Infoland Support - Automatisch sluiten openstaande bugs ouder dan twee jaar

  • 14 January 2020
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Waar software ontwikkeld wordt, is sprake van bugs. Dit komt omdat software programmeren een complexe aangelegenheid is. Infoland doet er alles aan om het aantal bugs te beperken. Het testen van software is heel prominent in het proces van software ontwikkeling opgenomen. Desondanks is het soms helaas toch onvermijdelijk dat bugs ontstaan.


Bugs sluiten 

De bugs worden door ons wekelijks geprioriteerd. Ben jij Servicedesk contactpersoon? Dan kun je het resultaat van deze prioritering zien in Mijn Infoland bij het “Overzicht openstaande bugs”.

Vanaf 1 februari 2020 gaan we bugs, die langer openstaan dan twee jaar, automatisch sluiten. De prioriteit van deze bugs is door ons ingeschat als laag en we weten dat als ze deze “leeftijd” bereikt hebben, het in de praktijk betekent dat ze niet meer worden opgelost.


Berichtgeving

Als wij de bug gaan sluiten, krijg je (mits je Servicedesk contactpersoon bent) daar vanuit ons incident managementsysteem een bericht van. Je hebt dan nog 10 werkdagen de mogelijkheid om aan te geven dat de bug niet gesloten mag worden en kun je tevens een eventuele hogere prioriteit beargumenteren.


Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze gerust hieronder. 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

beste,

 

Zoals u aangeeft ligt de beslissing bij Infoland.

Het al dan niet behandelen van een bug wordt volgens een prioriteitenlijst afgewerkt.

De gebruiker heeft hierop geen invloed en Vanuit Infoland kan men ook geen datum geven wanneer een bug wordt opgelost.

Indien er volgens jullie een workaround is verdwijnt dit van de prioriteitenlijst.

het besluit om ze dan van de bug lijst te halen is niet wenselijk

Reputatie 3
Badge +3

Beste j.vandevijver

Hartelijk dank voor je reactie. Wij hebben deze keuze gemaakt op input van een groot aantal klanten. Het gaat hier om "laag prioriteit" bugs waarvan de ervaring leert, dat als ze langer dan 2 jaar openstaan, niet meer opgelost worden. De bugs worden gesloten in het systeem, maar blijven nog wel met workaround beschikbaar in het incidentenoverzicht van mijn.infoland.nl  (zie voorbeeld in afbeelding). En zoals gezegd in het artikel: ben je het niet eens met het sluiten van een bug, dan kun je dat aangeven met een reply op de mail van afsluiten.

Vanzelfsprekend kun je invloed uitoefenen op de prioriteit van de door jouw ingelegde bugs. Als de bug is geconstateerd, wordt deze geprioriteerd in onze eerst volgende wekelijkse Change Advisory Board (CAB). Het resultaat hiervan wordt teruggekoppeld in het incident en de bug verschijnt tevens in het overzicht "Mijn bugs" op mijn.infoland.nl. Hier kun je de bepaalde prioriteit terugzien. Ben je het niet eens met de gestelde prioriteit, dan kun je dat beargumenteerd aangeven bij het incident. De bug wordt dan opnieuw besproken in het CAB en het resultaat hiervan wordt aan je teruggekoppeld. Dat de prioriteit hoger en de bug daarmee sneller opgelost wordt, kan ik niet garanderen. Dit zal afhangen van de prioriteit van de overige openstaande bugs.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring