Beantwoord

Instellen filter afgelopen 12 maanden exclusief huidige maand

  • 30 January 2024
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Badge

Goedendag,

 

Ik zou graag een filter willen instellen op een periode van de afgelopen 12 maande exclusief de huidige maand.

Op het dashboard van de portalen kan je bij een lijndiagram dit instellen.

 

Maar dit kan helaas niet bij een taartdiagram. De taartdiagram haalt alle resultaten van het filter op. Dit filter heeft andere mogelijkheden mbt de periode die je kan selecteren.

 

Maar ik krijg het niet voor elkaar om de resultaten gelijk te trekken met de lijndiagram. De eindgebruiker ziet er niet makkelijk aan af dat de lijndiagram de laatste volledige maanden telt, maar de traartdiagram de eerste en de laatste maand knipt op basis van de huidige datum.

 

Hoe kan ik dat goed krijgen?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 6 February 2024, 16:14

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi @l.henny,

De schermafdrukken zijn van twee verschillende situaties. De bovenste is voor het instellen van reeksen. Wanneer je in een taartdiagram een datumveld kiest als ‘taartpunt’ krijg je daar ook deze opties voor het instellen van de maanden.

De tweede schermafdruk is voor het instellen van een filter. Hier krijg je zowel bij een lijndiagram als een taartdiagram deze opties.

Is je probleem opgelost als je in het taartdiagram het datumveld als taartpunt kiest?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring