Beantwoord

Mag een actienemer de melding nog zien als het actiepunt is afgehandeld of de melding gesloten is?

  • 7 February 2023
  • 9 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 105 reacties
  • Houdt een actienemer inzagerecht op de melding na afronding van het toegewezen actiepunt?
  • Houdt een actienemer die een actie toegewezen heeft gekregen, inzagerecht op de melding als deze is gesloten?
icon

Antwoord op het topic e.franssen 16 February 2023, 15:07

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge +6

@e.franssen Moet een actienemer voorkomen in de rechten-kolom van ACTIENEMERS om bij een via de workflow toegewezen actiepunt inzage te krijgen in het meldformulier? Alvast dank!

Reputatie 5
Badge +5

Je kunt actiepunten toewijzen aan de melder van een melding, aan een of meerdere coördinatoren van de gekozen Organisatie-eenheid of Onderwerp of aan een of meerdere actienemers van de gekozen Organisatie-eenheid of Onderwerp.

Voor de melder geldt dat je daar als functioneel beheerder niet in kunt sturen: de melder wordt namelijk direct vastgesteld tijdens het invullen en verzenden van de melding.
Omdat een melder altijd zijn eigen meldingen mag zien, blijft de melding en het actiepunt dat de melder heeft afgehandeld in principe zichtbaar.

Voor de andere manieren van toewijzen is het noodzakelijk dat het account van de beoogde actienemer voorkomt in de kolom "coördinator” of in de kolom "actienemer”, anders kun je die naam niet aan het actiepunt verbinden, zie Hoe bepaal je wie wat mag doen en/of zien bij een melding? | Infoland Community

Wanneer je een actiepunt aan een coördinator toewijst, dan blijft de melding en het actiepunt zichtbaar na het afhandelen van het actiepunt. Een coördinator mag immers per definitie alle onderdelen van de melding zien.
Voor een actienemer waarvan de naam alleen in de kolom “actienemer” voorkomt, geldt dat het actiepunt en de melding zichtbaar blijven na het afronden van het actiepunt dat was toegewezen aan de actienemer.

Reputatie 1
Badge +6

@Chaim Leunissen Yes. Voor onze teams hebben we gedaan wat jij suggereert (zowel actienemer als overige betrokkene).

Ik zit nu met het volgend: ik heb in de workflow een actiepunt kunnen toekennen aan een gebruikersgroep die niet in de kolom actienemers voorkomt. Toch kon ik voor hen een actiepunt aanmaken. Zie ook de afbeelding. Daarom vroeg ik me af: kunnen ze nu wel of niet de melding lezen voor de duur dat het actiepunt open staat, want dat moet wel. Kan je me adviseren?

 

Reputatie 5
Badge +5

Die groep komt naar mijn verwachting tenminste 1x voor in een van de kolommen "coördinator” of "actienemer”.

Daar kom je het snelst achter door in het rechten overzicht eerst een filter op de kolom "coördinator” toe te passen en te zoeken naar die groep en vervolgens opnieuw een filter in te stellen op de kolom "actienemer”.

Reputatie 1
Badge +6

Je hebt helemaal gelijk.

We zitten nog in de testfase.

En ik dacht dat ik maar voor 1 organisatie-eenheid de rechten had ingesteld.

Via jouw methode zie ik nu dat Opvang en nazorg op 1 andere OE als actienemer staat.

Het antwoord is dan: je kan alleen actiepunten (formulier of geen formulier) toekennen als deze persoon of groep minstens 1x voorkomt in de kolom coördinator of actienemer. Right? En vervolgens geldt dat deze actienemer de melding kan lezen voor de duur van zijn actie, tenzij deze persoon ook actief, via een actie, Overige betrokkene hebt gemaakt. In dat laatste geval kan hij de melding ook na afhandeling blijven lezen.

Reputatie 5
Badge +5

Niet helemaal, als je actiepunten toewijst aan personen met de rol van coördinator hoef je geen aanvullende rechten in te stellen.

Reputatie 1
Badge +6

@Chaim Leunissen Nog 1 vraag: als ik iemand via een actiepunt toegevoegd heb als Overige betrokkene: kan ik deze dan een actiepunt toewijzen, ook als komt hij/zij niet voor in de kolom Actienemers?

Reputatie 4
Badge +4

Hi @lsnoei,


De actienemer kan nog steeds de melding zien na afronden actiepunt en afronden melding

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @lsnoei Soms is er voor een actienemer geen eenvoudige ingang naar de melding met een afgehandeld actiepunt. Het topic Klachtenproces FLOW - leesrechten voor afdelingshoofd | Infoland Community  gaat daar op in.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring