Beantwoord

🎁 Documenten raadplegen in Zenya - verzamelgroepen blijven niet uitgeklapt?

  • 23 April 2021
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Wij hebben onze testomgeving overgezet op Zenya en werken hier nu volop mee. Elke keer als ik naar mijn startportaal ga en dan op raadplegen klik, zijn de verzamelgroepen ingeklapt en moet ik op het pijltje klikken om de verzamelgroepen open te klappen. 

Echter heb ik bij de instellingen van het portaal aangegeven dat alle verzamelgroepen standaard uitgeklapt moeten zijn. 

Binnen iProva is het zo dat als je zelf een verzamelgroep hebt uitgeklapt, dat iProva deze instelling bewaard. Als je dan de volgende keer weer op raadplegen klikt, dan is de verzameling nog uitgeklapt. Binnen Zenya gaat de verzameling elke keer weer dicht en moet je deze elke keer zelf weer uitklappen, ondanks de standaard instellingen. 

De eerste keer dat iemand op raadplegen klikt binnen Zenya, zijn de verzamelgroepen wel uitgeklapt. Maar als iemand dan wat anders gaat doen op het portaal en weer terug gaat naar raadplegen, dan zijn alle verzamelgroepen ingeklapt (ondanks de algemene instellingen binnen ‘portalen’- ‘verzamelingen’ die standaard op ‘uitgeklapt’ staan. 

Is dit een bug? Hoe kunnen wij dit oplossen? Want alle verzamelgroepen ingeklapt is geen optie voor onze eindgebruikers.

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 29 April 2021, 08:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +8
  1. Ik merk ook dat de mappen via RAADPLEGEN steeds weer ingeklapt zijn, is niet wenselijk
  1. Ook de afabetische volgorde t.o.v. de mappenstructuur achterkant KLOPT NIET.
Reputatie 5
Badge +8

Dat was ons net nog niet opgevallen, maar zien we nu ook @Emile Korver: de verzamelingen staan binnen ‘raadplegen’ NIET op alfabetische volgorde. Hierdoor krijg je een hele rare indeling van de verzamelingen binnen raadplegen. 

Op één portaal hebben wij de verzamelingen benoemd met cijfers ervoor, vanwege de belangrijkheid van de juiste volgorde en niet het alfabet. Ook die verzamelingen staan door elkaar heen. 

En als we het hier dan toch over hebben: als wij ons beeld op vullend hebben staan, zie je de tekst van de verzamelingen niet helemaal in beeld, terwijl er een enorme ruimte is bij de inhoud van de verzameling. Hierdoor kunnen mensen niet goed de tekst lezen van de verzameling terwijl er teveel ruimte lijkt te zijn bij de inhoud (en hierdoor het i-tje vergeten wordt omdat soms niet duidelijk is dat de i bij het document of het meldformulier hoort). 

volgorde van verzamelingen/ verzamelgroepen binnen een portaal niet op alfabet:

en hier de volgorde terwijl er een cijfer voor staat maar wat niet wordt meegenomen. Daarnaast is dus de hele tekst van de verzamelnaam niet direct zichtbaar, maar alleen als je hier met je cursor op gaat staan. Terwijl de ruimte van de inhoud, dus bij documenten heel breed is en wel wat smaller mag.  Binnen iProva kon je de breedte van de linkerkolom met verzamelingen zelf aanpassen, maar dat lukt in Zenya volgens mij niet meer.  

 

Hoi @Emile Korver en @Berber Werkman,

Het inklappen en de volgorde zijn bugs, onze servicedesk pakt dit verder met jullie op.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi, 

Dit hebben we inmiddels opgelost en is uitgebracht in de patchpack releases Zenya 6.0.1. en 6.0.2. voor zowel onze SaaS als On premise klanten. 

Mocht je deze nog niet hebben geïnstalleerd (geldt voor de On premise klanten) dan komen ze ook beschikbaar in de Zenya 6.1.0. release. 

Benieuwd wat daar nog meer in zit? Je leest er meer over in onze release notes

Reputatie 2
Badge +6

 

Hoi, 

Dit hebben we inmiddels opgelost en is uitgebracht in de patchpack releases Zenya 6.0.1. en 6.0.2. voor zowel onze SaaS als On premise klanten. 

Mocht je deze nog niet hebben geïnstalleerd (geldt voor de On premise klanten) dan komen ze ook beschikbaar in de Zenya 6.1.0. release. 

Benieuwd wat daar nog meer in zit? Je leest er meer over in onze release notes

 

Goedemiddag Dennis,

 

Wij hebben in onze testomgeving nu Zenya 6.0.2, maar daar doet zich nog steeds het probleem voor, dat achter de knop ‘raadplegen’ het menu elke keer terug dichtklapt. We zouden graag willen dat dit openblijft wanneer je het ooit een keer opengeklapt hebt, zoals in de oudere versie het geval was.

Ik begreep dat dit in deze versie opgelost zou, zijn, maar dat lijkt niet het geval te zijn?

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag, 

Bij ons wordt het wel uitgeklapt maar volgorde klopt niet. We gebruiken versie 6.1.1.0.

Dit is in onze live/productie-omgeving.

 

Hoi @Khar-Cheong, ik heb je opmerking over de volgorde doorgezet naar onze servicedesk. Zij pakken dit verder met je op.

Reputatie 3
Badge +4

Beste @Berber Werkman  en @Khar-Cheong   Beide problemen zijn vastgelegd als bug:

 

Berber → Bug 63145 → Verzamelingen worden niet alfabetisch weergegeven

Khar-Cheong → Bug 63990 → Volgorde van verzamelingen op het portaal klopt niet

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring