Skip to main content

Via een speciaal veld is het mogelijk om een risico te kiezen bij een formulier in FLOW. De melding is dan bij het risico zichtbaar onder ‘Acties’. Ik zou verwachten dat een incidentmelding bij ‘Issues’ wordt getoond. Kan ik dat ergens inregelen?

Welke rechten moet een actiepuntenafhandelaar (in FLOW) waar hebben om alle risico’s te kunnen zien en te kunnen kiezen? Alle medewerkers zijn lezer op alle risico’s. Echter in een actiepuntenformulier ziet de behandelaar geen risico’s. Pas als ik de rol Inhoudbeheerder heb toegekend zijn alleen die risico’s zichtbaar. Echter hebben we algemene risico’s waarvan het niet wenselijk is dat er meerdere inhoudbeheerders zijn. Kan het anders ingeregeld worden?

Hoi ​@ohampsi,

Meldingen worden niet automatisch bij issues bij een risico getoond, meldingen kunnen namelijk van verschillende aard zijn.

Je vraag over de leesrechten zet ik voor je door naar de servicedesk.

Hallo ​@ohampsi ,

Incidentmeldingen kunnen via Acties gekoppeld worden aan Issues.

Bij een controltest die deels of niet effectief is, kun je een issue inleggen.
Een issue is een actie om je control effectief te krijgen, dus tijdelijk aanwezig.

---

Voor wat betreft jouw vraag: Welke rechten moet een actienemer (in FLOW) waar hebben om alle risico’s te kunnen zien en te kunnen kiezen?

Om acties (FLOW meldingen) toe te voegen aan een risico moet je minimaal inhoudbeheerder zijn.
Andersom werkt dit hetzelfde: om vanuit een melding een risico te koppelen middels het speciale veld Relaties moet je ook minimaal inhoudbeheerder zijn.
De gedachte hierbij is dat er inhoudelijk meer kennis nodig is om in te schatten een dergelijke koppeling van meerwaarde is.

Een lezer heeft alleen leesrechten en mag hierom geen wijzigingen doen aan risico's, ook geen relaties leggen.

Reageer