Toelichting Actieformulier

  • 23 January 2019
  • 9 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
Kan het mogelijk gemaakt worden om bij de toelichting/omschrijving van een actieformulier, informatie uit velden van de originele melding te tonen?

Het is op dit moment niet duidelijk, als je verschillende dezelfde actieformulieren van een bepaald meldingstype hebt, over wie/wat het precies gaat. Nu verschijnt overal dezelfde toelichting, wat (voor iemand die al lang werkt met een dergelijke melding) niet zo interessant is.

Om zaken te prioriteren lijkt het mij nuttig dat je bij je overzicht van taken je toelichting/omschrijving generiek kan maken.

Een dergelijk systeem kunnen we reeds gebruiken om sjablonen op te stellen voor word-documenten/email/enz.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Beste @Andrei Hollevoet ,

Heeft u voor mij een schermafdruk van hetgeen u precies bedoelt? Gaat dit over de weergave van het takenoverzicht, of gaat dit over e-mails
Reputatie 5
Badge +8
Een voorbeeld:

op onze Intensieve zorgen, komen er soms post-operatieve Recovery patiënten, omdat er ofwel geen plaats meer is op recovery, omdat de recovery op het moment niet bemand is of andere redenen.

Dit werd tot voor kort bijgehouden in een excel, er moest vervolgens nog aan gedacht worden om opname te verwittigen van deze (niet veelvoorkomende) situatie. IZ doet nu een melding via iTask, en krijgt onmiddellijk een opdracht om een actieformulier in te vullen (dit doen ze wanneer de patiënt op ontslag gaat). De mailing naar opname gebeurt automatisch via de workflow.


Dit geeft niet echt een probleem omdat dit niet zo frequent voorkomt.

Maar het principe sprak hen wel aan. De vraag kwam vervolgens om (een andere excel die ze bijhouden) alle IZ-opnames ook te registreren.

via publieke filters kan je een mooie overzicht geven (gelijkaardig als binnen een excel) maar om het actieformulier hier in te vullen (bij ontslag) hoor je wel een aantal klikken te plaatsen.

Via het taken-scherm kun je onmiddellijk een actieformulier invullen maar weet je bv. niet over welke patiënt het net gaat! Je ziet enkel de naam van het actieformulier en het meldings-nummer. Wat beiden niks zegt over wie/wat het nu gaat.
Reputatie 5
Badge +8
Bij het nalezen val ik zelf op de oplossing.. Ik moet samenvatting definieren.

Prachtig 🙂
Badge
  1. Is het mogelijk om in de meldingsmail ook omschrijving te tonen?

     

  2. Wanneer er via de melding die op outlook binnenkomt op invullen geklikt wordt, is er alleen een invul formulier te zien. Is het mogelijk om op die pagina ook de omschrijving te plaatsen van de klacht/ het verbetervoorstel? Nu moet de actienemer via de knop ‘melding openen’ eerst de melding openen om de klacht/het verbetervoorstel te zien. Voor de werknemers die niet vaak met de computer/dit systeem werken blijft dit een obstakel.

     

 

Reputatie 5
Badge +5
  1. Is het mogelijk om de samenvatting toe te voegen aan de mail?

     

 

Dit kunt u oplossen door twee stappen uit te voeren:

  1. Samenvatting instellen in het tabblad Algemeen in het beheer van het meldingstype
  2. Het e-mail sjabloon dat gebruikt wordt wijzigen.

Het gaat dan om de deze sjablonen onder Applicatiebeheer > Systeeminstellingen: Systeemsjablonen :

  • Actiepunt (formulier invullen) aan mij toegewezen (actienemer)
  • Actiepunt (formulier invullen) aan mij toegewezen (eigenaar)

U kunt daar zowel het sjabloon voor de mail- als voor de taakbeschrijving wijzigen. U voegt dan een referentie aan de samenvatting toe. Deze luidt: @@case_summary@@ 

Reputatie 5
Badge +5
  1. Wanneer er via de melding die op outlook binnenkomt op invullen geklikt wordt, is er alleen een invul formulier te zien. Is het mogelijk om op die pagina ook de omschrijving te plaatsen van de klacht/ het verbetervoorstel? Nu moet de actienemer via de knop ‘melding openen’ eerst de melding openen om de klacht/het verbetervoorstel te zien. Voor de werknemers die niet vaak met de computer/dit systeem werken blijft dit een obstakel.
  2.  

 

Dit kunt u oplossen door de relevante velden die in het meldformulier ingevuld worden toe te voegen aan het ontwerp van het actieformulier.
Om te voorkomen dat de actienemer de antwoorden van de melder wijzigt, kunt u deze velden markeren als "Alleen-lezen”-veld.

De informatie in Meldformulier weergeven in coordinatorformulier | Infoland Community is ook van toepassing voor workflow-/actieformulieren.

@Jeske van Gassel  en @Silvia van Gils Zouden jullie hier in kunnen begeleiden?

Reputatie 6
Badge +7

@Chaim Leunissen Wij zouden precies voor de oplossing kiezen zoals jij beschrijft. Op het actieformulier de benodigde informatie plaatsen als ‘alleen lezen'. Zo kan de actienemer meteen aan de slag. Let wel even op als het gaat om eventueel vertrouwelijke velden en leesrechten die daar voor ingesteld staan. Dit moet dan kloppen met de rol van actienemers.

Reputatie 2
Badge +6

In voorgaande zie ik een aantal keer staan dat het de omschrijving in de e-mail leeg is.

wanneer ik een actieformulier laat versturen op een status overgang kan je de tekst toevoegen tijdens het definiëren van het actiepunt versturen.

 

Wanneer je een actieformulier laat versturen vanuit een status zie ik geen mogelijkheid om hier tekst mee te versturen. De omschrijving die je definieert bij het aanmaken van het formulier wordt in ieder geval niet mee gestuurd.

 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Jenny,

Dat komt door bug 65744.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring