Stel je vraag over alle modules en add-ons van Zenya
Recent actief
Beste,Is het mogelijk om informatie i'tjes te plaatsen bij antwoordmogelijkheden? Wij willen bij de antwoordmogelijkheden een aantal voorbeelden geven van een soort incident. Bijvoorbeeld bij het melden van een medewerkersincident en het antwoord is arbeidsmiddelen - wanneer je op het informatie i'tje staat er tevoorschijn komt ‘onbereikbaar door defecte telefoon'. Is dit mogelijk? Alvast bedankt voor de reactie. Vriendelijke groet,Naomi
Voor zover ik me kan herinneren heb ik in de community, maar misschien was het nog voor de community gelanceerd werd…, een xml-export gedeeld van de gehele AVG. Hiermee kunnen gebruikers deze importeren in hun eigen iProva-omgeving en de AVG als kader toevoegen binnen iCompliance. Ik kan deze nergens vinden in de community, maar wegens overstap naar een andere werkgever zou ik deze graag kunnen gebruiken.Dus mijn vraag: is er een plek op de community waar gebruikers dit soort exports kunnen delen/hebben gedeeld? Ten tweede, als dit niet zo is: is er een manier om de door mij gedeelde export vanuit het vroegere forum terug te halen? Met zo'n uitgebreide regeling, zou het zonde zijn als ik hem helemaal opnieuw moet gaan overtypen. In uiterste nood kan ik uiteraard bij mijn vorige werkgever vragen, maar als hij al ergens staat, zou dat makkelijker zijn.
Gebruikers van vragenlijsten en correctieve acties vinden het lastig dat de correctieve acties niet in de lijst met meldingen komen te staan. Om de correctieve acties in te kunnen zien moeten zij naar de module vragenlijsten. Kan het op de een of andere manier gekoppeld worden? Zodat het in 1 overzicht komt te staan? Of is de enige optie het niet meer gebruiken van correctieve acties maar via meldingen kleine actiepunten uitzetten?
Wij zijn ons aan het oriënteren op Risicomanagement (iRisk). We zouden graag een organisatie ontmoeten die de module iRisk al heeft geïmplementeerd en met ons hierover de ervaringen wil delen. Met vriendelijke groet, Sandra Metting Kwaliteitsadviseur Zorggroep Alliade.
Beste allen,Wij zijn als organisatie bezig met het maken van een keuze voor een analyse methodiek voor incidenten en afwijkingen. Nu vraag ik mij af of de CoThink methodiek ‘past’ in de ‘prisma-module'. Weet iemand hier wellicht het antwoord op?Alvast bedankt! Mara
Zoals de titel al aangeeft vraag ik me af of ik binnen een vragenlijst ook gegevens kan ophalen uit een externe bron. Bij ons is bijvoorbeeld een externe bron geconfigureerd die gegevens uit Nedap ONS beschikbaar stelt binnen (o.a.) meldingstypen. Ik heb wat rondgekeken naar beschikbare opties in de vragenlijsten en het lijkt er op dat het niet mogelijk is, is dat inderdaad het geval? Mvg, Jeroen
We hebben een meldingstype dat eindigt in de status “afgesloten”.We zouden echter graag, nadat de rapportering van het desbetreffende meldingsjaar is afgehandeld, alle meldingen van dat jaar archiveren (status “gearchiveerd”) zodat privévelden gewist worden.Hoe kan ik dit doen, vertrekkend van een meldingstype dat is aangemaakt met het standaard sjabloon?Heb ik hiervoor speciale rechten nodig? Zo ja, welke? Eva.
In ons ziekenhuis staan alle functiebeschrijvingen op het Kwaliteitsportaal en zijn voor alle medewerkers inzichtelijk (De FWG is niet vermeld).De vraag doet zich voor of het Kwaliteitsportaal (iProva) de juiste plek is voor de functiebeschrijvingen of dat deze beter in een personeelssysteem beheerd en geborgd kunnen.Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Wie kan Isala (ziekenhuis Zwolle, Meppel) en mogelijk ander community leden helpen met een goedwerkend iTask meldingstype waarin het mogelijk is om een investeringsaanvraag te doen? In deze investeringsaanvraag kan een leidinggevende of een manager een (ver)bouw aanvraag, inventaris, renovatie, functionele aanpassing ect. doen. Nu wordt deze aanvraag nog vanuit een Word document gedaan. We kunnen het natuurlijk zelf bedenken maar als er een mooi voorbeeld is, werkt dit natuurlijk wat makkelijker. Graag je reactie indien je dit meldingstype met ons wilt delen.
Goedemorgen, Onze testomgeving is op dit moment geconfigureerd om emails te versturen, alles wordt naar mijn persoonlijke adres gestuurd wat op zich prima werkt als je iets wil testen. Ik krijg nu alleen zo'n 150 emails per dag en daarom zou ik het doorsturen van deze emails graag alleen willen inschakelen op het moment dat ik ze nodig heb. Kan ik wellicht een andere niet bestaande smtp server invullen zodat emails niet worden verwerkt of is er wellicht een andere oplossing?Bij voorbaat dank voor eventuele tips/tricks :)Mvg, Jeroen
Op LinkedIn kwam ik een leuke post tegen van Tommie Niessen, een verpleegkundige. Hij pleit - naast MIC formulieren - voor MGC formulieren: Melding Geluksmoment Cliënt. Wat mij betreft een super leuk en waardevol idee. En iProva kan hier met de Capture app en Melden & Analyseren natuurlijk perfect bij ondersteunen! Wat vinden jullie? Gaat iemand van jullie ermee aan de slag? Of zijn er misschien al organisaties die dergelijke positieve meldingen en signalen met iProva ondersteunen? We horen het graag!
Wij willen als ziekenhuis gaan starten met transmuraal melden (TIM). Bedoeling is om ergens een link te zetten naar ons TIM-formulier (kleine kopie van ons VIM-formulier) waarbij o.a. huisartsen meldingen bij ons kunnen doen. In de toekomst willen we dit ook uitbreiden naar bijvoorbeeld verzorg- en verpleeghuizen, ambulancedienst, HAP enz. De huisartsen verwijzen patiënten naar ons door via ‘zorgdomein': zijn er organisaties die binnen zorgdomein een link hebben naar een iTaskformulier van het ziekenhuis? Of zijn er organisaties die dit hebben ingericht via een link op de website o.i.d.?Wij zoeken naar de beste mogelijke optie zodat externe partijen makkelijk kunnen melden.Benieuwd naar jullie reacties!
Ik heb een kaartenbak i.v.m. GDPR voor mijn verwerkingsregister. Deze kaartenbak bevat 38 velden. Kan ik op een of andere manier een fiche overzichtelijk zichtbaar maken of afprinten op een formulier waar ik de velden schik zoals ik wil?
Ik zou het ook erg fijn vinden als je een vragenlijst geheel anoniem zou kunnen invullen. In de vragenlijst zelf kun je expliciet toestemming vragen om iemand te benaderen, waarna iemand actief zijn of haar gegevens invult. Is AVG-technisch ook zuiverder.Een aanvullende vraag hierbij: in iTask kun je het zo inrichten dat bepaalde velden op een bepaald moment geanonimiseerd worden. De data en informatie blijft wel bestaan maar de persoonsgegevens worden verwijderd. Kan dit ook in iCheck? Ik heb vragenlijsten die ik wel wil bewaren om later te kunnen vergelijken met volgende jaren, maar waarvoor ik geen persoonsgegevens meer nodig heb.
Is het mogelijk om alle informatie van afzonderlijke meldingen te behouden na het samenvoegen? We willen deze optie namelijk gebruiken om onze vernietigingsflow te automatiseren maar sommige informatie verdwijnt of wordt overgeschreven door informatie van de hoofdmelding. Op deze manier verliezen we gegevens van de te vernietigen materialen.
Allen, vanuit productie krijgen we de vraag om een aantal invuldocumenten die altijd nodig zijn voor de werking tegelijkertijd te laten afdrukken. Momenteel drukkenze elk document afzonderlijk af, maar ze willen graag deze documenten in batch kunnen afdrukken. Is dit mogelijk? Vriendelijke groeten, Stefan
In het aanmaken van een audit” kom ik dit tegen: "Bij het onderwerp kan er gekozen worden tussen een tekstueel onderwerp, items uit een (norm)kader en/of een proces (uit Documenten)".Echter in ons systeem kan ik alleen kiezen uit het een tekstueel onderwerp of een item uit een (norm)kader.Hier mis ik de keuze “Proces”. Moet ik dit eerst ergens instellen? Zo ja, waar kan ik dit doen?
