Vraag

Wie heeft er ervaring met een koppeling tussen iTask - NEDAP ons

  • 13 December 2018
  • 5 reacties
  • 570 Bekeken

Welke organisatie heeft een koppeling tussen iTask en NEDAP ons om de MIC-meldingen te melden? Wij zouden graag een keer deze koppeling werkend willen zien en wat jullie ervaring daarmee is.

5 reacties

Reputatie 7
Hoi @elkran ,

Je mag contact opnemen met @Hans Kooij van Amstelring.
Zij hebben de NEDAP koppeling succesvol ingezet en willen graag hun ervaring met jullie delen šŸ™‚.
Reputatie 1
Badge +4
Wij werken ook met een koppeling Itask - ONS Nedap en zijn erg benieuwd naar de ervaring die anderen hebben. We lopen nl. tegen het feit aan dat we ook '' Caren zorgt'' gebruiken (Caren is een site voor mensen die zorg ontvangen, hun familie en andere mensen die voor hen zorgen). In verband met de privacy tonen we alleen de voornaam van de melder en niet de hele naam.
In ONS wordt vanuit Itask de hele naam van de melder getoond. Ik weet niet of @elkran en @Hans Kooij gebruikmaken van Caren zorgt en ben erg benieuwd naar hun ideeƫn hierover.
Ook ben ik benieuwd naar een reactie van Infoland hierover. Hartelijk dank alvast.
Reputatie 6
Goed dat je met deze materie bezig bent. Privacy by design! Wel ben ik inderdaad ook benieuwd naar de reacties van anderen, en wel om de volgende redenen:
Alleen de voornaam gebruiken in verband met privacy is een beetje dubbel: enerzijds hoef je om de melding af te handelen kennelijk de hele naam niet te weten. Waarom zou je dan uberhaubt nog een naam nodig hebben? De andere kant werkt het ook op: wat betreft de meer exotische namen weet je met de voornaam ook om wie het gaat waardoor de privacy alsnog in het geding is.

Daarnaast hebben we nu ook een werkwijze die het doet als de naam er wel toe doet: je kunt er dan namelijk voor kiezen om de persoonsgegevens na een bepaalde status te anonimiseren.

Ik maak nu wat boude uitspraken, maar dat doe ik alleen om even scherp te krijgen waar de behoefte precies vandaan komt.
Reputatie 2
Badge +5
Wij werken ook met de koppeling iTask - ONS in combinatie met Caren zorgt. We hebben er voor gekozen om alle meldingen voorafgaande aan het terug schrijven naar ONS / Caren zorgt te anonimiseren. Dit doen we enerzijds om de privacy van de melder en betrokken medewerkers waarborgen. Anderzijds willen we voorkomen dat medewerkers aangesproken worden door mantelzorgers op het veroorzaakte incident. Wie iets veroorzaakt / meld is niet van belang het gaat er om dat incidenten gemeld worden en we zo kunnen leren van de incidenten.
Reputatie 3
Badge +7

Goedemorgen,

In een ander topic vroeg ik al om meer praktijkervaringen met deze koppeling. Hopelijk kunnen collega's in den lande antwoord geven op mijn vragen. Het gaat vooral over de situatie dat er meerdere cliƫnten betrokken zijn bij ƩƩn incident.

Als je vanuit een cliĆ«nt een incidentmelding doet en in deze melding een andere cliĆ«nt als betrokken persoon wil toevoegen, komt de link naar de melding ook in het dossier van deze tweede cliĆ«nt? Of moet je per betrokken cliĆ«nt een melding aanmaken, met de mogelijkheid om dieĀ binnen iProva aan elkaar te koppelen? Hoe is dat proces ingeregeld? Wie controleert ofĀ de losse incidenten bij elkaar horen of dat het om twee incidenten gaat die toevallig heel dicht bij elkaar gebeurd zijn? Kan dit automatisch in een workflow ingericht worden?Ā 

Ook een vraag rond privacy: als je rechtstreeks vanuit ONS meldt, is het evident dat iemand alleen meldt voor een cliƫnt waartoe hij/zij bevoegd is, omdat de autorisaties in ONS goed zijn ingeregeld. Als je vervolgens een andere cliƫnt wil toevoegen als betrokkene (als er sprake is van onderlinge agressie of zo), zie je wel de naam van alle cliƫnten van de hele organisatie, neem ik aan. Hebben organisaties hier andere oplossingen voor bedacht? Of over nagedacht en geconcludeerd dat het niet anders is en een risico-afweging over gemaakt?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring