Vraag

Mogelijkheden om Zenya meer in huisstijl van eigen organisatie te krijgen

  • 10 May 2023
  • 3 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Mijn vraag sluit aan bij een eerder gevoerde discussie op dit forum (“Bedrijfslogo niet meer zichtbaar op portaal”). We hebben van Infoland dus begrepen (hier even samengevat) dat Zenya zo min mogelijk “look and feel”/huisstijl customization toelaat om niet in de knel te komen met de nieuwe webstandaarden en om ook toekomstige updates van de SaaS installaties niet te compliceren. 

Ik heb een aantal vragen over de systeem/portaal instellingen die vanuit Zenya wel mogelijk zijn, of die zoals het bedrijfslogo, wel door Infoland kunnen worden aangepast.

1 Bedrijfslogo

In de hierboven gelinkte forum discussie wordt aangegeven dat op het portaal op een bepaalde plaats (zeer specifiek) een logo kan worden ingesteld:

Bedrijfslogo op portaal

 

Wat zijn de eisen/specificaties van zo een logo afbeelding? Infoland zal inmiddels een aardig beeld hebben welk formaat (in de zin van afmetingen) bijv. optimaal is.

Nadat wij zo een logo conform specs hebben aangemaakt, wat zijn de vervolgstappen. Kunnen wij dit zelf implementeren (is daar een instructie voor) of moet dat via een ticket of contact met accountmanager worden aangevraagd. Zijn er kosten verbonden aan dit ‘maatwerk’?

2 Standaard Portaal Kleur

Een standaard portaal kleur  kunnen we op systeemniveau instellen via Applicatiebeheer>Systeeminstellingen: Algemeen> Standaard portaal kleur hierbij kan er alleen gekozen worden uit een klein aantal ‘standaard’ kleuren. We kunnen ook op een portaal een kleur instellen, hier kunnen we vrijelijk een eigen RGB kleur instellen dus dat is perfect, alleen moeten we dat wel op elk individueel portaal doen.

Toch even vragen: kunnen we de voor ons correcte RGB kleur in het rijtje van systeembrede  ‘standaard’ kleuren krijgen (dat scheelt weer werk)?

Systeem instellingen portaal kleur en portaal achtergrondafbeelding

 

3  Standaard portaal achtergrondafbeelding

De ludieke achtergrond ‘kringeltjes’ van de kleine collectie portaal achtergrondafbeeldingen (zie plaatje hierboven) zullen niet naar ieders smaak zijn. In onze organisatie bestaat de wens een effen achtergrond te hebben met een specifieke kleurwaarde. Zoiets zou al bereikt kunnen worden door de getilede achtergrondafbeelding te vervangen voor een graphic met de gewenste kleur of uiteraard via een bepaalde achtergrond CSS waarde zonder achtergrond plaatje. Wat zijn hier de mogelijkheden?

Wij zouden bijv. dit als achtergrondkleur willen hebben zoals nu bij ons in iProva:

Achtergrondkleur huisstijl eigen organisatie

Hopelijk is deze vraag interessant voor meer Zenya klanten!


3 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hallo @Fineliner,

Zoals je misschien hebt gezien heb ik me met enige regelmaat bemoeid met de discussie omtrent het missen van ons logo op een zichtbare plek. De plek die Infoland daar nu voor ingeruimd heeft (het informatiepaneel) zal bij veel gebruikers niet vaak zichtbaar worden. Dit informatiepaneel staat immers standaard onderaan. Als we de plek van dit paneel zelf zouden kunnen instellen was mijn ‘probleem’ voorbij. 

In reactie op jouw verdere vragen:

  1. Voor zover ik het kan zien zijn er niet of nauwelijks eisen aan de te gebruiken jpg. Wij gebruiken bijvoorbeeld een bestandje van 38 kb waarmee een heel mooi strak logo op onze startpagina staat. Dit kun je ook helemaal zelf instellen via Applicatiebeheer / portalen / portalen / eigenschappen/ informatiepaneel op startportaal. Hier kun je kiezen welke titel en tekst er in dit blok verschijnt. Met een vinkje bij ander logo kun je je eigen logo uploaden.
  2. Zoals je zelf al aangeeft kun je voor je standaard portaalkleur een paar standaard kleuren gebruiken. Aangezien er gigantisch veel kleur(nuances) zijn kan ik me deze Infoland wel voorstellen. Je kunt echter bij de portaal instellingen heel eenvoudig per portaal een kleur kiezen. Dit kan gebruikers helpen om het juiste portaal te kiezen. Je moet per portaal meerdere zaken instellen. De kleur kost je hier misschien eenmalig 1 minuut.
  3. Persoonlijk vind ik de verschillende kriebeltjes juist het geheel wat breken. Heb je gezien dat je ook een effen achtergrond kunt kiezen?

    De noodzaak van een achtergrond in exact dezelfde kleur als de huisstijl speelt bij ons totaal niet. Door een monitor net even lichter of donkerder te zetten verdwijnt deze exact nuance in mijn ogen ook meteen weer. Misschien is deze wens echter voor Infoland redelijk eenvoudig in te bouwen. 

Groet,

 

Jos Heijnen

Reputatie 4
Badge +6

Ook onze marketing en communicatie afdeling heeft de wens uitgesproken om meer huisstijl aan te kunnen brengen met name voor de externe flow formulieren en de externe vragenlijsten.

O.a omdat op het mobiele flow formulier de toelichtingstekst witte letters zijn in een grijs vlak wat de leesbaarheid niet ten goede komt zeker niet voor slechtzienden. 

Groet Diana 

Reputatie 2
Badge +5

Hallo @Fineliner,

Zoals je misschien hebt gezien heb ik me met enige regelmaat bemoeid met de discussie omtrent het missen van ons logo op een zichtbare plek. De plek die Infoland daar nu voor ingeruimd heeft (het informatiepaneel) zal bij veel gebruikers niet vaak zichtbaar worden. Dit informatiepaneel staat immers standaard onderaan. Als we de plek van dit paneel zelf zouden kunnen instellen was mijn ‘probleem’ voorbij. 

In reactie op jouw verdere vragen:

  1. Voor zover ik het kan zien zijn er niet of nauwelijks eisen aan de te gebruiken jpg. Wij gebruiken bijvoorbeeld een bestandje van 38 kb waarmee een heel mooi strak logo op onze startpagina staat. Dit kun je ook helemaal zelf instellen via Applicatiebeheer / portalen / portalen / eigenschappen/ informatiepaneel op startportaal. Hier kun je kiezen welke titel en tekst er in dit blok verschijnt. Met een vinkje bij ander logo kun je je eigen logo uploaden.
  2. Zoals je zelf al aangeeft kun je voor je standaard portaalkleur een paar standaard kleuren gebruiken. Aangezien er gigantisch veel kleur(nuances) zijn kan ik me deze Infoland wel voorstellen. Je kunt echter bij de portaal instellingen heel eenvoudig per portaal een kleur kiezen. Dit kan gebruikers helpen om het juiste portaal te kiezen. Je moet per portaal meerdere zaken instellen. De kleur kost je hier misschien eenmalig 1 minuut.
  3. Persoonlijk vind ik de verschillende kriebeltjes juist het geheel wat breken. Heb je gezien dat je ook een effen achtergrond kunt kiezen?

    De noodzaak van een achtergrond in exact dezelfde kleur als de huisstijl speelt bij ons totaal niet. Door een monitor net even lichter of donkerder te zetten verdwijnt deze exact nuance in mijn ogen ook meteen weer. Misschien is deze wens echter voor Infoland redelijk eenvoudig in te bouwen. 

Groet,

 

Jos Heijnen

Dag @Fineliner , dag @Jos Heijnen ,

Ook in mijn organisatie zou men heel tevreden zijn als het logo op een meer zichtbare plek zou kunnen komen.

Ook punt 3 (het aanpassen van de kleur van de achtergrond in het portaal) zou voor ons een meerwaarde zijn. De aanpasbare portaalkleuren die er nu zijn, waarbij de knoppen een ander kleur krijgen zijn al goed, maar met een andere achtergrondkleur voor verschillende portalen kan je nog duidelijker een onderscheid gaan maken tussen verschillende portalen. Zo kan een gebruiker ook sneller zien of hij in het juiste portaal zit.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring