Skip to main content

Hallo collega's,

Ik ben op zoek naar het kader NEN 7510 : 2024.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Dank en groet,

René Slangen

MeanderGroep ZL

Hoi ​@Rene Slangen,

Ik stuur je het exportbestand per e-mail.

Goedenavond,

Zitten bij de nieuwe kaders van de NEN7510-2-2024 versie ook de Controls voor deze versie?

Voor de NEN7510-2-2017 hebben wij ook de Controls maar aangezien de hoofdstukken volledig zijn omgegooid in 2024 zijn deze niet meer te gebruiken.

Wij hebben nu wel de kaders van de 2024 versie ontvangen maar de controls kan ik niet direct vinden, Kan dat kloppen en kunnen we deze ook krijgen als ze aanwezig zijn?

Voor de beeldvorming onderstaande screendump toegevoegd van datgene wat we hebben voor de 2017 versie

Alvast dank

Groet Adwin Soos

Hoi ​@adwinsoos en ​@Rene Slangen 

Allereerst: welkom op de Zenya Community!

Het is goed om te weten dat we twee varianten van de NEN 7510: 2024 uitleveren. De variant die Inge heeft gedeeld met Rene en die alleen de normteksten bevat.

Daarnaast ook een variant die de 2024 versie van de Controls bevat, zie Nieuw normen kader Nen7510-2024 -> Aanschaf nieuwe set risico's en controls | Zenya Community 
Deze tweede variant kun je niet zelf importeren, maar zal door een van onze System Engineers toegevoegd worden, zodra je die variant hebt aangeschaft.

Het is tevens belangrijk om te weten dat we de eerste variant niet alsnog kunnen aanvullen met informatie van de tweede variant. Stel dat je eerst (bij wijze van onderzoek/impactanalyse) variant 1 toevoegt en vervolgens variant 2 afneemt, dan staan beide varianten afzonderlijk in je Zenya. 

Reageer