Stel je vraag over het Portaal en Management Informatie
Recent actief
Goedemorgen,Is het ook mogelijk om de tekengrootte/weergave van resultaten in de portalen aan te passen? Ik zou graag een wat kleiner lettertype zien zodat er meer resultaten in één oogopslag zichtbaar zijn. Vriendelijke groet, Regina de Vries
Herkennen jullie dit probleem? Bij het inloggen in iProva dienen onze gebruikers in te loggen met enkel hun loginnaam i.p.v. volledig emailadres. Regelmatig komt het voor dat gebruikers toch proberen in te loggen met hun emailadres en als dat niet lukt de 'Wachtwoord vergeten'-link aanklikken, alwaar ze vervolgens ook hun volledige emailadres invoeren. De gebruikers ontvangen dan alsnog geen bericht in hun mailbox omdat de betreffende gebruikersnaam niet bestaat in iProva. Wel wordt er een bericht getoond welke insinueert dat het versturen van de mail gelukt is. Dit is verwarrend voor gebruikers. Ook is het mogelijk om bij wachtwoord vergeten een volledig willekeurige tekst (naam of emailadres) in te voeren en zelfs dan wordt de indruk gewekt dat het versturen van de herstelmail gelukt is. Kunnen we teksten in het inlogscherm wijzigen zodat het voor gebruikers duidelijker wordt dat ze dienen in te loggen m.b.v. gebruikersnaam i.p.v. mailadres? Het antwoord van Infoland is dat dit niet
We hebben een kaartenbak die de agenten zelf aanvullen (met planning van waar ze gaan auditen). We gebruiken die als een soort ingebouwde excel waar iedereen zijn geplande audits kort in inbrengt, zodat de collega’s dat makkelijk kunnen consulteren zodat ze niet (althans kort op elkaar) op dezelfde plaats zouden gaan auditen :We zoeken hoe we de toegang tot het openen van die kaartenbak zo makkelijk mogelijk kunnen ter beschikking stellen van agenten die niet vaak in de tool gaan en voor wie het concept kaartenbakken en de weg ernaar toe niet evident isWe probeerden de kaartenbak aan de Verzamelingen toe te voegen, maar krijgen die dan niet in het “Invullen scherm”We probeerden ook via “ belangrijke documenten panel “ : maar daar kan je enkel of één kaart kiezen, of via de verzamelingen de kaartenbak kiezen maar die gaat enkel de reeds bestaande kaarten in lijst tonen, maar we zoeken net een dynamische (edit) link naar de kaartenbakZou iemand een truc vinden of kennen om ons te helpen
Ik ben pas sinds kort applicatiebeheerder van Iprova en vind het lastig om rechten op de juiste manier toe te kennen. Ik krijg het verzoek om aan gebruiker A de rechten voor de managementrapportages toe te kennen.Hierbij wordt zelfs de naam van gebruiker B doorgegeven van wie gebruiker A de taak overneemt. Hoe weet ik zeker dat alle rechten gelijk staan. Is het voldoende om alleen bij ‘gebruikers’ de tabs te vergelijken of worden elders ook nog rechten toegekend zonder dat je dat bij een gebruiker terug ziet.
Voor elke afdeling werd een eigen startportaal opgemaakt. Daardoor kunnen de medewerkers snel en overzichtelijk aan hun eigen meldformulieren en vragenlijsten. Af en toe zijn er vragenlijsten van toepassing op alle afdelingen. Daarbij wil ik de resultaten via een staafdiagram laten doorstromen in management informatie. Kan ik, wanneer ik een staafdiagram aanmaak op één portaal dit kopiëren naar een ander portaal? Zo ja, hoe?
Wij gebruiken themagerichte portalen. Momenteel zijn alle filters (i-task) zichtbaar. Het zou veel overzichtelijker zijn om filters te kunnen toekennen aan specifieke portalen. Hoe gaan anderen hiermee om ?
Zie onder: Applicatiebeheer > Gebruikers
Hoe kan een dynamisch rapport zo worden ingesteld dat deze alleen wordt weergeven aan medewerkers die ook daadwerkelijk leesrechten hebben? Bij sommige dynamische rapporten wordt het figuur getoond (in alle gevallen betreft dit de rapportage 'trendlijn') zonder waarden. Zie onderstaand figuur. Medewerkers met leesrechten zien hierin wel een trendlijn en waarden. Groeten, Anniek
Graag zouden wij een dynamisch rapport op borgingsscores van een normenkader willen maken. In dit geval specifiek op de NEN7510. Dit normenkader is ingelezen in Compliance, per norm wordt een borgingsscore gegeven (Ja, Goeddeels, Deels, Nee, Niet beoordeeld). Aangezien het vooralsnog alleen mogelijk is om een Management info gegevensset te creëren op Vragenlijsten en Risico's, vraag ik me af op dit voor nu op een andere manier te realiseren is? Groeten, Anniek
Sinds deze maand gebruiken we de mogelijkheden van ‘management informatie’ om binnen onze organisatie te communiceren over incidentmeldingen. Om het gebruik ervan te ondersteunen en aan te moedigen, lijkt het ons handig om bv. maandelijks een mail te sturen naar bv. de diensthoofden en directie met een link naar de managementinfo (bij wijze van reminder). Bestaan er in dat opzicht mogelijkheden binnen iProva zelf?
Zou het mogelijk zijn om onder de help-functie (waar nu verwezen wordt naar de online-help en de infoland community) bijvoorbeeld een eigen, interne handleiding/werkinstructie te kunnen toe te voegen? Daar kan iedere gebruiker (van leek tot expert) snel aan, het in bv. de verzameling “handleidingen” zoeken is voor vele van onze medewerkers nog onbekend terrein. Momenteel offeren we het blokje ‘snel naar’ hier nog voor op, maar daar zouden we dan echt inhoudelijke thema’s in de verf willen zetten. Waar plaatsen jullie deze info?
Beste Lezer, Ik heb verschillende portalen aangemaakt, waar verschillende gebruikersgroepen op uit horen te komen. Bij een gebruiker gaat het mis. Zij krijgt steeds de volgende melding: U heeft geen leesrechten op uw startportaal. Kies een nieuw startportaal NB. U kunt later uw startportaal nog wijzigen door naar het gewenste portaal te gaan via’ Ga naar, en dan instellen als mijn startportaal te kiezen onder” naam van persoon” Gr, Helianthe
Beste infoland Community, Ik wil gaan starten met een nieuwe structuur van onze documenten op i-Prova. Kan ik dit doen in een soort schaduw/testomgeving? Als deze goed staat, is de vervolgstap op de huidige portalen, verzamelingen en mappen verwijderen. Alvast dank, Marieke
Hallo, Een terugkerende opmerking van gebruikers blijft dat documenten soms niet goed vindbaar zijn. Via diverse interne kanalen zijn tips & tricks aangaande betere zoekresultaten de organisatie in gestuurd, maar die informatie vervaagt na verloop van tijd. Het zou fijn zijn als we een link kunnen opnemen naar het community-artikel m.b.t. zoektips (Te veel of te weinig zoekresultaten in het portaal? Gebruik deze zoektips!) bij de button “ik kan het niet vinden”. Echter bij de portaalinstelling voor de instructietekst is het niet mogelijk om een link toe te voegen (enkel “platte” tekst). Is het mogelijk deze optie te realiseren?
Beste, Hoe kan je verschillende portalen toewijzen als een startportaal aan een bepaalde groep gebruikers?
Hallo, Zojuist kom ik er per toeval achter dat ook in de aanbevolen links veelvuldig gebruik is gemaakt van linken naar externe webpagina's. Is er een overzicht uit het systeem te halen waarin ik kan terug vinden waar en welke link we naar (externe) webpagina's gebruiken? Vraag voor andere organisaties; Hoe gaan jullie om met verwijzingen naar externe webpagina's. Wie heeft het beheer hierop en controleert of deze link nog kloppend is?
Hallo Wij hebben zowel Nl als Fr gebruikers in ons laboratorium. Nu merken wij dat vb. de module planning voor bepaalde gebruikers (komt voor bij Fr-taligen) niet zichtbaar is? Hoe kan dat? Hoe lossen we dit op? Bedankt
Kan ik aan een verzameling ook zien aan welk portaal het is gekoppeld? Of moet ik dan alle portalen langs om te zien of het ergens aan gekoppeld is?
Goedemorgen, Onze testomgeving is op dit moment geconfigureerd om emails te versturen, alles wordt naar mijn persoonlijke adres gestuurd wat op zich prima werkt als je iets wil testen. Ik krijg nu alleen zo'n 150 emails per dag en daarom zou ik het doorsturen van deze emails graag alleen willen inschakelen op het moment dat ik ze nodig heb. Kan ik wellicht een andere niet bestaande smtp server invullen zodat emails niet worden verwerkt of is er wellicht een andere oplossing?Bij voorbaat dank voor eventuele tips/tricks :)Mvg, Jeroen
Kan ik bepaalde gebruikers alleen maar rechten geven op 1 portaal? Dus niet alleen een startportaal toekennen, maar ook maar 1 portaal beschikbaar maken voor deze groep.
Heeft iemand dit probleem ook? Als ik documenten raadpleeg in een verzameling dan zie ik maar een lijst van 10 documenten, ook als er meer documenten zijn. Dit terwijl er voldoende 'witruimte' over is tot het eind van de pagina. Dit wekt, als je men niet leest, de indruk dat dit alle documenten binnen een verzameling zijn. Is er een mogelijkheid om het maximale aantal documenten per pagina aan te passen, of te laten uitvullen op basis van de ruimte van je scherm? Zie ook het screenshot.
Wij zijn via de module kaarten onze beroepsdocumentatie per functie aan het koppelen. We doen dit doormiddel van het koppelen van documenten (extra veld bij documenten aangemaakt) aan een functiekaart. Wanneer nu een gebruiker via het "raadplegen" scherm (foto 1) een van de "kaarten" opent komt hij steeds op het tabblad "eigenschappen" terecht, terwijl het relevanter zou zijn om rechtstreeks op de tabblad documenten terecht te komen. Kunnen we dit aanpassen? Of is er een andere manier om de gekoppelde documenten eenvoudig te tonen aan de gebruiker?
Onder management informatie, is geen mouse-over zichtbaar met afdeling of aantallen in de vergrote weergave. Dit terwijl er bij de kleine overzichten juist wel informatie wordt getoond. Het kleine aantal meldingen wordt nu helemaal niet getoond in de kleine taartpuntjes (1, 2 of 3 stuks hebben we dit tot nu toe bij gezien). Is hier een reden voor of is het een bug? Hieronder de screenshot die mij is toegezonden hiervan: (onderwerpen en type melding onleesbaar gemaakt)
Indien je een nieuwsbericht via het portaal aanmaakt, kun je kiezen op welk portaal dit gepubliceerd wordt. Dit is echter niet het geval bij het publiceren van nieuwe documenten: hier kan geen portaal gekozen worden. Hierdoor worden documenten op portalen getoond die niet altijd van toepassing zijn op alle gebruikers (bv. portaal klinisch labo). Zijn er anderen die tegen dit probleem aanlopen? Want ondanks dat we werken met lezersrollen, lopen we hier voor specifieke diensten wel tegen aan.
Hallo, Mijn collega-documentbeheerder heeft niet de moduleoptie "rapportage" in het snelmenu staan. Er is geen aanvinkmogelijkheid. Hoe geef ik haar toegang tot deze module? Groet, Heidi
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.