Vraag

Samenvattend rapport vragenlijsten hele organisatie


Badge +1

Goedemorgen, 

In Zenya is het mogelijk per vragenlijst een rapport te maken. We zouden het graag willen zien dat je een samenvattend rapport kunt genereren voor alle ingevulde vragenlijsten van een bepaald cluster en/of de gehele organisatie. Zo zou men trends kunnen zien en gegevens beter kunnen onderzoeken. 

 

Alleen heb ik zelf geen optie hiervoor kunnen vinden bij het bouwen van rapporten. Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om over meerdere vragenlijsten heen een samenvattend rapport te genereren? 

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp

Functioneel Applicatiebeheer Cosis

 

 


12 reacties

Hoi @Michavdkamp,

Wanneer je binnen je vragenlijsten met labels of kaders werkt, kun je een scorerapport maken over alle vragenlijsten die zijn ingevuld voor dat label of voor dat kader.

De overige rapportages gaan altijd over één vragenlijst maar dan kun je het rapport wel maken voor alle vragenlijsten die daarbij zijn ingevuld. Je kunt dan dus bijvoorbeeld wel de resultaten per afdeling bekijken.

Kun je aangeven hoe je een rapport zou willen zien over meerdere vragenlijsten met daarin allemaal verschillende vragen?

Badge +1

Beste Inge,

 

Dankjewel voor je reactie.

We willen eenzelfde vragenlijst uitzetten bij meerdere locaties.

Daarin zitten vragen zoals:

 

  • Het is bekend/ duidelijk wanneer huisarts ingeschakeld moet worden.
  • Het is bekend/ duidelijk wanneer Cosisarts ingeschakeld moet worden.
  • Het is bekend/ duidelijk wanneer (praktijk)verpleegkundige ingeschakeld moet worden.
  • Bevolkingsonderzoeken en preventieve screenings worden uitgevoerd.

 

Wat we graag zouden willen is

Een samengesteld rapport uitdraaien waar alle data van alle locaties in staat, zodat de projectgroep van Zenya locaties met elkaar kan vergelijken en dat rapport kan gebruiken t.b.v. verbeteracties op organisatieniveau.

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp

Functioneel Applicatiebeheer

 

Hoi @Michavdkamp,

Bedankt voor je extra uitleg. Wanneer je een vragenlijst maakt op basis van organisatie eenheid of het veld organisatie eenheid toevoegt op pagina 1 van je vragenlijstontwerp, dan kun je resultaten per organisatie-eenheid vergelijken.

Je kunt dat bijvoorbeeld doen door een scorerapport te maken op basis van je vragenlijst.

Je kunt dan ook via het tabblad ‘Ingevulde vragenlijsten’ bij de vragenlijst de optie ‘Rapport bekijken’ kiezen en vervolgens filteren op organisatie eenheid.

Is dat wat je zoekt?

Badge +1

Goedemiddag, 

Wederom bedankt voor de reactie. 

De vragenlijsten, waarvoor wij een samenvattend rapport willen maken, worden nu ingevuld per klant/cliënt/patiënt. Als ik het goed begrijp zouden wij op deze plek dus moeten kiezen voor organisatie eenheid om een rapport voor de hele organisatie eenheid te kunnen genereren? Dat zou dus een aanpassing betreffen van al aanwezige vragenlijsten. 

Aangezien het gaat om bestaande vragenlijsten, die in de praktijk al worden ingevuld, vroegen wij ons af of er een manier is om voor de al aanwezige vragenlijsten een samenvattend rapport te maken? Je noemde eerder dat er met labels of kaders gewerkt kan worden om dit voor elkaar te krijgen. Kan je daar wat meer uitleg bij geven? 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp

Functioneel Applicatiebeheer

 

Hoi @Michavdkamp,

Je kunt ook in een externe vragenlijst de organisatie-eenheid toevoegen, zie hiervoor deze training:
 

 

Je dient hiervoor dan waarschijnlijk wel een aanpassing te doen aan het ontwerp van je vragenlijst en daarin een vraag voor de organisatie-eenheid toe te voegen. Voor reeds ingevulde vragenlijsten mis je deze informatie dan.

Voor wat betreft het werken met labels en/of kaders hebben we meerdere trainingen beschikbaar. Je kunt deze vinden via het stappenplan voor de inrichting van CHECK.

 

Badge +1

Dankjewel Inge. 

Ik zal eens even wat tijd inplannen om die trainingen door te werken. Als ik dan nog vragen heb dan weet ik waar ik moet zijn. 

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp 

Functioneel Applicatiebeheer

Badge +1

Goedemiddag, 

Ik heb een aanvullende vraag. Wij zijn inmiddels een heel stuk verder in het proces rondom het maken van een rapport. Alleen zien wij binnen Zenya niet de mogelijkheden die bij ons gewenst zijn. Wij hebben per vraag categorie een label aangemaakt en vervolgens in de opbouw van de vragenlijst de vragen gekoppeld aan deze labels. Daarmee is het gelukt om een scorerapport te maken met de labelcategorieën en de vragen die eronder hangen. Ook is het gelukt om op organisatie eenheid te filteren. In het scorerapport zien we dan bij bijvoorbeeld vraag 1 een score van 76. Terwijl de antwoorden op de vragen op schaalniveau zijn gemaakt. Bijvoorbeeld Helemaal niet op orde - een beetje op orde - Op orde enz. 

Een score van 76 is dus nietszeggend over de daadwerkelijke inhoud. Is het mogelijk voor Vragenlijsten een Rapport te maken met Taartdiagrammen, met een legenda erbij. Juist een legenda missen we in het Scorerapport. 

Ook hebben we geprobeerd via het Dashboard een gegevensset te maken om de ingevulde vragenlijsten per organisatie-eenheid met elkaar te vergelijken. Dat is voor een stuk gelukt. Ook hier kunnen we de organisatieeenheden kiezen en zodoende een staafdiagram maken met de scores. Maar ook hier missen wij een Legenda optie, waarmee duidelijk wordt wat een score betekent. 

Wat zijn de mogelijkheden? 

Als ik dit beter via de supportdesk verder kan oppakken, dan hoor ik het graag. 

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp 
Functioneel Applicatiebeheer Cosis

   

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Michavdkamp 

Ik heb deze vraag voor je doorgezet naar de servicedesk en zullen deze daar verder behandelen.
De bevindingen zullen wij achteraf terug bij dit artikel plaatsen. 

Badge +1

Hallo Tino, 

 

Dat is prima. Bedankt. 

 

Groet, 

Micha van der Kamp

In de dashboard diagrammen worden de antwoorden altijd omgerekend naar scores. Misschien kun je als workaround de Excel export van ingevulde vragenlijsten gebruiken waarbij je dan zelf vanuit deze Excel een diagram maakt.

Badge +1

Beste Inge, 

 

Bedankt voor je reactie. 

 

Het gebruik van Excel is inderdaad een mogelijkheid. Het zou natuurlijk nog gebruikersvriendelijker zijn als er binnen de applicatie een goede mogelijkheid aanwezig is om uitslagen overzichtelijk in kaart te brengen. Er zijn natuurlijk wel mogelijkheden op dit moment, maar deze sluiten niet aan bij onze wensen. Het zou fijn zijn als er een uitbreiding komt voor het duidelijk in kaart brengen van uitslagen van vragenlijsten, via bijvoorbeeld het genereren van rapporten.  

 

Wij hebben hiervoor volgende week een gesprek ingepland met onze accountmanager van Infoland om de mogelijkheden te bespreken. 

 

Met vriendelijke groet, 

Micha van der Kamp 

Functioneel Applicatiebeheerder

Hoi Micha,

Wellicht is het ook interessant om deze ontwikkelingen te volgen:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring