Wij hebben een meldformulier in FLOW voor het vastleggen van verwerkingen. De doorlooptijd van deze meldingen is in de regel heel lang. Bv de verwerking voor Zenya blijft actief zolang we Zenya blijven gebruiken en daarna geldt ook nog een bewaartermijn. De coordinator die zo’n melding krijgt toegewezen krijgt een taak om de melding af te handelen. Vanwege de doorlooptijd van dit type melding kan dit jaren duren. Die taak blijft dus staan. Of is er in zo’n geval een andere manier om van de taak af te komen. Nu groeit het aantal niet af te handelen taken alleen maar en raakt het overzicht helemaal kwijt.
Hallo Elsbeth,
Ik begrijp wat je bedoeld en dit is inderdaad een goede manier om heel snel het overzicht kwijt te raken.
Mijn advies zou zijn om hier anders mee om te gaan, wat je namelijk kan doen is een extra eindstatus inbouwen binnen je proces. Een melding staat dan niet als zodanig “Open".
Dus dan heb je bijvoorbeeld;
Concept → Verwerking vastleggen → Verwerking actief (is eindstatus) ← → Verwerking aanpassen ← → Verwerking gearchiveerd (is eindstatus)
je kan een processtap eenvoudig als eind-status inrichten.

Een eindstatus betekent niet perse dat het ook een definitief einde is van de melding. Vanuit een eindstatus kan je nog altijd alle kanten op, zelfs ook wel met een geautomatiseerde statusovergang als je zou willen. Als je om één of andere reden alle actieve verwerkingen ééns in de zoveel tijd zou willen checken, dan zou je hier een termijn aan kunnen hangen en krijg je netjes een actie om de controle uit te voeren. Na de controle gaat het weer terug naar eind status actief of gearchiveerd obv jouw invoer.
Als je hier hulp bij nodig bent moet je het maar even laten weten.
Groet,
Kees
Hoi
Zie ook dit idee.
Je zou ook deze taken kunnen uitstellen zodat ze uit beeld verdwijnen.
Reageer
Word lid van de Zenya Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.