Skip to main content
Beantwoord

Zenya accounts hoe snel nieuwe mailadressen koppelen?

  • June 28, 2025
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Els Lowette
Forum|alt.badge.img+7

Wij hebben geen koppeling met AD voor onze gebruikers/accounts in Zenya.

N.a.v. een fusie zijn onze mailadressen gewijzigd.

Is er een makkelijke en vlotte manier om de mailadressen van alle Zenya accounts te vervangen door het nieuwe mailadres?

Heeft hier iemand een goede tip, workaround voor?  Dan hoor ik het graag.

Alvast dank !

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Hoi ​@Els Lowette 

Ik veronderstel dat niet alleen het e-mail adres wijzigt, maar mogelijk ook de UPN (de domain gebruikersnaam).

Vanwege het gegeven dat er sprake is van een fusie is de situatie waarschijnlijk wat complexer. Denk aan:

  • Worden medewerkers reeds automatisch aangemeld en zo ja, verandert behalve het e-mail adres ook de gebruikersnaam (UPN) vanwege de fusie?
  • Maakt de fusie partner ook gebruik van Zenya en zo ja, welke omgeving wordt dan gehandhaafd?
  • Op welke manier gaat men alle gebruikers na de fusie toevoegen en beheren in Zenya (en ook andere applicaties)? Zou het prettig zijn om dit te automatiseren wegens de toename in het aantal gebruikers?

Ik heb daarom een ticket aangemaakt voor onze Servicedesk waarin we op deze aspecten in zullen gaan.

Ik raad andere organisaties die met een fusie te maken hebben aan om een ticket aan te maken bij onze Servicedesk.

1 reactie

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • June 28, 2025

Hoi ​@Els Lowette 

Ik veronderstel dat niet alleen het e-mail adres wijzigt, maar mogelijk ook de UPN (de domain gebruikersnaam).

Vanwege het gegeven dat er sprake is van een fusie is de situatie waarschijnlijk wat complexer. Denk aan:

  • Worden medewerkers reeds automatisch aangemeld en zo ja, verandert behalve het e-mail adres ook de gebruikersnaam (UPN) vanwege de fusie?
  • Maakt de fusie partner ook gebruik van Zenya en zo ja, welke omgeving wordt dan gehandhaafd?
  • Op welke manier gaat men alle gebruikers na de fusie toevoegen en beheren in Zenya (en ook andere applicaties)? Zou het prettig zijn om dit te automatiseren wegens de toename in het aantal gebruikers?

Ik heb daarom een ticket aangemaakt voor onze Servicedesk waarin we op deze aspecten in zullen gaan.

Ik raad andere organisaties die met een fusie te maken hebben aan om een ticket aan te maken bij onze Servicedesk.