Stel je vraag over het Portaal en Management Informatie
Recent actief
We gebruiken momenteel het dashboard van zenya voor grafieken van interne audits, veiligheidsrondes, incidentmeldingen,… Als een medewerkers nu naar het dashboard gaat, krijgen ze heel veel grafieken te zien. Hierdoor is het soms wat zoeken naar de juiste grafieken. Ik zou graag in het dashboard onderverdelingen maken (resultaten interne audits, resultaten meldingen patiëntveiligheid, resultaten klachten,...) om medewerkers snel naar de juiste resultaten te navigeren. Is dit mogelijk? Of hoe houden jullie een mooi overzicht in het dashboard of management informatie?
In één van onze honderden verzamelingen staat een webpagina waarvan de link niet meer werkt. Hoe kan ik deze terugvinden om aan te passen of te verwijderen?
Beste, Is het mogelijk om informatie rondom documenten, zoals het percentage verlopen documenten per afdeling, te laten zien als een diagram onder Management Informatie/Dashboard? Of kan dit alleen vanuit meldingen?Hartelijke groet,Ester de Groot
Binnen Zenya krijgen wij twee verschillende lay outs van het ‘hamburger’-menu. Als wij via ons startportaal op de hamburger klikken, zie je onderstaande: Als ik hier vervolgens op ‘applicatiebeheer’ klik en dan weer de hamburger open, dan ziet het menu er opeens anders uit en zie ik ook andere dingen: Zo zie ik de optie iQualify beheer alleen als ik naar het menu door eerst applicatiebeheer aan te klikken en vervolgens op de hamburger te klikken. Als ik via de startpagina op de hamburger klik, dan zie ik de link naar iQualify beheer niet staan. Dat is erg vervelend. Kan dit gelijk getrokken worden?
Hallo allemaal, nieuw bij de community, maar ik kon nergens een antwoord vinden op onze vraag dus ik stel hem toch!Op ons dashboard hebben we o.a. taartdiagrammen van bijvoorbeeld afwijkingen. Nu betreft dit alle afwijkingen van alle jaren, graag zou ik een taartdiagram voor 1 jaar willen, maar geen idee hoe dit moet.Staafdiagrammen krijgen we wel per jaar, wat mis ik?Anita
Ik loop tegen het volgende ‘probleem’ op: Op het Dashboard presenteer ik verschillende diagrammen. De diagrammen zijn van verschillende meldingstypen. De diagrammen staan allemaal achter elkaar. Ik zou graag voor elk meldingstype een nieuwe rij diagrammen willen presenteren.Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is er wellicht een andere methode om het overzichtelijk te maken?mvg,René Rodijk
Bij raadplegen staan documenten in een andere map, dan volgens de mappen structuur en overzicht verzamelingen is ingericht.
Ik vraag mij af of de optie ‘Mijn teams’ onzichtbaar gemaakt kan worden in het menu?Wij gaan binnenkort migreren naar Zenya 6.2.1.2 en zijn daarvoor nu aan het testen.Iedereen die ik de nieuwe schermen laat zien (in test) vraagt gelijk: Wat is dat ‘ Mijn teams’ ? En dat is nu net iets wat wij voorlopig (nog) niet gaan gebruiken.Dit roept dus veel vragen op en ik voor zover ik weet kan iedereen gewoon een team aanmaken dus is het beheer vanuit Applicatiebeheer daar heel lastig in. Is het dus mogelijk om die functie onzichtbaar te maken? zie gele arcering hieronder
In de rapporten kan je zelf kleuren aan een bepaald gegeven geven.Hoe kan ik de kleuren van de grafieken in het Dashbord aanpassen?Zie hieronder een knipsel, je ziet 2 grafieken over dezelfde gegevens (1 keer een staafgrafiek en 1 x een taartgrafiek). Echter de kleuren zijn afwijkend.Bij de rechter 2 grafieken wordt de kleurgroene (links) wordt blauwe (rechts) oranje gaat goedBij de linker 2 grafieken wordt de kleuroranje/bruin (links) wordt blauw (rechts) oranje (links) wordt groen (rechts) geel (links) wordt paars (rechts) groen (links) wordt oranje (rechts) paars (links wordt oranje/bruin (rechts)Verder als je de linker en de rechter 2 grafieken met elkaar vergelijkt veranderen de kleuren ook.Groen (links 1) oranje (links 2) wordt groen (rechts 1) blauw (rechts 2) oranje (links 1) groen (links 2) wordt oranje (rechts 1 en 2)
Wij willen onze leveranciers toegang geven tot ons portaal. Hiervoor creëren we een user en nemen we Engels als taal omdat de meeste leveranciers uit het buitenland zijn. Wanneer leverancier een mail krijgt om paswoord in te stellen, loopt de communicatie in het Engels. Echter wanneer hij het paswoord moet instellen en wanneer moet inloggen op Zenya dan is alles in het Nederlands. Zie printscreens in bijlage. Hoe kan ik dit aanpassen, dat dit ook in het Engels erop komt?
In iprova heb ik destijds protocollen onder 1 noemer (sedatie protocollen) als favoriet aangemaakt. Dit is een opsomming van de protocollen welke onder de noemer vallen:Vraag is:1 Ik kan geen protocollen aan de noemer meer toevoegen/verwijderen2 Als ik “favorieten beheren” aanklik kan ik alleen de naam wijzigen, de noemer verwijderen, en de noemer onder favorieten verplaatsen3 Ik kan ook geen protocol openen en favoriet deactiveren4 Dus ben ik genoodzaakt een nieuwe noemer aan temaken en alle protocollen weer opnieuw toe te voegen. Ik ben een gebruiker, geen beheerder Mvg. Patrick Nieuwveen Ps. misschien het verkeerde subforum gekozen
Sinds de overgang naar Zenya krijgen we veel vragen binnen van eindgebruikers over de leesbaarheid van het portaal. Deze is sinds Zenya achteruit gegaan voor onze organisatie.De volgende wensen komen hierbij naar voren:De mogelijkheid tot het verplaatsen van de verschillende “blokken” op het portaal Het kunnen aanpassen van de hoeveelheid items die te zien zijn onder “Direct naar”, “Recente items” en “Nieuwsberichten”.Zijn er meer organisaties die tegen bovenstaand aanlopen en dit graag anders zien?
Als ik een Dashbord diagram maak in TAART vorm zie ik maar 8 teams terwijl ik er 11 aanvink, de rest wordt samengevoegd in 1 taartstuk ! Vraag → Is 8 het maximum voor een taartdiagram of is er een andere oplossing ?Bij een staafdiagram is 15 het maximale aantal, maar dan verdwijnen sommige namen onder het diagram, waarschijnlijk omdat de tekst teveel wordt. Is hier bv via de instellingen iets aan te doen ?
Wanneer via de zoekbalk een document wordt gezocht zou ik graag eerst de organisatiedocumenten naar voren willen laten komen en vervolgens de Vilans protocollen. Is dit mogelijk?
Wij willen graag een mogelijkheid om het aantal documenten in de panelen Recent en Favoriet te beperken of dat je op de knop Favorieten of Recent klikt en dat je dan de Favorieten of Recenten ziet. Het aantal Favorieten of Recenten kunnen te lang worden waardoor er gescrold moet worden. Anders mis je informatie.Met name op een laptop is het niet fijn om op het startscherm al te moeten scrollen. Je wilt een overzicht hebben.
Vroeger zag je in iProva in de lijst van taken onmiddellijk welke de nieuwe taken waren en welke taken je al had gezien. Binnen Zenya zie je dat niet meer voor de taken, wel voor de berichten.
Ik heb ontdekt dat je een mail krijgt als een favoriet document is gewijzigd. Nu zou ik graag een document bij iedereen tot favoriet maken, zodat de wijziging actief wordt ontvangen. Ik ken de optie van nieuwsbericht, alleen heb ik daar niet alle vertrouwen in dat het ook wordt gezien en gelezen door medewerkers.Bestaat de optie een document voor alle gebruikers favoriet maken?Groeten Sophie van Manen
Wij hebben zitten kijken en binnen onze organisatie is het belletje wat rechtsboven staat niet een trigger om dit scherm te openen. We snappen de reden wel, maar het zou voor ons een pre zijn om weer de hoeveelheid (ongelezen) taken er in te zetten. Zodat medewerkers direct zien dat de taken oplopen. Nu is dat niet zichtbaar en dus geen trigger om iets te doen. Zijn er meer die dit ervaren?
Ik wil graag een kolom toevoegen bij Feedback over zoeken waarin ik de status kan vermelden. Is dit mogelijk? Zo weten mijn collega's dat ik ermee bezig ben. Zolang het gemelde probleem nog niet is opgelost, wil ik het nog laten staan.
In kader van incidentanalyse maak ik verschillende diagrammen op. Voor één diagram heb ik bepaalde uren nodig. Ik kwam een aantal voorgedefinieerde urensets tegen (zie afbeelding).Ik vroeg mij af of het mogelijk is deze uren zelf te definiëren naar bijvoorbeeld de shifturen hier intern.Ik heb de instellingen en dergelijke afgezocht maar kan niks vinden. Iemand een idee waar ik dit eventueel kan aanpassen (als dit al mogelijk is)? Mvg,Laurens
Als we een nieuwsbericht op een portaal plaatsen kunnen we kiezen of we deze op dit portaal, alle portalen of meerdere portalen zichtbaar willen hebben. Als we een bericht op alle portalen hebben geplaatst en we het later op verschillende portalen willen verwijderen (dus niet van alle) hebben we deze keuzemogelijkheid niet. Dan moet het bericht van alle portalen verwijderd worden en opnieuw op meerdere portalen geplaatst worden. Zien we een andere mogelijkheid over het hoofd?
Besten, Weet iemand hoe je de linkjes op de home page kan wijzigen? Nu staan er 3 en ik wil deze graag uitbreiden. Alvast bedankt!
Beste allemaal,5 oktober gaan wij in het MUMC over naar Zenya. We zijn nu dus bezig met de voorbereidingen hierop.Wat ons opviel en wat voor ons niet wenselijk is, is het volgende:Als men zoekt op onze huidige productieomgeving (iProva) op een portaal, kan men doorfilteren op verzameling. Alleen de aangevinkte verzamelingengroepen worden dan getoond, zie onderstaandAls men zoekt op onze testomgeving (Zenya) op een portaal, kan men ook doorfilteren op verzameling, maar wordt eerst nog de bovenliggende verzamelingengroep getoond, dit is onze hoofdverzameling, zie onderstaandDeze moet eerst nog openklapt worden, voordat de andere verzamelingen zichtbaar worden:De instellingen lijken op productie- en testomgeving hetzelfde. Het is wat ons betreft echter niet wenselijk om eerst nog de hoofdverzameling te laten zien (niet relevant voor gebruiker) en dat deze dan eerst ook nog opengeklapt moet worden…Is dit veranderd in Zenya, kunnen wij dit aanpassen?Groet,Mila
Wij hebben onze testomgeving overgezet op Zenya en werken hier nu volop mee. Elke keer als ik naar mijn startportaal ga en dan op raadplegen klik, zijn de verzamelgroepen ingeklapt en moet ik op het pijltje klikken om de verzamelgroepen open te klappen. Echter heb ik bij de instellingen van het portaal aangegeven dat alle verzamelgroepen standaard uitgeklapt moeten zijn. Binnen iProva is het zo dat als je zelf een verzamelgroep hebt uitgeklapt, dat iProva deze instelling bewaard. Als je dan de volgende keer weer op raadplegen klikt, dan is de verzameling nog uitgeklapt. Binnen Zenya gaat de verzameling elke keer weer dicht en moet je deze elke keer zelf weer uitklappen, ondanks de standaard instellingen. De eerste keer dat iemand op raadplegen klikt binnen Zenya, zijn de verzamelgroepen wel uitgeklapt. Maar als iemand dan wat anders gaat doen op het portaal en weer terug gaat naar raadplegen, dan zijn alle verzamelgroepen ingeklapt (ondanks de algemene instellingen binnen ‘portalen’- ‘
Ik heb een nieuwe meldingstype gemaakt. De rubriek settings van het formulier en de systeeminstellingen zijn correct maar de melding komt niet op de Invullen pagina te staan. Het is wel terug te vinden via Meldingen - Nieuwe melding maken. Daarnaast heb ik een paar formulieren verandert naar "niet invulbaar” maar die blijven ook op de Invullen pagina staan onder Geen categorie. Hoe krijg ik de Invullen pagina geüpdatet?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.