We werken iedere dag vanuit vastgestelde processen en procedures. Binnen systemen, met collega’s en vóór onze klanten! Maar dan komen de vragen. Vind ik het nog leuk? Zijn mijn klanten tevreden? Wat levert het op voor mij, voor de organisatie? Doen wij het wel goed?
In de module Zenya CHECK gebruikt Meandergroep Zuid-Limburg veel vragenlijsten om een antwoord te krijgen op deze vraagstellingen. Welke CHECK vragenlijstonderwerpen gebruiken ze? Naar wie worden deze verstuurd en waarom? Welke mogelijkheden zijn handig voor Meandergroep? En welke ook wellicht voor jou?
Pfff… wat een vragen! Deze werden allemaal beantwoord door
In de bijlage onder dit topic vind je de presentatie terug.
Samenvatting
Introductie
De MeanderGroep Zuid-Limburg gebruikt onze software al sinds 2009 en sinds mei dit jaar hebben ze de volledige Zenya suite in huis. Emile vertelt vanuit zijn ervaring als applicatiebeheerder wanneer gekozen wordt voor een melding via FLOW of een vragenlijst via CHECK.
Onbewust sluit de presentatie van Emile naadloos aan op de sessie van Patrick van Veen. Emile koos namelijk ook voor plaatjes van apen in zijn slides.
Iedere deelnemer vindt een afbeelding van een QR-code op zijn stoel. Via de QR-code kunnen we een ludieke vragenlijst over het kapsel van Emile invullen, vinden we dat het er strak uitziet of moeten dit soort kapsels verboden worden?! De gezellige Zuid-Limburgse sfeer van de presentatie zit er meteen in.
Verdieping onderwerp
Hij vertelt over de verschillende vragenlijsten die MeanderGroup Zuid-Limburg uitstuurt naar verschillende stakeholders, via mail, via QR-codes op de werkvloer of via de knop ‘Invullen’ in Zenya.
Deze vragenlijsten heeft hij met duidelijke titels gesorteerd in een overzichtelijke mappenstructuur. De input voor de vragenlijsten krijgt Emile uit de organisatie. Hiervoor heeft hij een ‘Blauwdruk’ uitgeschreven.
De module CHECK heeft geen geheimen meer voor Emile, of toch? Emile maakt geen gebruik van kaders, merkte iemand uit de zaal op die hier wel veel gebruik van maakt. Kaders is inderdaad een onderdeel dat Emile nog niet heeft onderzocht, zijn interesse is gewekt en de twee applicatiebeheerders spreken af om later nog contact met elkaar op te nemen.
Verdieping resultaat
Wat bij de inrichting opvalt is de structuur die op veel plaatsen terugkomt. Nummering wordt in de titel van de vragenlijsten gebruikt en deze komt ook terug bij de categorieën in het dashboard.
Het gebruik van labels geeft hen een verdiepend inzicht in de resultaten.
Het succes van een vragenlijst zit hem in de voorbereiding. De input, die vanuit de organisatie moet komen, is bij MeanderGroep Zuid-Limburg bij het begin van het ontwerp al duidelijk. Hierdoor heeft de applicatiebeheerder de vragenlijst in een handomdraai klaar.
Deze samenvatting is geschreven door
Heb je hier nog vragen over? Stel ze dan gerust hieronder.