Beantwoord

Velden van een kaart bijwerken m.b.v. een meldformulier

  • 20 February 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7

Ik weet hoe ik een kaart m.b.v. een meldformulier kan aanmaken, echter nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om velden van een bestaande kaart ook m.b.v. een meldformulier bij te werken. Is dat überhaupt mogelijk? Ik krijg het niet gevonden, dus vandaar deze hulpvraag.

Alvast dank voor de reacties.

Groet,

Michel Pot
Bernhoven

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 23 February 2023, 09:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

Het is niet mogelijk om een bestaande kaart bij te werken via een meldformulier.

Een oplossing is dan dat medewerkers een zogeheten verzoek tot wijziging bij de kaart registreren, zie "Verzoek tot wijziging indienen” in Werken met kaarten in een kaartenbak | Infoland Community
Dit is ook de plek waar medewerkers kunnen aangeven dat een kaart verwijderd zou mogen worden.

Medewerkers hebben dan toegang nodig tot de kaart zelf. Dat begint met rechten: je dient medewerkers rechten te geven via de optie "Mag in kaartenbak door [Kaarten] bladeren”, zie het onderdeel "Rechten” in Aan de slag met Kaartenbakken | Infoland Community

Vervolgens kunnen medewerkers op 2 manieren naar een specifieke kaart:

  1. De medewerker gaat via het hamburger menu naar de betreffende kaartenbak en vervolgens naar de betreffende kaart
  2. Je maakt een verzameling aan met de kaarten in de kaartenbak en verbindt die aan de juiste portalen. Vervolgens kan de medewerker de kaart zoeken via de zoekfunctie en/of de "Raadplegen”-tegel van het portaal. 

Bijkomend voordeel: als een medewerker via een van deze routes de kaart in beeld heeft, dan is er een mogelijkheid om direct een nieuwe melding aan te maken. Als je een melding aanmaakt vanuit de kaart, dan is de kaart al ingevuld in het meldformulier.

Je kunt medewerkers ook volledige beheerrechten op kaarten bieden via de optie "Mag [kaarten] beheren” in de "Rechten”-tab van de kaartenbak.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring