
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.




