Skip to main content
Als een gebruiker een formulier aan het invullen is en kiest voor (tussentijds) OPSLAAN (i.p.v. VOLTOOIEN of ANNULEREN) dan geeft dat soms problemen.



Namelijk in het geval de gebruiker niet verder gaat met het invullen vanaf het punt waar hij gebleven was maar besluit om andere waarden te kiezen verder terug in het formulier waardoor men in andere voorwaardelijke secties uitkomt. Het blijkt dat de eerdere waarden niet uitgewist worden en dat geeft ongewenste resultaten.



Bijvoorbeeld: zo hebben we een formulier met functioneel slechts 1 uitkomst mogelijk afhankelijk van de gekozen waarden. Of het is een verbetering of het is een leveranciersklacht. Stel de gebruiker was het formulier aan het invullen en kwam toen uit op verbetering en drukt op OPSLAAN. Hij gaat later verder met het formulier en de eindconclusie is dat het een leveranciersklacht is en klikt op VOLTOOIEN. In de acties die zijn gedefinieerd op de daarop volgende statusovergang voert het systeem nu zowel de actie uit voor verbetering als voor leveranciersklacht. En dat geeft een ongewenste en verwarrende situatie.



Infoland vroeg me om dit op de community te plaatsen om zo te toetsen of dit ook bij andere klanten als vervelend wordt ervaren. Dus graag reactie als dit ook in jouw organisatie speelt.



De vraag is of de Opslaan knop verwijderd of misschien hernoemd kan worden om gebruikersfouten te voorkomen.
Hoi @Annet ,



De situatie die je beschrijft, zou niet mogen voorkomen. Op het moment dat een voorwaardelijke sectie niet meer wordt getoond, worden de waarden die daar eerder waren ingevuld weer leeggemaakt. Blijkbaar gaat er in jullie meldingstype iets niet goed, we zullen dat door onze servicedesk verder laten uitzoeken.

Reageer