Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
Het zoeken naar de benodigde informatie voor de voorbereiding van een upgrade zowel systeem eisen ed als functionele veranderingen is lastig. Het zou mooi zijn als dit in een overzicht beschikbaar is.
Ik werk in een Beta versie van Google chrome. Sinds een week kan ik echter niet meer bij onze iprova pagina komen via de beta versie. Via IE werkt het wel en ook Chrome regulier werkt prima. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee of kan iemand dit testen die met Chrome Beta werkt? onze site: laurens.iprova.nl
Het wachtwoord voor de ‘Administrator’ kun je alleen wijzigen als je ook als ‘administrator’ bent aangemeld. Je kunt het dan via gebruikersbeheer aanpassen.
Wanneer ik een gebruikersgroep bewerk die meer dan, zeg 10, leden bevat, zou ik het heel plezierig vinden wanneer ik de venstergrootte zelf kan aanpassen. Deze is nu vastgezet op 4 regels, waardoor je dus al snel moet scrollen/klikken om de lager gelegen leden in beeld te krijgen. Ik heb behoorlijk wat gebruikersgroepen die (heel) veel meer leden bevatten en stoor me dan aan deze beperkte weergave. Valt hier niet iets aan te doen? Groet, Michel
Hi guys, As a completely new user of the software, what tips do you wish you knew at the very start? I often ask this when using new professional apps. It saves time later :) Thanks in advance!
Wie keek er niet naar uit: Save the date voor de gebruikersdag in Burgers Zoo! Helaas, dit jaar gaat die niet komen... In plaats hiervan de Discovery's: kleinschaliger en regionaal. 14 maart ben ik naar zo'n iProva Discovery geweest welke werd georganiseerd door Infoland. Het evenement vond plaats in Toverland gedurende de ochtend. Gebruikers/applicatiebeheerders uit de regio Zuid-Oost Brabant en Limburg deelde kennis over de onderwerpen TIM (Transmuraal Incident Melden) en interactieve documenten. Daarnaast waren er verschillende stands met de verschillende modulen van iProva, waar je laagdrempelig kon aanschuiven om meer over de module te weten te komen. Dit was een van de eerste Discovery's in Nederland en België die gehouden werd en Infoland gaf aan dat dit evenement meerdere keren per jaar zou plaatsvinden met verschillende onderwerpen als inhoud. Op deze Discovery bleek dat de Discovery de gebruikersdag (jaarlijks gehouden in Burgers Zoo) gaat vervangen. Ik heb hier
Deze knop opent een pagina op de Infoland Community.Indien beschikbaar is dit het stappenplan dat bij de module hoort van waaruit je op Help hebt geklikt. Indien er geen relevant stappenplan is, ga je naar de startpagina van de community en kun je van daaruit zelf gaan zoeken naar informatie.
Hoe kan ik een eigen achtergrond/thema toevoegen? Er is de mogelijkheid om een bestand te uploaden maar het benodigde formaat wordt niet weergegeven. Jpg en windows desktop theme's worden niet aanvaard. Welk formaat wel?
In Zenya kun je je organisatiestructuur vastleggen en gebruiken in bijvoorbeeld meldingen, audits, vragenlijsten, enz.Als je je organisatiestructuur gaat wijzigen, heeft dit uiteraard consequenties voor de onderdelen in Zenya die deze structuur gebruiken. Hierbij een overzicht van wat er gebeurt als je een organisatie-eenheid (OE) uit je organisatiestructuur verwijdert.ComplianceDe gegevens bij de combinatie OE – kader item (normparagraaf) worden verwijderd. Dit betreft visie, verwijzingen naar bewijsmateriaal, omschrijving en toelichting, bevindingen, scores en opmerkingen.AuditsBij audits die nog niet zijn gestart, wordt de OE verwijderd.MeldingenAls de organisatiestructuur wordt gebruikt als onderwerp, wordt bij meldingen die zijn gedaan op de OE die wordt verwijderd het ‘onderwerp’ vervangen door de eerste bovenliggende organisatie-eenheid van de verwijderde OE. Let op: dit kan gevolgen hebben voor de rechten op deze melding.Risico’sDe OE wordt verwijderd bij risico’s en analysepro
Wat is het verschil tussen een gebruiker met een groen avatartje naast de naam en één met een blauw avatartje? Bedankt
Ik ben benieuwd hoe bij andere ziekenhuizen de organisatie rondom iProva is geregeld. Wij maken gebruik van 'Documenten' (iDocument), 'Meldingen' (iTask) en 'Vragenlijsten' (iCheck) en hebben daar ongeveer 1,5 fte voor ter beschikking in een organisatie met zo'n 8000 medewerkers. Qua organsiatiestructuur hebben we themagroepen voor zowel 'Documenten' (iDocument) als 'Meldingen' (iTask), bestaande uit gebruikers en kwaliteitsmedewerkers die zich bezighouden met zaken op tactisch niveau (gebruikerswensen/testen etc.) met daarboven een beheergroep 'Documenten' die zich meer op strategisch niveau richt (beleid/visie etc.). Een fraai staaltje ambtelijke organisatie die de voortgang niet altijd bevorderd en die gelukkig op korte termijn dan ook anders ingericht gaat worden. Hoe zit dat bij anderen? Ik ben benieuwd naar jullie structuur en ervaringen.
Bij het afprinten van een vragenlijst loopt IE 11 vast. In Eventviewer wordt effectief een application hang gelogd. Het betreft een windows 7 pc. Op andere systemen geeft dit geen problemen (ingelogd als de zelfde user). Zijn er systeemvereisten die van belang zijn voor het goed draaien van iprova?
iProva verstuurt op diverse punten in de workflows mails naar auteurs, beoordelaars, actienemers et cetera. Deze mails hebben een algemeen afzender-adres, bij ons kwaliteitsportaal@bernhoven.nl. Het is een algemeen bekend fenomeen dat mensen slecht lezen. Want ondanks het feit dat onder bijna alle systeemmails staat 'Dit is een automatisch gegenereerd bericht, a.u.b. niet beantwoorden' (of iets van gelijke strekking), doen veel mensen juist het tegenovergestelde! Dit betekent onnodig werk voor de beheerders van de genoemde mailbox en vertraging in de communicatie tussen betrokkenen. Ik heb overwogen om iedere systeemmail te beginnen met de tekst 'Dit is een geautomatiseerd bericht ...', mogelijk dat dit meer opvalt. Of het e-mailadres aan te passen naar 'noreply@bernhoven.nl'. Maar ik twijfel of dit afdoende is. Ik ben benieuwd hoe dit in andere huizen gaat en of iemand mij een goede tip aan de hand kan doen om dit op te lossen.
Binnen de gefuseerde organisatie van de Treantzorggroep zijn nog steeds meerdere domeinen actief, deze domeinen maken allemaal gebruik van de lokale iProva omgevingen. Door de fusie gaan we nu één iProva omgeving gebruiken en daar hebben we al het nodig voor opgezet. We gaan ook naar één inlognaam voor de gehele Treant organisatie m.a.w. we gaan in het Treant domein werken. Nu is een groot gedeelte van de organisatie al omgezet naar deze nieuwe Treant organisatie echter nog niet iedereen. Hoe kunnen we zichtbaar maken vanuit welk domein men probeert in te loggen. De domeinnaam is al wel onderdeel van de inlognaam. (sze\jpo10 of domain\jan_po of treant\j.poppema) Er is wel een overzicht te maken via de activiteitenlog deze zijn echter niet te exporteren naar Excel. Ben op zoek naar organisaties die hier een oplossing voor hebben bedacht.
Welke organisatie(s) hebben het volledig/volwaardig kwaliteitsmanagementsysteem met de daarbij behorende PDCA cyclus weten in te richten met de iProva modules? Isala is op zoek naar goede voorbeelden waar alle iProva modules optimaal ingezet en benut worden. Ben jij een van de organisaties die dit heeft gerealiseerd of hiermee bezig is laat ons dat dan weten. We zouden graag van je leren. Indien je hiervoor al een totaal inrichtingsplan hebt ontwikkeld of er mee bezig bent dan zouden wij je willen vragen dit met ons en andere community leden te delen. Tevens zouden we graag eens een kijkje in jullie keuken willen nemen. In de praktijk worden modules vaak los aangekocht en kunnen ze allemaal hun eigen kunstje. De kracht van de iProva Suite wordt groter naarmate we meerdere modules gebruiken en ze weten te verbinden zodat we uiteindelijk de hele bedrijfsvoering inclusief risicomanagement kunnen ondersteunen met iProva. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de samenwerking t
Ik weet dat het niet mogelijk is om binnen Infoland een autorisatiematrix te genereren. Nu hoop ik dat iemand anders misschien een idee of een oplossing heeft hoe je een autorisatiematrix uit Infoland kan halen?
Zodra een tekstveld met opmaak wordt opgenomen in een systeemsjabloon, worden de speciale tekens en de opmaak met bijbehorende code weergegeven. Daardoor wordt de tekst slecht leesbaar. Voorbeelden: Om de vetgemaakte tekst staat de code "/strong> Een ‘Enter’ wordt weergegeven met: "br/>" Naast de opmaak van tekst in een e-mailsjabloon, worden tevens de speciale tekens als ë, ö, é met code weergegeven (zie onderstaand voorbeeld onder ‘Conclusie bij afronding’): Een spoedige oplossing (via een hotfix) van deze fout – inmiddels bekend onder #59171 – is voor ons belangrijk, omdat: De leesbaarheid van de berichten verbetert Er nu ruis, verwarring en vertraging ontstaat bij de afhandeling van meldingen Er nu risico bestaat bij het overnemen van verkeerde gegevens uit de berichten in systemen als bv. het EPD Zijn er meer organisaties die dit als probleem ervaren en hopen op een oplossing?
Vanaf versie 5.7 van iProva hebben we een 'privacyverklaring' doorgevoerd in de software om helemaal klaar te zijn voor de AVG / GDPR. Zo kun je nu een privacyverklaring op maat van jouw organisatie tonen in de software. Bij Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Algemeen kun je je eigen privacyverklaring invullen. Je kunt hierbij gebruik maken van tekst met opmaak: Elke gebruiker kan de privacyverklaring vervolgens inzien door op de gebruikersnaam te klikken en te kiezen voor "Privacyverklaring":
Vanaf iProva 5.8 hebben we ervoor gekozen om echte foutmeldingen niet meer aan eindgebruikers te laten zien. Hiervoor zijn meerdere redenen: Gebruiksvriendelijkheid: Foutmeldingen zijn vaak erg technisch van aard, waardoor het voor eindgebruikers sowieso onduidelijk is wat er fout is gegaan. Kortom: de eindgebruiker had niets aan zo’n complexe foutmeldingen. Daarnaast is een foutmelding nu niet meer weg wanneer een gebruiker de foutmelding weg klikt. Alle foutmeldingen worden geregistreerd in een foutmeldingentabel die door de applicatiebeheerders te bekijken is. Hierdoor gaat essentiële informatie met betrekking tot een foutmelding niet per ongeluk verloren. Veiligheid: Onze software, zoals alle software, is gemaakt met een programmeertaal / framework. Ook deze frameworks kennen beveiligingslekken. Gelukkig werken de ontwikkelaars van deze frameworks hard om bekende lekken te verhelpen. Echter, wanneer de updates van deze frameworks niet geïnstalleerd worden, blijft h
Soms komt het voor dat er bij het uitvoeren van een rapport een time-out foutmelding komt. Deze zal er uitzien zoals in één van de afbeeldingen hieronder. Afbeelding 1: Afbeelding 2: Afbeelding 1:Dit treedt op wanneer de reeds uit de database opgehaalde gegevens het rapport dusdanig groot maken, dat er meer tijd nodig is dan de standaard 300 seconden om het Excel document om te zetten naar PDF. De exacte oorzaak is niet altijd even duidelijk, vaak zijn te veel kolommen gekozen, waardoor de gegevens over te veel pagina's verspreid worden. Afbeelding 2:Dit treedt op wanneer de gegevens voor het rapport dusdanig groot zijn, dat er meer tijd nodig is dan de standaard 300 seconden om de gegevens uit de database te halen. De exacte oorzaak is niet altijd even duidelijk, vaak zijn de gegevens te complex of te groot. Hoe kun je dit oplossenOm te bepalen waar de oorzaak precies zit, kun je het beste de definitie van het rapport controleren. Is het totaal resultaat van h
Ook mijn vraag. Ontving vanmorgen weer zo'n handig 2 wekelijks overzicht met wensen. Daar wilde ik graag positief op reageren en stemmen: ''We hebben binnen iProva 1 account 'Administrator'. We werken met meer applicatiebeheerders en willen graag kunnen traceren wie wat heeft gedaan met het administrator account. Volgens Infoland kan dit met behulp van het IP adres, maar binnen onze organisatie heeft een gebruiker geen eigen IP adres.'' Graag hoor ik hoe ik dit nu kan doen. Alvast bedankt.
Onder welke gebruiker kun je de update opstarten en welke rechten heeft deze gebruiker dan nodig? Rechten Windows gebruikerGecombineerde (web- en database server) omgeving in een domein: start de update onder een Active Directory domein gebruiker of een lokale gebruiker welke lid is van de lokale administrators groep. Gecombineerde (web- en database server) omgeving in een workgroup: start de update onder een lokale gebruiker welke lid is van de lokale administrators groep. Gescheiden omgeving in een domein: start de update onder een Active Directory domein gebruiker welke op de webserver lid is van de lokale administrators groep OF start de update onder een lokale gebruiker welke zowel op de database- als op de webserver voorkomt. Het betreft hier dus 2 losse gebruikers met een identieke naam en wachtwoord! De gebruiker moet op de webserver lid zijn van de lokale administrators groep. Gescheiden omgeving in een workgroup: start de update onder een lokale gebruiker welke zowel op de da
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.