Stel hier je vragen en vind informatie over normkaders
Recent actief
Zoek NEN 7510 2017ISO 27001 2017ISO 13485 2016iemand deze normkaders?
Heeft iemand de DGU accreditering- erkenningscriteria al beschikbaar in de Compliance-module van Zenya?Indien ja, zou u dit willen delen of aangeven hoe ik hier toegang toe kan krijgen?Alvast bedankt voor jullie hulp!
Recent zijn we gestart met het gebruik van Compliance en willen dit graag verder uit breiden naar meer normenkaders. Daarom mijn vraag of er al ziekenhuizen zijn die het FAG CSA en endoscopie en/of Eusoma normenkader in Zenya beschikbaar hebben? En natuurlijk of ze dit willen delen met ons.
Neen, om de volledige NEN7510: 2024 content solution (met Controls en Risks) toe te kunnen voegen aan jouw Zenya, dien je een eventuele los geïmporteerde versie o.b.v. een XML eerst te verwijderen.Als je de XML-versie van het kader al in gebruik hebt, dan is het raadzaam om eerst alle details daarvan vast te leggen.Let op: de NEN7510: 2024 bestaat uit 2 delen; je dient beide delen te verwijderen.Geruststelling: dit artikel heeft geen betrekking op de 2020-versie. Die mag blijven bestaan.
Beste Zenya-gebruikers, Ik ben op zoek naar het normenkader ICH E6 Good Clinical Practice R3 versie 23 juli 2025, zodat we deze in Compliance kunnen hangen. Heeft iemand dit kader al ingeklopt? Groeten Dorien
Hallo,Ik ben op zoek naar de normkader NEN 7510:2024 deel 1 en 2.Wie kan mij daar aan helpen.
Zijn er ziekenhuizen die het normenkader van Eusoma reeds in ‘kaders’ hebben zitten en dit via Compliance opvolgen?
Welke organisatie heeft het kader milieuthermometer Zorg al in Zenya - kaders geïmporteerd en wil dat bestand met ons delen?
Beste community,Is er een kader beschikbaar voor Toetsingskader aanschaf, introductie en toepassing implantaten en wil iemand deze delen?Bij voorbaat dank,Ronny Fischer
Beste iedereen, ik ben op zoek naar normkader HKZ 123_2015+A2_2024 nl. Kan iemand mij hierbij helpen?Daar zouden wij goed mee geholpen zijn!Ik ben benieuwd 🙂
Beste collega’s, Vanuit de Klinische Farmacie CWZ Nijmegen zijn we op zoek naar de norm kaders: ISO9001:2015 GMP-z BAZ (Beroepstandaard voor Apothekers van Ziekenhuizen) Heeft iemand deze al in gebruik en wil die met ons delen, dan zou dat TOP zijn. Vriendelijke groeten, René Verheijen CWZ Nijmegen
Hallo,Zijn er mensen die binnen Zenya een kader in gebruik hebben en beschikbaar willen stellen van het IT General Controls (ITGC's) binnen horizontaal toezicht?
Is er een organisatie die de praktijkrichtlijn voor trombosediensten van de FNT als kader in Zenya heeft en dat met ons wil delen? Alvast hartelijk dank!
Hallo , Is er iemand die onderstaande normkaders heeft en wil delen? ISO 17025: 2018 ISO 13485: 2016 Met vriendelijke groet, Jeroen
Wij (ZorgSaam Zorgroep Terneuzen) zijn recent gestart met het zetten van de eerste (verkennende) stappen binnen CHECK en het gebruik van kaders.Met enige (stijgende) verbazing lees ik op deze community dat vele community-leden opzoek zijn naar de beschikbaarheid van (specifieke) normenkaders. Bestaat er niet iets als een ‘catalogus’ of totaaloverzicht waarin alle beschikbare kaders staan opgesomd? En zo nee, is dit iets wat vanuit Infoland gefaciliteerd zou kunnen worden? Het zou toch mooi zijn dat ieder op 1 plek (deze community) een lijst kan inzien met wat beschikbaar is, wie de aanbieder is en (evt.) tegen welke prijs? Daarnaast zouden ook de wensen en/of kaders in ontwikkeling opgenomen kunnen worden.Dat scheelt niet alleen veel vragen, maar voorkomt ook dat ieder het wiel opnieuw aan het uitvinden is..
Wij voeren handmatig kaders in. Kaders zijn bijvoorbeeld opgebouwd:Bij het plannen voor het managementsysteem voor informatiebeveiliging moet de organisatie de in 4.1 genoemde belangrijke punten (issues) en de in 4.2 genoemde eisen overwegen, en de risico’s en kansen vaststellen die moeten worden opgepakt om:te waarborgen dat het managementsysteem voor informatiebeveiliging zijn beoogde resulta(a)t(en) kan behalen; ongewenste effecten te voorkomen of te verminderen; continue verbetering te bereiken.De organisatie moet:acties plannen om deze risico’s en kansen op te pakken; en plannen op welke manier: de acties in de processen van haar managementsysteem voor informatiebeveiliging worden geïntegreerd en geïmplementeerd; en de doeltreffendheid van deze acties wordt geëvalueerd. als ik dit invoer bij kaders worden de a,b,c etc cijfers of dots (ol/ul). Ik pas dan handmatig aan naar de a.b.c., maar dat is de geen listitem meer. Hoe is dat wel te realiseren? Ik kan de broncode niet aanpassen
Hallo, heeft iemand het normenkader 27701 al gebruikt in compliance, en zo ja wil je dat delen?
Beste iedereen, ik ben op zoek naar normkader HKZ 130_2015 nl. Kan iemand mij hierbij helpen?Daar zouden wij goed mee geholpen zijn!Ik ben benieuwd 🙂
Vanuit Rijnstate zijn we op zoek naar normkaders voor de NEN5710 / 7512 / 7513 is er iemand die deze al heeft geladen en zou willen delen?
NEN heeft per december een revisie van de Norm NEN7510 uitgebracht die per 2026 verplicht gaat worden en de oude versie NEN7510-2020 vervangt. Is er een gereviseerde versie voor Risk en Compliance?Hoor het graag. Met vriendelijke groet,Rosa
Mijn collega werkt nu aan een compliance overzicht in Excel voor over wet- en regelgeving huisvesting en facilitair bedrijf. Hij zou dit eigenlijk liever in Zenya RISK of Compliance willen doen.Om gebruik te kunnen maken van Compliance heb je een normenkader nodig.Vanuit onze Zenya linken wij nu door naar de Zenya-omgeving van Lorenz en daar staan onder Raadplegen > 3. Stafafdelingen > Facilities > de betreffende regelgeving. Nu was vooral de vraag: is er al bestaand kader bij jullie bekent die hoort bij de wet- en regelgeving huisvesting en facilitair bedrijf? Of kent iemand een ziekenhuis die hier al mee bezig is? Zodat hij niet onnodig handwerk hoeft te verrichten?
Wij zouden graag in de kaders de nummering willen aanpassen en een laag willen toevoegen.ik weet dat het mogelijk is om een laag toe te voegen - deze staat er nl. op een aantal lagen al in.Onderstaande item moet van 2.10 worden aangepast naar 1.2.10. Doordat wij allemaal eigen velden hebben toegevoegd is aanpassing via import niet mogelijk. Hoe kunnen we dit item verplaatsen naar 1.2 en dan een sublaag aanmaken voor de items 1.2.1 t/m 1.2.15? Verplaatsen helpt niet, dit levert foutcode 7107 op.
Dag, Vanuit MST zijn we op zoek naar de nieuwe CSRD-regels rondom jaarverslaglegging, voornamelijk de ESG (Environomental, Social, Governance)-thema’s. Is iemand in het bezit van deze regels/normenkader? Deze zouden we graag willen ontvangen.Dank alvast! Mvg, Ester de Groot
Vanuit UMC Utrecht zijn we op zoek naar de volgende kaders:• NOREA Privacy Framework• ISO 27701• CIS• NIS 2Heeft iemand deze al in gebruik en zou die ervaringen of documenten met ons willen delen? We horen het graag! Alvast bedankt voor je reactie.Groet,Louisa
Zojuist heb ik geprobeerd een reeds bestaand kader te kopiëren, zodat ik daarna via export en opnieuw importeren wijzigingen kan doorvoeren. Ik doe het waarschijnlijk niet goed, want als ik een kader selecteer en kopieer komen alleen de hoofdstukken mee en niet de subitems. Ik kan nergens vinden waar ik dat kan aanvinken of zo. Kan iemand me in de juiste richting wijzen hoe ik een kader in zijn geheel (inclusief de bewijsmiddelen en vragen voor vragenlijsten) kan kopiëren? Alvast bedankt!
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.