Skip to main content

De rechtenstructuur is opgesteld met een onderwerpenboom op dienstniveau. Op dienstniveau kan men verschillende types incidenten melden. Deze types worden door verschillende analisten afgehandeld.

Zo worden medicatie-incidenten afgehandeld door de apotheek, alleen heb ik niet de mogelijkheid om enkel de medicatieincidenten toe te wijzen aan de apotheek voor wat de analyses betreft. Indien ik hen de rechten van analist geef kunnen zij alle incidenten zien van de dienst ook deze waar zij niet voor hen zijn. Naar privacy toe is dit niet oké.

Ik kan wel een actiepunt aanmaken maar dan is de analyse beperkt tot een oorzakenboom en kunnen geen andere analysetools worden gebruikt.

Bestaat de mogelijkheid om rechten op het tabblad ‘analyse’ toe te wijzen om basis van gedefinieerde voorwaarden, dit naar analogie met het toewijzen van rechten aan ‘andere betrokkenen’ ?

Hallo Jan,

Ik heb even jouw inrichting nagebootst en tot zover kom ik tot dezelfde conclusie.

Je zou dit inderdaad op het niveau van actienemer willen inrichten, die geeft de meeste flexibiliteit in dit soort rechtenkwesties. Hiervoor zou het mogelijk gemaakt moeten worden dat alle ingerichte analyse tools beschikbaar zijn voor actienemers.

Ik denk niet dat je de oplossing zou kunnen vinden binnen het tabblad ‘analyse’ i.c.m. met het toewijzen van de juiste rechten.

Er is op dit moment wel een “workaround” mogelijk, maar deze is aardig fiks wanneer je veel verschillende soorten diensten hebt met verschillende soorten incidenten.

Workaround: Je zou per dienst alle soorten incidenten kunnen inrichten, vervolgens geef je in de rechtenstructuur de juiste personen rechten voor de type incidenten per dienst.

Om het voor de gebruiker niet complexer te maken zal je bij de faseovergang vervolgens ook extra inrichting moeten aanbrengen, je wilt namelijk niet dat een gebruiker uit een lijst van alle incidentsoorten de juiste dienst moet vinden.

Dit zou je kunnen beperken door de rechten voor “melders” strak in te richten of voor elke regel van instelbare rechten de juiste toewijzing te berekenen (Als die dienst is aangevinkt en die incidenttype dan deze rechten etc.) 

Groet,

Kees

Hi Jan,

Die is er nu niet, je zou de workaround van Kees kunnen gebruiken.
Of je zou met een consultant van Zenya kunnen kijken hoe je het meldingstypen anders kan inrichten om tot het gewenste resultaat te komen.

Reageer