We merkten onlangs dat vragen die in het kader zitten, enkel nog op kaderniveau kunnen uitgeschakeld worden en niet meer op vragenlijstniveau. Blijkbaar is dit de oplossing van een bug. Dit introduceert echter een nieuw probleem. Vragen die in het kader worden ingegeven en in meerdere vragenlijsten worden gebruikt, kunnen dus niet meer op vragenlijstniveau uitgeschakeld worden. Dat betekent dus dat we ofwel moeten kiezen: vragen overal uitschakelen of vragen nergens uitschakelen. Zijn er nog organisaties die hiertegenaan lopen? Mvg, Heleen
In een vragenlijst voor patiënten wil ik graag uit één vraag verschillende antwoorden verkrijgen.Ik wil bv. volgende vraag stellen.Ik was tevreden over de zorg van:-x (score likert-schaal)-y (score likert-schaal)-z (score likert-schaal)Hierbij geeft de patiënt dus meerdere scores binnen één vraag. Hoe kan ik dit lay-out gewijs het beste realiseren? Als ik van de ‘hoofdvraag’ een toelichting maak, ziet het er in het vragenlijst ontwerp nog wel OK uit: Echter wanneer ik dan naar de uiteindelijke vragenlijst ga, wordt dit zeer onduidelijk: Wie kan mij helpen om dit op een betere manier op te lossen? Ik kan natuurlijk ook dezelfde vraag telkens volledig herhalen, maar dan lijkt de vragenlijst veel langer en veel minder overzichtelijk. alvast bedankt voor jullie feedback!
Wij registeren klachten in 'Meldingen' (iTask), maar zouden graag een koppeling maken tussen de website en het klachtenformulier in iTask. Heeft iemand hier ervaring mee? Dus dat de gegevens ingevuld op de website (door de 'klager') direct in het meldingsformulier komen te staan? Verneem het graag!
Hallo allemaal, In iProcess heb ik een proces opgemaakt. Er waren veel verschillende documenten voor dit ene proces. Dit heb ik vervolgens aangepast naar één document. Vervolgens dacht ik; als ik dit document nu opbouw zoals ik het proces opgesteld hebt dan zit hier een logische volgorde in en kan ik per shape verwijzen naar het juiste hoofdstuk in het document. Echter wanneer ik een verwijzing maak in iProcess naar een document kan ik maar tot één niveau hoofdstukken koppelen. Dit zijn paragrafen; vastgesteld in een sjabloon. (Werkt alleen met HTML Er kan niet gekoppeld worden naar onderliggende hoofdstukken (Kop 2, 3 en 4 etc.). Nu zou ik elke shape kunnen koppelen naar dat document; maar ik had het juist zo mooi gevonden als ik deze gelijk kon koppelen aan het juiste hoofdstuk. Ik wil overigens voorkomen dat er in de shape teveel tekst komt te staan. In het proces staat het globaal aangegeven en in het document staat het verder uitgeschreven. Lopen jullie (andere orga
In Amsterdam UMC vond onlangs de JCI heraccreditatie plaats. Er is een zeer kritische vraag gesteld over documenten met een "oude" publicatiedatum. Het bleek om documenten te gaan die gecontroleerd zijn maar waarbij voor de optie is gekozen om geen nieuwe versie aan te maken. Men viel met name over het feit dat dit voor raadplegers niet zichtbaar is. De optie hoeft voor ons niet per definitie te worden verwijderd zoals in topic Document controleren? Optie '...hoeft niet te worden aangepast' verwijderen! wordt aangekaart, maar we zouden het wel automatisch zichtbaar willen laten maken. Dat kan niet. We kregen de tip om het handmatig in Wijzigingen tov vorige versie te zetten maar dat is voor ons meer een workaround, niet echt een oplossing. Hoe gaan anderen hiermee om?
Wanneer ik een gebruikersgroep bewerk die meer dan, zeg 10, leden bevat, zou ik het heel plezierig vinden wanneer ik de venstergrootte zelf kan aanpassen. Deze is nu vastgezet op 4 regels, waardoor je dus al snel moet scrollen/klikken om de lager gelegen leden in beeld te krijgen. Ik heb behoorlijk wat gebruikersgroepen die (heel) veel meer leden bevatten en stoor me dan aan deze beperkte weergave. Valt hier niet iets aan te doen? Groet, Michel
Hoi medegebruikers, Ik heb een melding via de App binnen gekregen waarbij de verkeerde locatie is gebruikt (op basis van GPS). Kan ik deze aanpassen ?
Hoe kan ik een bepaald verbeteractieformulier, aangemaakt in iTask, aan een bepaalde beheersmaatregel (preventief of correctief) koppelen? Indien ik de wizard volg en een beheersmaatregel wil toevoegen, kan ik in stap 4 "verwijzingen en verbetermaatregelen" een verbetermaatregel toevoegen met behulp van het "+" teken. Vervolgens selecteer ik bij "meldingen", nieuwe melding en krijg ik onderstaand bericht nog voor ik kan aanduiden welk type melding ik wens te selecteren. Nieuwe melding inleggen U kunt pas verder als u het inleggen van uw melding voltooid heeft. Een nieuw venster zal worden geopend. Met dit venster kunt u een nieuwe melding inleggen. Een verwijzing naar de melding zal worden aangemaakt als de melding wordt verzonden. Het is mogelijk dat door beveiligingsinstellingen van uw browser het venster niet automatisch wordt geopend. In dat geval kunt nu hier klikken om het handmatig te openen.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.