Stel je vraag over kaartenbakken
Recent actief
Ik wil graag in een kaartenbak 2 kaarten aan elkaar koppelen. Nu lukt mij dat wel m.b.v. een veld, echter ik krijg maar bij 1 van deze 2 kaarten te zien onder het tabblad gekoppelde kaarten dat deze met andere kaarten is gekoppeld. Ik zou graag zien dat dit bij beide kaarten gebeurt.Bijv. DPN is gekoppeld via het veld van de kaartenbak met SAP. Dan staat bij SAP in de gekoppelde kaarten dat DPN gekoppeld is. Echter bij DPN staat dan niet onder het tabblad gekoppelde kaarten SAP.
Ik weet dat het mogelijk is om velden die in meerdere kaartenbakken voorkomen te koppelen, zodat je ze maar één keer hoeft in te voeren. Bijv: Ik heb een gegevensverwerking waarin de applicatie vermeld staat waarbinnen deze verwerking wordt gedaan. In de kaartenbak van de applicatie voer ik in wat de leverancier is van deze applicatie. Ik wil dat deze leverancier (van wie ik ook een veld heb aangemaakt in de kaartenbak “verwerking”) automatisch ingevuld wordt in de verwerking. Nogmaals, ik weet dat het kan, omdat ik dit bij mijn vorige werkgever ook heb gedaan. Bij het invoeren van de velden kreeg ik dan een vraag als: in kaartenbak "X” staat een veld met precies dezelfde beschrijving als in kaartenbak "Y”. Wilt u deze gegevens overnemen… Of zoiets. Maar nu krijg ik die vraag niet, terwijl ik volgens mij precies dezelfde veldnamen heb gekozen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit ook al weer werkt? Ik weet dat er een uitleg was die te maken had met muzikanten en de instrumenten die ze be
Ik heb een kaartenbak gemaakt waarin de gegevens van externe leveranciers worden bijgehouden. We gebruiken daar de velden Leveranciersnaam, Adres, Telefoon en Email. In een meldformulier maken we gebruik van een keuzelijst waar men uit de, in de kaartenbak aanwezige, leveranciers kan kiezen. De weergavenaam van de leverancier komt dan keurig in het formulier te staan (zie hierboven). Nu willen we dat, na de keuze van de leverancier, ook het e-mail adres van de leverancier automatisch in het formulier wordt opgenomen. Is dit op een of andere manier te realiseren?
Ik wil binnen een holding diverse kaartenbakken aanmaken voor de diverse werkmaatschappijen. De velden in die kaartenbakken zijn hetzelfde. Ik heb deze velden al handmatig aangemaakt voor één van de werkmaatschappijen. Kan ik de velden die ik al aangemaakt heb in de ene werkmaatschappij kopiëren naar een nieuw aangemaakte werkmaatschappijen?
Ik wil in een kaartenbak van meerdere records tegelijk hetzelfde veld wijzigen. Klopt het dat dit alleen maar per record kan?
Is het ook mogelijk om zelf een extra tabblad toe te voegen aan een kaartenbak? We willen ook graag niet beheerde documenten toevoegen aan een kaart. Dat kan via bijlages, maar is niet zo mooi c.q. in 1 oogopslag te zien.
Ik heb een kaartenbak i.v.m. GDPR voor mijn verwerkingsregister. Deze kaartenbak bevat 38 velden. Kan ik op een of andere manier een fiche overzichtelijk zichtbaar maken of afprinten op een formulier waar ik de velden schik zoals ik wil?
In de kaartenbak is het nu mogelijk kaarten te markeren voor verwijdering of om opmerkingen bij een kaart te maken. Een zeer waardevolle aanvulling, echter zijn we er nog niet uit hoe je een kaart die bijvoorbeeld gemarkeerd is voor verwijdering weer terug kunt vinden in je kaartenbak. Er is niet een mogelijkheid om daarop te sorteren, tenzij ik iets over het hoofd zie. Wat is hier een makkelijke optie voor?
De kaartenbak-module in iProva leent zich voor allerlei doeleinden. Bijvoorbeeld het beheer van apparaten, leveranciers of contracten. Je kunt kaarten als losstaande registratie gebruiken, maar het is nóg krachtiger om kaarten te koppelen aan andere iProva-entiteiten zoals meldingen, documenten of vragenlijsten. In dit artikel gaan we in op de mogelijkheid om rechtstreeks vanaf een kaart een melding te kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan het melden van een storing of defect aan een apparaat. Instructie VoorbereidingOm dit mogelijk te maken, moet je als applicatiebeheerder een aantal voorbereidingen treffen: Ga naar de betreffende kaartenbak Klik op Eigenschappen openen Ga naar het tabblad Koppelingen Klik op Wijzigen Zet de instelling '' is beschikbaar als veldtype voor nieuwe meldingvelden:' op Ja. Kies vervolgens het meldingstype waarin je wilt kunnen melden vanaf dit type kaart. Stel in welke velden van de melding je graag wilt laten zien bij de kaart
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.