Beantwoord

Vraag beveiligen tegen beantwoorden - veldwaarde vastzetten

  • 28 July 2022
  • 5 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb een vraag ontvangen waar ik zelf het antwoord niet op weet, kunnen jullie mij helpen?

Is het ook mogelijk om in een kaart in de kaartenbak (compliance kaders) een vraag ‘uit te zetten’?  Is het mogelijk dat wij bij het aanmaken van de kaart de vraag met ‘ja’ of ‘nee’ beantwoorden maar dat deze vraag daarna op slot gezet wordt en niet te wijzigen is door mensen (en er ook geen wijzigingsverzoek voor kan worden ingediend)?

Groet Diana

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 28 July 2022, 12:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Als ik het goed begrijp wil je een veld van een kaart niet wijzigbaar maken na de initiële creatie van de kaart. Dit is niet mogelijk. In mijn ogen is dit ook niet wenselijk, al is het alleen maar omdat er nu eenmaal fouten gemaakt worden. Die moet je nog kunnen herstellen.

Niettemin ben ik wel benieuwd wat de reden van deze vraag is? Wat is het scenario waarin dit voor jouw vrager wenselijk is?

Reputatie 4
Badge +6

@Job Kramer,

Door de vakantie een wat late reactie maar hierbij de achtergrond van de vraag: De desbetreffende vraag in de kaartenbak dient alleen beantwoord (of op ieder gewenst moment gewijzigd) te kunnen worden door de verantwoordelijke persoon binnen het ziekenhuis m.b.t. informatiebeveiliging en gegevensbescherming. Deze vraag kan en mag niet door andere personen beantwoord worden. Vanuit de eisen van Kiwa willen wij het liefst deze vraag wel in iedere kaart opgenomen hebben.

Is hier een trucje voor?

Reputatie 5

@Diana nee, er is geen trucje. Ofwel je hebt rechten om de gegevens van een kaart te wijzigen, of je hebt die rechten niet. Als je rechten hebt, geldt dat voor alle gegevens op de kaart en op elk moment.

Reputatie 4
Badge +6

@Job Kramer,

Is het dan mogelijk om de titel van de desbetreffende vraag in 1x op alle kaarten te veranderen of moet dat kaart voor kaart? 

Zelfde geldt dan ook voor de toelichting op de vraag die aangepast moet worden, moet dat kaart voor kaart of kan dat allemaal tegelijk?

Groet Diana

Hoi @Diana,

Als het hier niet gaat om velden van type ‘tekst met opmaak’ dan zou je dat wellicht via ‘exporteren voor bulkbewerking’ kunnen doen. Je kunt dan kaarten exporteren naar Excel, de wijzigingen aanbrengen in het Excel bestand en daarna dit bestand weer importeren.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring