Verschillende deadline datums in beeld bij Actie, hoe voorkom ik verwarring voor de gebruikers?

  • 14 March 2022
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

Badge +2

Bij het aanmaken van een actie (sub-melding) met een deadline ingevuld in het formulier is in de samenvatting de juiste deadline (23 maart) weer te geven maar bij het blok met de actie staat een andere deadline. Zie schermafbeelding.

Hoe krijg ik de gewenste deadline hier zichtbaar (ipv 9 maart) ? Of kan ik de tekst bij die deadline ergens aanpassen? :grinning:Gevonden! Opgelost. Aangepast in de actie die het formulier uitstuurt.

 


6 reacties

Hoi @willem.vander.meulen,

Je hebt het al gevonden blijkbaar.:slight_smile:. Een actiepunt heeft inderdaad een eigen deadline, en die kan afwijken van de deadline van de melding.

Badge +2

Hi @Inge Kuijpers

Klopt, en dan kan er ook nog een datum gekoppeld zijn aan het in te vullen formulier :slight_smile:

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers,

Is het mogelijk dat de coördinator de deadline van de gehele actie bepaald of alleen per statusbox?

Hoe verwerk je dat dan in het coördinatorformulier.

Welk veld moet ik daar dan gebruiken?

Een eigen gemaakt veld ‘deadline’ gaat niet werken dat doet niks.

 

Ik hoor het graag 

Hoi @J.Roosen,

Je vraag is me niet helemaal duidelijk maar hierbij wat uitleg over de deadlines bij een melding.

Voor de deadline van de gehele melding: bij de algemene instellingen van het meldingstype kun je het standaard aantal dagen van de deadline aangeven. Daar kun je ook aangeven of een coördinator van de melding deze deadline mag aanpassen. In een actie op een statusovergang kun je een actie laten uitvoeren om de deadline van de melding te wijzigen.

Bij de workflow in het meldingstype kun je bij een status aangeven binnen hoeveel dagen de melding deze status verlaten moet hebben. Deze deadline kan niet aangepast worden bij een melding.

De velden met de deadline kun je niet op een formulier plaatsen.

Badge +2

Nog even een vraagje over bovenstaande. In het meldingsformuleir kun een deadline instellen van de melding, dan gaat er een melding naar de eigenaar. Hoe kan ik dit zo maken dat diegene die het formulier in moet vullen voor de deadline een melding krijgt?

Hoi Mathilda,

Wanneer er een actiepunt is uitgezet voor het invullen van het formulier, krijgt de actienemer een mail en/of notificatie wanneer de deadline nadert en wanneer de deadline is verstreken. De actienemer kan deze meldingen via een abonnement zelf aan- of uitzetten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring