Stel je vraag over Compliance
Recent actief
Bij documenten kun je vastleggen aan welke normen/kaders/eisen deze gerelateerd zijn.In dit artikel leggen we uitwat er eenmalig ingericht moet worden in Zenya om dat te kunnen doen hoe het werkt voor de documentbeheerder hoe je kunt rapporteren hoe deze functionaliteit zich verhoudt tot de Zenya -module 'Compliance'
Binnen het UMCG wil ons hoofd Audit & Riskmanagement graag de compliance vastleggen bij de Governancecode 2022 door deze bij de kaders op te nemen en te voorzien van toetsingspunten.Zijn er organisaties die hier ervaring mee hebben en de Governancecode 2022 al hebben opgenomen in in kaders én voorzien van toetsingspunten/vragen?Ik hoor het graag!
Kunnen antwoorden (scores) op kadergerelateerde vragen uit vragenlijsten direct zichtbaar worden in Compliance, bij het scoreveld behorende bij het kader? Of kan dit niet automatisch?mvg,René Rodijk
Na het toevoegen van een verbetermaatregel in Compliance blijft deze verbetermaatregel in de status staan van het moment van toevoegen. On de status te actualiseren dient nu deze verbetermaatregel vernieuwd te worden.Omdat we nu ook de score moeten aanpassen (na voltooien van de verbetermaatregel) ‘verversen we dan ook meteen de link naar de verbetermaatregel.Is er een andere handige werkwijze bekend?
Hallo,Het viel ons op dat bij de eerste keer openen van de compliance module de nummering van normelementen door elkaar staat.Na 1 of 2 keer verversen staat het pas in de juiste volgorde.Is hier een reden voor of is dit een bug?Groetjes,Mila
Voor documenten die wij willen delen me de gehele organisatie maken we een link vanuit Zenya.Nu willen we ook de Auditplanning delen. Zijn daar mogelijkheden voor? De Zenya url van de pagina delen heeft geen effect omdat medewerkers zonder toegang tot Zenya dit dan niet kunnen zien.Heeft iemand een idee?
Het is (voor mij) gebruikelijk om een Verklaring van Toepasselijkheid uit het ISMS te halen met een rapportage. Maar in Zenya kan ik deze optie niet vinden. Ik heb wel rechten op Compliance, Risk en Rapportage. Maar zie nergens een optie hiervoor.Dus, hoe krijg ik de VvT uit het ISMS?PS> Ben ook nog zoekende hoe je een norm op Niet van toepassing kan zetten. Daar zouden jullie mij ook mooi mee kunnen helpen.
In het Deventer Ziekenhuis willen wij de module Compliance inzetten om overzichten te creëren.Afdelingsmanagers willen overzicht hebben in het kader van het project ‘Afdeling in control’.‘Waarop moet je als afdeling in control zijn en waar sta je als afdeling?’Wij lopen echter tegen het volgende aan. Er is wel een overzicht van de diverse onderwerpen per zorg-eenheid en hoe je daar op scoort, echter:In dit overzicht zie je niet in één oogopslag de datum waarin de laatste wijziging van de score heeft plaatsgevonden En wij zouden graag een deadline koppelen aan elk item, die getoond kan worden. Deze deadline geeft aan wanneer de inhoud opnieuw beoordeeld moet worden (dus niet die van de bewijslasten).Is het mogelijk om deze punten aan het bestaande overzicht toe te voegen voor één compleet overzicht of zijn hiervoor andere mogelijkheden?
Wij zijn de module Compliance meer aan het gebruiken ter ondersteuning van ons accreditatie traject.Echter merken wij hierin nog wel wat moeilijkheid met het actueel houden van de inhoud. Hoe hebben jullie dit binnen jullie organisatie georganiseerd?
Waar kan ik de rechten instellen om iemand bewijs te laten toevoegen in Compliance?
Hallo Is het mogelijk om een rapport te draaien waarin we kunnen zien waar in de Compliance module de hyperlinks niet meer kloppen = niet meer koppelen naar een bestaand document?
we zijn ons aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn van de module “Compliance”.Zijn er al ouderenzorgorganisaties die hiermee werken en wat zijn de ervaringen? Ineke
Bij het gebruik van de compliance modules wordt het borgingsniveau aangegeven en het aantal bewijsstukken en eventueel een toelichting. Is het mogelijk om een rapportage te maken waarin je niet alleen het aantal bewijsstukken wordt genoemd, maar tevens de naam van de bewijsstukken en de tekst in de toelichting? Liefst in excel natuurlijk, zodat je makkelijk kunt filteren.
Binnen onze organisatie bewaken we bij het opstellen van vragenlijsten dat alles wat gerelateerd kan worden aan ons JCI-kader, opgesteld wordt via het kader. Dit betekent dat de vraag eerst toegevoegd wordt aan de correcte norm, en daarna toegevoegd wordt binnen een vragenlijst via 'Kadergerelateerde vragen selecteren'. Dit doen we al een poosje. Er zijn zo reeds heel wat vragen toegevoegd bij alle normen. Wanneer er een vraag kan gerecycleerd worden, maar net iets ander dient gescoord of dergelijke te worden, is er geen mechanisme beschikbaar om na te gaan waar dit item reeds in gebruik is. Er kan voor geopteerd worden om dezelfde vraag tweemaal toe te voegen aan de norm - met een verschillende scoring - maar wij zijn van mening dat dit vervuiling van het kader is, en wensen dit te voorkomen. Kan infoland dergelijke functionaliteit voorzien? Stoten andere organisaties ook tegen dit probleem?
Wij zijn bezig om het Compliance gedeelte (zie foto 1) in te richten en zouden graag ''het van toepassing zijn kader/compliance'' afdrukken op het voorblad van een procedure/instructie. Hiertoe hebben wij het veld Compliance toegevoegd op ons afdruksjabloon (zie foto 2). Als we echter dit afdrukken blijft dit veld leeg (zie foto 3). Als we een zoekopdracht doen in de module Documenten wordt dit veld wel degelijk juist getoont (zie foto 4). Wat doen we verkeerd? zijn er nog zaken die we anders moeten inrichten?
Goedemorgen,Graag zou ik in contact willen komen met anderen die werken met GCLP en hoe ze dit eventueel in Zenya hebben verwerkt. groeten,Roka
@Inge Kuijpers Beste Inge,Is het mogelijk om bewijsmateriaal uit bijvoorbeeld kader versie 7 te kopiëren naar versie 8 (als de norm hetzelfde is).Als voorbeeld: bewijsmateriaal (inclusief de toelichting) uit compliance versie 7 norm B.1.4 Transplant team demands overnemen in versie 8 Norm B.1.4 Transplant team demands.Maar soms gaat het om een versie 7 waarin de norm Training and competentcy norm B.3.7.3 was maar die in versie acht norm B3.6.2 is geworden. Bewijsmateriaal kan dan nog wel actueel zijn en dit scheelt een hoop werk als dit niet handmatig ingevoerd/gedocumenteerd hoeft te worden.Dank je wel alvast voor je reactie.Hartelijke groet,Truus Heeren, t.heeren@amsterdamumc.nl Amsterdam UMC
Wij zijn nu bezig met de opzet voor de ISO 27001 certificering en willen daarvoor de module "Compliance" gebruiken. Dit is de eerste keer dat we die module gebruiken, maar we lopen tegen problemen aan met de hyperlinks die we toevoegen als bewijs zijnde. Aangezien we niet direct binnen Zenya kunnen verwijzen naar taakschemas en taken die zijn ingevuld naar aanleiding van deze taakschemas hebben we dit toegevoegd via de hyperlink optie "Webpage". Nu werken alleen deze hyperlinks niet zoals we hadden vewacht. Niet alleen bij de optie webpage, maar ook wanneer we een overview of cases hebben gekozen alszijnde hyperlink. Zodra we er eentje direct openen vanuit compliance kom je er direct op. Wanneer we echter daarna een andere hyperlink willen selecteren, kom je iedere keer op hetzelfde overzicht uit. Is het mogelijk dat je niet telkens het tabblad wat wordt geopend, hoeft af te sluiten wanneer je een nieuwe hyperlink probeert te openen. Dat wanneer je drie hyperlinks opent, je drie versch
Is er een instructie / handleiding voor beheerders van Compliance?
Hoi Allemaal,ik ben op zoek naar een export van het kader “Convenant medische technologie inclusief vragen voor iCheck". Het convenant heb ik wel al als kader in iProva staan, echter is nu de vraag ontstaan om dit ook via de tracers uit te gaan vragen.Heeft hier iemand al vragen voor gedefinieerd en deze aan het kader gekoppeld? Zo ja, zou ik hier een export van mogen ontvangen?
Is het mogelijk om iCompliance in te stellen dat op hoofdniveau de scores van de afdelingen samen worden gevoegd? Nu telt hij wel onderliggende scores van onderdelen samen maar niet de scores van afdelingen. Kan dit wel?
Hallo, Sinds kort hebben we Iprova en een van de onderdelen waar ik wel erg blij mee ben is de compliance module. Het lijkt me handig om de documenten te koppelen aan mijn (7510-1 en 7510-2) normenkaders en daar vervolgens een status aan te geven. Nu lukt het mij nog niet een scoreveld aan een normenkader of organisatie-eenheid te koppelen. Hoe moet dit?
Ik ben op zoek naar ziekenhuizen die ervaring hebben met het implementatie traject van Compliance. Hoe zijn de reacties van de gebruikers? Wat is de belasting / onderhoud van de functioneel beheerder?
Ter voorbereiding op een documentreview door de Traceraars van JCI. Willen we gebruik maken van iCompliance. Wij hebben het kader helemaal naar onze wens ingericht echter moeten we nu de bewijslast per meetbaar element (kader item) presenteren. Het koppelen van het juiste protocol aan het meetbaar element is daarbij niet voldoende. Wij zouden graag de optie willen om een stuk uit het protocol uit te lichten zodat meteen duidelijk is waar de uitwerking staat. Tijdens de vorige review hebben we dit op papier gedaan en de stukken tekst gearceerd. Graag zouden we dit nu digitaal willen doen, echter zonder dat onze medewerkers hiervan last hebben bij het lezen van het betreffende protocol. Hierbij is het ook nog zo dat een protocol meerdere meetbare elementen kan afdekken. Echter willen we hier geen kakafoni van arceringen in hebben. Dus de arcering moet specifiek bij het meetbare element (kader item) getoond worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoor ik graag hoe hij/zij d
Hoi Ik wil een kader inlezen in iCompliance. Ik heb dit alleen als excel document. kan ik dit op een of andere manier omzetten zodat het wel in te lezen is?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.