Vraag

Nieuwe inrichting i-Prova (portalen, verzamelingen en mappen) - testomgeving?

  • 25 March 2020
  • 1 reactie
  • 214 Bekeken

Beste infoland Community,

 

Ik wil gaan starten met een nieuwe structuur van onze documenten op i-Prova. Kan ik dit doen in een soort schaduw/testomgeving?  Als deze goed staat, is de vervolgstap op de huidige portalen, verzamelingen en mappen verwijderen.

 

Alvast dank,

 

Marieke


1 reactie

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Marieke van der Looij,

Bedankt voor je vraag en welkom op onze community!

Het is mogelijk om voor iProva een testomgeving af te nemen. In deze testomgeving kunnen nieuwe inrichtingen, van alle iProva onderdelen die jullie gebruiken, gemaakt worden en getest worden zonder dat jullie eindgebruikers hier last van ondervinden.

Als een test succesvol is kun je dit overnemen naar jullie productie omgeving en kunnen eindgebruikers het ook gebruiken. Wil je hier meer informatie over raad ik aan om contact op te nemen met jullie accountmanager, @Erik Caris.

 

Ga je aan de slag met de inrichting van een vernieuwde structuur voor jullie documenten dan is het inderdaad van belang om na te denken over:

  • De nieuwe mappenstructuur (deze structuur moet uiteindelijk logisch zijn voor de documentbeheerders)
  • De nieuwe verzamelingenstructuur (deze structuur met logisch zijn voor de eindgebruikers)
  • Hoe wordt alle informatie op het portaal/ de portalen aangeboden

Wat hierin mogelijk ook nog een belangrijke rol kan spelen zijn de velden die je gebruikt om documenten bepaalde kenmerken te geven. Deze kun je bijvoorbeeld gebruiken bij de inrichting van je verzamelingen. Dit artikel vertelt je meer over de inrichting van de verzamelingen en geeft je handige tips.


Succes en ben je benieuwd hoe andere klanten hun iProva omgeving hebben ingericht kijk en vraag vooral eens rond op de community!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring