Beantwoord

Inrichten portaal voor externe medewerkers

  • 4 maart 2020
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Badge +1

Als newbie ben ik op zoek naar informatie hoe ik een extra portaal in kan richten waar externe medewerkers toegang kunnen krijgen tot bepaalde protocollen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 5 maart 2020, 10:37

Een portaal voor externen maak je op dezelfde manier als een ‘gewoon’ portaal. Met rechten op de inhoud en op het portaal zelf bepaal je wat een gebruiker kan zien.

Voor het portaal kun je leesrechten geven aan de gebruikersgroep ‘Alle gebruikers', deze bevat naast alle gebruikers met een account ook de gebruikers die niet inloggen (bijvoorbeeld externen).

Voor documenten kun je per document de juiste leesrechten instellen.

 

Zie ook de training ‘Documenten presenteren en filteren op het portaal’ en het artikel ‘Verzamelingen: de verbinding tussen inhoud en het portaal'.

Bekijk origineel

3 reacties

Een portaal voor externen maak je op dezelfde manier als een ‘gewoon’ portaal. Met rechten op de inhoud en op het portaal zelf bepaal je wat een gebruiker kan zien.

Voor het portaal kun je leesrechten geven aan de gebruikersgroep ‘Alle gebruikers', deze bevat naast alle gebruikers met een account ook de gebruikers die niet inloggen (bijvoorbeeld externen).

Voor documenten kun je per document de juiste leesrechten instellen.

 

Zie ook de training ‘Documenten presenteren en filteren op het portaal’ en het artikel ‘Verzamelingen: de verbinding tussen inhoud en het portaal'.

Badge +1

Beste Inge,

Wanneer het externe personen betreft die niet in dienst zijn van ons ziekenhuis, hoe kunnen ze dan op een handige manier dit Portaal vinden?

mvg, Marja Bussmann

Hallo @Marjabussmann ,


Er zijn diverse portalen te creëren die middels rechten aan bepaalde (groepen) mensen te presenteren zijn en voor anderen juist niet.

Er zit echter een kanttekening bij;
Waar staat je iProva? Is dat in de cloud of SaaS, of staat deze zogenoemd on premise (bij jouw als organisatie op een server en daarmee ‘binnen de muren van’).  Wanneer je wilt dat niet-medewerkers van je organisatie met een portaal werken zullen zij op een of andere manier toegang tot je gemaakte portaal/iProva hebben. En dat is vaak toch wel een beveiligingsding.

Er is ook een andere mogelijkheid om niet-medewerkers toegang te geven tot documenten uit iDocument / Documenten&Processen en dat is de webshare.
Een webshare werkt als volgt: je geeft aan dat je een document wilt delen. iDocument /Documenten&Processen synchroniseert dit document vervolgens naar de cloud, waar je het kunt beveiligen met een wachtwoord. Vervolgens stuur je een link aan degene met wie je het document wilt delen. De ontvanger klikt de link aan en bekijkt het document in de webbrowser van zijn PC of tablet, zonder dat hij fysiek toegang (nodig) heeft tot de iProva omgeving van jullie organisatie. Indien gewenst kan de ontvanger het document ook importeren in iDocument / Documenten&Processen binnen zijn eigen organisatie.


Kijk voor meer info over de webshare :

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring