In gesprek met

Hoe de combinatie van Interactieve Documenten, procespaden en Iris intranet de juiste informatie toont bij Groenhuysen

  • 17 November 2020
  • 4 reacties
  • 688 Bekeken
Hoe de combinatie van Interactieve Documenten, procespaden en Iris intranet de juiste informatie toont bij Groenhuysen
  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoe zorg je, juist in deze tijd, dat iedereen altijd en overal de juiste, actuele informatie kan vinden om het werk op de juiste manier te doen? In Zenya kun je deze informatie uiteraard prima kwijt én vinden, je kunt deze hier up-to-date houden en via een mobiele app is deze informatie ook overál te benaderen. Door de integratie met Iris Intranet kan de professional deze informatie ook nog eens snel en gemakkelijk sorteren en op een gepersonaliseerde startpagina laten tonen, zodat de informatie jou vindt in plaats van andersom. 

Van startpagina naar kwaliteitshandboek in één muisklik

Binnen Groenhuysen, een organistatie die zich met 2300 medewerkers én 1300 vrijwilligers inzet voor ouderen in de omgeving Roosendaal, gebruikt men zowel Zenya als Iris Intranet. En ze gebruiken dus ook de koppeling tussen beide systemen.

Het kwaliteitshandboek staat in Zenya en wordt middels een icoon en link op de startpagina weergegeven. 

De startpagina bij Groenhuysen ziet er zo uit.

Zodra je op de link of het icoon Kwaliteitshandboek klikt, kom je direct in het Kwaliteitshandboek uit, dat er als volgt uitziet:

Het Kwaliteitshandboek van Groenhuysen.

Wat is nodig voor de directe zorgverlening?

Groenhuysen probeert het aantal tegels in het handboek zo beperkt mogelijk te houden. Ze willen hier zoveel mogelijk rekening houden met de vraag: ‘wat heb je nodig voor de directe zorgverlening?'. Aan de andere kant spelen er ook belangen mee als Veilig en gezond werken, waardoor er elke keer weer een afweging gemaakt moet worden wat hier wordt neerzet. 

De vierkante iconen leiden naar algemene informatie. Kan de medewerker niet direct vinden wat hij/zij zoekt, dan kan er in het hele document gezocht worden of via het menu aan de linkerkant op thema verder gezocht worden. Het kwaliteitshandboek is een interactief document, dat naast links naar alle relevante documenten ook infographics, video's etc. bevat.

Onder de groene, langwerpige banners komen de afspraken en processen in zorgpaden te staan. Deze zijn vooral gericht op de managementlaag, die toch andere informatie zoekt en nodig heeft. Leidinggevenden zijn voornamelijk geïnteresseerd in hoe samenwerking is georganiseerd en welke afspraken er zijn vastgelegd. De links achter de banner leiden naar het betreffende procespad, waarvan de processchema's zijn vastgelegd in iProva. Dit geeft hen direct inzicht in de samenwerking tussen medewerkers en teams.

Zoeken met zoekwoorden lastig? Niet met deze koppeling in combinatie met interactieve documenten!

@Roy Beekhuizen noemt het voorbeeld van Groenhuysen een aansprekend voorbeeld van hoe het ook kan. Hij ziet bij veel zorginstellingen dat het zoeken met zoekwoorden vaak niet tot het gewenste resultaat leidt. Door gebruik te maken van herkenbare thema's die gebruikers aanspreken, in combinatie met de afbeeldingen in de tegels, zorgt ervoor dat gebruikers als het ware navigeren als met een TomTom. Juist door de gelaagde opbouw die Iris Intranet toevoegt aan de documenten in iProva maakt het zoeken, of kunnen we beter zeggen navigeren, een stuk gemakkelijker. Vervolgens biedt het interactieve document direct overzicht in wat de medewerker in zijn/haar dagelijkse werk aan informatie nodig heeft, waarna alleen de juiste, relevante en actuele informatie wordt getoond wanneer er wordt doorgeklikt. Dit is bijzonder waardevol en maakt de integratie zo krachtig.

 

Mooi om te zien hoe de koppeling, die door Infoland en Iris Intranet bedacht is, bijdraagt aan het eenvoudig vinden van informatie binnen Groenhuysen. Bedankt @Bettina Verhoeven voor het delen van de screenshots en de uitleg hierbij!

 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Oud medewerker 

Graag een vraagje ivm de opbouw van het kwaliteitshandboek.

Het gebruik van tegels om op door te klikken is een geweldig idee en wij zouden dit ook graag gaan uitwerken.

Hoe heb je deze tegels aangemaakt en op welke wijze link je door? Tenzij ik mij vergis kan ik in een interactief document geen figuren naast elkaar plaatsen en ook geen hyperlink leggen op een figuur/afbeelding naar een document. 

Ik kijk dan ook graag uit naar je reactie en eventueel tips & trics zodat ik ermee aan de slag kan gaan...

@Bettina Verhoeven kun je Els misschien uitleggen hoe jullie dit handboek hebben gemaakt?

Hoi Els,

De afbeeldingen staan niet in kwaliteitshandboek zelf, maar op intranet. Zie afbeelding hieronder.

image.png

 

Klik je vervolgens op het icoon kwaliteitshandboek, dan zie je op intranet de tegels. Die zijn dus daar aangemaakt en niet in het kwaliteitshandboek.

 

image.png

 

image.png

Als je op een tegel klikt, kom je op een interactief document in het handboek.

Het klopt dat je in een interactief document geen figuren naast elkaar kan plaatsen. 

Wij hebben Zenya 6.2.3.4. Daar kan je hotspots toevoegen op een figuur/afbeelding met een hyperlink naar een document of filmpje. Zie bijlage.

Anne en Bettina

Specialisten Kwaliteit

Stichting Groenhuysen

 

Reputatie 5
Badge +6

@Bettina Verhoeven 

Top & knap werk, dank je wel om te verduidelijken !!

Vriendelijke groeten

Els

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring