Vraag

Kaartenbakvelden koppelen

  • 24 July 2020
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Ik weet dat het mogelijk is om velden die in meerdere kaartenbakken voorkomen te koppelen, zodat je ze maar één keer hoeft in te voeren. Bijv: Ik heb een gegevensverwerking waarin de applicatie vermeld staat waarbinnen deze verwerking wordt gedaan. In de kaartenbak van de applicatie voer ik in wat de leverancier is van deze applicatie. Ik wil dat deze leverancier (van wie ik ook een veld heb aangemaakt in de kaartenbak “verwerking”) automatisch ingevuld wordt in de verwerking. 

Nogmaals, ik weet dat het kan, omdat ik dit bij mijn vorige werkgever ook heb gedaan. Bij het invoeren van de velden kreeg ik dan een vraag als: in kaartenbak "X” staat een veld met precies dezelfde beschrijving als in kaartenbak "Y”. Wilt u deze gegevens overnemen… Of zoiets. Maar nu krijg ik die vraag niet, terwijl ik volgens mij precies dezelfde veldnamen heb gekozen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit ook al weer werkt? Ik weet dat er een uitleg was die te maken had met muzikanten en de instrumenten die ze bespeelden… :-) Alvast bedankt!


2 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Beste @k.prins   Heb je al bij dit Topic gekeken?:

 

https://community.infoland.nl/kaartenbakken-59/aan-de-slag-met-kaartenbakken-470

 

 

Reputatie 5

Ik denk dat je doelt op het 2-zijdig koppelen van kaartenbakken. dwz: muzikant heeft een veld ‘instrumenten’ en instrument heeft een veld ‘muzikanten’. Je kunt dan een 2-zijdige koppeling aanmaken, wat betekent dat als je bij een muzikant een instrument invult, dat bij het instrument automatisch ook de muzikant wordt toegevoegd.

Het lijkt mij dat dit wat anders is dan het probleem wat jij beschrijft, maar bij mijn weten bestaat er niets wat een veld met dezelfde naam automatische vult.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring