Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe vragenpool op basis van een bestaande

• July 30, 2026
  • 1 reactie
  • 5 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste,

Ik ben op zoek naar de beste manier om een nieuwe vragenpool te creëren op basis van een bestaande vragenpool, dit met als doel om een nieuwe vragenpool te hebben in een andere taal.  Als ik echter de vragenpool kopieer, zie ik dat de vragen hierin nog altijd die van de oorspronkelijke vragenpool zijn - dus als ik die aanpas, dan pas ik ook de vragen aan van de originele vragenpool.

Hoe pak ik dit best / zo efficiënt mogelijk aan?  Ik had gehoopt van de vragenpool met de vragen te kopiëren en dan naar de andere taal aan te passen, maar op het eerste zicht lukt me dat niet.

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Beste ​@GECL 

Allereerst: welkom op deze Community!

Ik stel voor dat u eerst de vragen zelf kopieert, vervolgens de kopieën vertaalt en ze tot slot op te nemen in een nieuwe vragenpool.

Ter info:

• Een vragenpool biedt uitsluitend een manier om vragen te ordenen/groeperen ter voorbereiding van zogeheten dynamische toetsen, zie o.a. Vragenpools en Toets samenstellen
  • Hoe u vragen beheert is beschreven in Vragenbeheer
    In de paragraaf "Acties na het toevoegen van een vraag” staat een schermafdruk waarin de "Kopiëren”-knop zichtbaar is

1 reactie

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • August 1, 2026

Beste ​@GECL 

Allereerst: welkom op deze Community!

Ik stel voor dat u eerst de vragen zelf kopieert, vervolgens de kopieën vertaalt en ze tot slot op te nemen in een nieuwe vragenpool.

Ter info:

• Een vragenpool biedt uitsluitend een manier om vragen te ordenen/groeperen ter voorbereiding van zogeheten dynamische toetsen, zie o.a. Vragenpools en Toets samenstellen
  • Hoe u vragen beheert is beschreven in Vragenbeheer
    In de paragraaf "Acties na het toevoegen van een vraag” staat een schermafdruk waarin de "Kopiëren”-knop zichtbaar is