Beantwoord

Velden verbergen in meldingen

  • 29 April 2020
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 1
Badge +7

in mijn meldings-formulier moet iemand een aantal vragen beantwoorden. Vanaf het moment dat hij 2 vragen van de 9 met ja of misschien beantwoord wordt de flow verdergezet. Om de twee positieve vragen te checken maak ik gebruik van het veld type “getal berekend met formule”, waarin ik de verschillende velden optel en wanneer 2 maal “ja” is geantwoord stopt het formulier.

Kan ik deze velden op een of andere manier verbergen, maar dat ik ze toch nog kan gebruiken voor de telling.

Het formulier zit onder “vragenlijst - is een dpia noodzakelijk” en moet blijkbaar altijd door een coördinator ingevuld worden (of kan ik dit misschien ook aanpassen, dat eender wie dit mag invullen). De coördinator ziet altijd de velden die ik eigenlijk weg wil hebben.

 

icon

Antwoord op het topic lwillen 5 May 2020, 11:59

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi @lwillen,

Ik ga je vraag doorzetten naar de servicedesk, zij kunnen dan de inrichting van je meldingstype bekijken.

Reputatie 2
Badge +3

kan je iets met de voorwaardelijke opmaak? Je overige vragen worden dan alleen zichtbaar als er niet 2x ja is geantwoord.

Reputatie 1
Badge +7

@Jikke 

dit heb ik al geprobeerd, probleem is dat telkens 1 vraag er bijkomt en je dan telkens bij al de voorgaande vragen moet gaan kijken of er totaal 2 x ja is geantwoord om je formulier te kunnen sluiten en de flow te vervolgen.

Nadeel van de voorwaardelijke opmaak is dat die enkel kijkt naar 1 veld (vraag) en niet naar een combinatie van verschillende velden (vragen)

Reputatie 1
Badge +7

Ik heb de oplossing gevonden, lag eigenlijk voor het grijpen. Je kan namelijk een rij, waar het berekend veld in staat, ook verbergen. de formule wordt dan toch berekend maar is niet zichtbaar. Volledig naast gekeken.:rage:

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring