Skip to main content
Beantwoord

Rechten op kaartenbak

  • September 11, 2023
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Allen,

Het is voor beheerders van de ‘artikel’ kaartenbak toegelaten om een nieuw artikel (nieuwe kaart) te maken vanuit bv een melding. Dit werd zo aangegeven in de instellingen van de kaartenbak.

Nu blijkt dat ook gebruiker zonder beheersrechten op bovenstaande manier een nieuwe kaart kunnen maken. 

Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat enkel beheerders van de kaartenbak nieuwe kaarten kunnen maken; ongeacht de wijze waarop?

Antwoord op het topic Inge Kuijpers

Hoi Lotte,

Wanneer je bij de kaartenbak hebt ingesteld dat gebruikers kaarten kunnen toevoegen, dan kunnen alle gebruikers dat wanneer ze een kaart zoeken en die kaart nog niet bestaat. Wat je kunt doen is deze instelling uitzetten, alleen beheerders kunnen dan kaarten toevoegen maar dan ook alleen via ‘Kaartenbakken'.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Zenya Product Specialist
  • September 28, 2023

Hallo @Lotte van Boxel 

Loop je hier nog tegen aan?

Je zou de actie om een kaart te maken zo in kunnen stellen dat deze alleen onder voorwaarde gebeurt dat de melder een van deze beheerders is.


Forum|alt.badge.img+5

Hallo Tino,

Ja we lopen hier nog steeds tegen aan.

We laten de melding de kaart niet aanmaken omdat er dan geen koppeling is tussen de melding en kaart. De melder maakt de kaart dus ‘los’ aan en koppelt dat deze nieuwe kaart. Is het dan nog mogelijk om dat voorwaardelijk te maken?


Inge Kuijpers
  • Zenya Product Specialist
  • Antwoord
  • October 3, 2023

Hoi Lotte,

Wanneer je bij de kaartenbak hebt ingesteld dat gebruikers kaarten kunnen toevoegen, dan kunnen alle gebruikers dat wanneer ze een kaart zoeken en die kaart nog niet bestaat. Wat je kunt doen is deze instelling uitzetten, alleen beheerders kunnen dan kaarten toevoegen maar dan ook alleen via ‘Kaartenbakken'.