Stel je vraag of deel je kennis over interactieve documenten
Recent actief
Hoi @Thomas de Groot Was er ook al eerder gesproken over het wijzigen van de volgorde van uitklappanelen en keuze's? Soms blijkt er in de praktijk toch net een extra stapje tussen te moeten, wat nu veel werk oplevert. Ik zou dus graag de volgorde willen kunnen wijzigen door bijvoorbeeld te slepen.
Bij het maken van interactief document is het handig gebruik te maken van de pagina scheiding om, indien de pagina te vol wordt, naar een volgende pagina te gaan met je info. Als je vooraan begint met een keuzemenu is het misschien handig voor de eindgebruiker om, als hij op pagina 2, 3, 4 of 5 zit snel terug naar je beginpagina te gaan. Daarom zou het handig zijn om ook een omgekeerd pijltje van paginawissel te hebben bovenaan je pagina waar je mee terug naar je beginscherm gaat.
Met iProva 5.10 hebben we interactieve documenten geïntroduceerd. Met dit documenttype zijn we op een nieuwe manier naar traditionele documenten gaan kijken. Beheerders en schrijvers van een document hebben veel meer mogelijkheden kregen om informatie aan lezers beschikbaar te stellen. Maar hoe pak je dat dan aan? Hoe stel je een effectief document op als je niet alleen maar traditionele tekst en afbeeldingen hoeft te gebruiken. Wat als je video's en afbeeldingen met interacties kunt gebruiken. Als je minder belangrijke informatie eenvoudig minder prominent maar wel raadpleegbaar kunt maken. En wat als je de inhoud van het hele document kunt aanpassen door keuzes die de lezer zelf kan maken. Met deze extra mogelijkheden kun je bij het schrijven van een document niet meer leunen op traditionele denkwijzen. Als je het optimale voor de lezer wil bereiken zul je na moeten denken over welke middelen je wanneer in gaat zetten. Interactieve documenten bieden veel mogelijkheden, maar vragen
Goedemorgen, Ik kreeg in mijn Inbox het verzoek om feedback te geven over de interactieve documenten, waar wij binnen RIBW K/AM sinds juli een proeflicentie voor hebben. Hoewel ik er nog minder mee heb kunnen doen dan ik had gewild (wegens vakantie en vertrek uit mijn organisatie), begin ik wel het nut in te zien van de interactieve documenten. Het is voor mij nog wel een vraag of er voldoende documenten zijn waarbij het "meer interactief maken" echt waardevol is. Dit is natuurlijk een afweging die we als organisatie moeten maken, omdat er een aardig prijskaartje aan hangt, is mijn mening. En het kost net iets meer tijd om dingen te maken die een interactief document waardevol maken, zoals filmpjes. Ik vind het nog steeds zoeken naar het aanbrengen van meerdere "lagen" in de documenten. Soms wil ik bij "meer informatie" en mengeling plaatsen van tekst en afbeeldingen. Volgens mij was dit ook een optie die nog niet beschikbaar is. Het is op "niveau 1" een afbeelding plaatsen of kiezen
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.