Ervaringen met koppeling tussen Zenya/iProva en ONS

  • 8 april 2021
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Hebben er mensen meer praktisch inhoudelijke ervaring met de link tussen iProva/Zenya en ONS? Als je vanuit een cliënt een incidentmelding doet en in deze melding een andere cliënt als betrokken persoon wil toevoegen, komt de link naar de melding ook in het dossier van deze tweede cliënt of moet je per betrokken cliënt een melding aanmaken, met de mogelijkheid om die binnen iProva aan elkaar te koppelen? 

Ook een vraag rond privacy: als je rechtstreeks vanuit ONS meldt, is het evident dat iemand alleen meldt voor een cliënt waartoe hij/zij bevoegd is, omdat de autorisaties in ONS goed zijn ingeregeld. Als je vervolgens een andere cliënt wil toevoegen als betrokkene (als er sprake is van onderlinge agressie of zo), zie je wel de naam van alle cliënten van de hele organisatie, neem ik aan. Hebben organisaties hier andere oplossingen voor bedacht? Of over nagedacht en geconcludeerd dat het niet anders is en een risico-afweging over gemaakt?

En werkt de koppeling met ONS ook via een mobile device, of alleen via een desktop?

We zijn bezig met uitbreiding van ons iProva-pakket en dit zijn vragen die mij helpen om het zo eenvoudig mogelijk in te richten voor de begeleiders. Alvast bedankt voor de reacties!!


1 reactie

Hallo Katrijn,

We hebben inmiddels al erg veel koppeling met ONS van Nedap gerealiseerd! Het volgende artikel geeft je wellicht wat meer antwoord: 

Ook wijs ik je graag op deze: 

 

Daarnaast is deze koppeling niet middels een extern of mobiel formulier te gebruiken omdat je met zo'n formulier het melden ‘buiten de muren van je organisatie’ faciliteert en je beveiligingstechnisch niet 'van buiten af’ wilt kunnen zoeken in cliënten. Dus enkel in je interne meldformulier is deze koppeling te gebruiken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring