Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
Zodra iProva in Zenya verandert, gaat dan ook onze inlog veranderen? Het is nu: http://bedrijfsnaam.iprova.nlGaat dit veranderen? en zoja hoe? en moeten wij daar zelf iets bij/ voor doen?
Ik ben in voorbereiding tot de versie 5.15 de users aan het opschonen. Nu heb ik in de tool iSync het een en ander aangepast waardoor niet alles vanuit het AD meegenomen wordt als user in iProva (denk aan telefoon nummers en computers).Nou vraag ik mij af hoe je dat moet bijhouden zonder dat je opnieuw het aantal licenties overschrijdt. Is het de bedoeling dat je de niet gesynchroniseerde gebruikers op inactief zet zodat ze niet meetellen?Wat gebeurt er met de beoordelaars die je (mogelijk) verwijderd of op inactief zet. Blijven die zichtbaar in het document? Hoe zit dat bij de overige applicatie onderdelen?Nu krijg ik ook een licentie overschrijding in de test omgeving betekent dit dat ik dat gebruikers beheer ook moet opschonen?Hebben andere instellingen daar een oplossing voor? Wie zijn er verantwoordelijk voor het users beheer ICT of de applicatie beheerder? (de applicatie draait ‘on premise’)
Wij hebben een algemeen e-mail adres wat begint met iProva.nl en waar mensen naar toe kunnen mailen met hun vragen. Dit e-mail adres komt dan aan bij alle leden van de groep. Ik vraag me af hoe dat zit als iProva omgezet wordt in Zenya. Is dit e-mail adres dan nog geldig? Wordt het automatisch vervangen of moeten wij daar wat voor doen? Ik wil dit graag weten om de overgang zo soepel mogelijk te kunnen laten verlopen.
Heb ik het goed begrepen dat ZENYA 6.0 alleen in de SAAS omgeving geïnstalleerd kan worden? Wij moeten nog overstappen op SAAS en dat heeft dan dus prioriteit.
Onlangs zijn wij met ons ziekenhuis overgeschakeld van iProva versie 5.3 naar 5.13.1. Ter validatie zouden we de release notes van al de softwareversies moeten bekijken. Wanneer ik op website www.update.infoland.nl kijk, vind ik hier wel de release notes terug tot 5.12 maar geen vroegere versies. Waar kan ik deze vinden? Al deze release notes overlopen lijkt me zeer omslachtig en extreem veel werk. Zijn er hier tips/tricks betreffende validatie hieromtrent?
Wij gebruiken diverse meldingstypen voor verschillende doeleinden, het zou handig zijn om meerdere organisatie eenheden aan te kunnen maken. Geen onderwerpenboom maar echt een tweede organisatie eenheid of meer.
Wij hebben een hiërarchische opbouw in de vorm van kostenplaatsenstructuur. Elke afdeling heeft een eigen kostenplaats.Ik begrijp dat ik deze in zou kunnen voeren via Organisatie eenheden. Bestaat er ook een mogelijkheid onze structuur te importeren? Het gaat om een paar honderd kostenplaatsen….Dan kunnen we dit veld ook bij het importeren meenemen. Vr. gr.Johan
In het gebruikersbeheer van Zenya is er een mogelijkheid om meerdere gebruikers tegelijk aan te maken door deze te importeren vanuit een Excel bestand. Hoe werkt dat?Excel-bestandJe hebt een Excel-bestand met daarin de nieuwe gebruikers. Dit bestand moet aan een aantal regels voldoen:De gegevens staan op het eerste werkblad. Het eerste werkblad bevat geen samengevoegde cellen. De eerste rij moet de koppen bevatten. Logincode, volledige naam en e-mailadres zijn verplicht voor iedere gebruiker en moeten daarom bij elke rij zijn gevuld.Naast logincode, volledige naam en e-mailadres kunnen nog extra velden worden geïmporteerd:Startportaal: gematcht op portaalnaam. Functie: gematcht op functienaam. Organisatie-eenheid: gematcht op externe sleutel of op organisatie-eenheid naam. Manager: gematcht op logincode. Er moet in Zenya al een gebruikersaccount voor de manager aanwezig zijn, of de manager kan gematcht worden met een andere gebruiker die u tegelijk importeert. Gebruikersgroepen: gematc
We maken gebruik van een koppeling met onze Active Directory, Nu zien wij tussen in onze gebruikersgroepen ineens grijze avatars ipv groene. Tellen deze grijze gebruikers mee in het aantal voor de licentiebepaling van de verschillende modules?
Ik wil graag iets met jullie delen waar ik nog al eens onaangenaam door verrast raak. Namelijk het volgende:Zodra we een nieuwe versie gaan testen en blij worden van de nieuwe versie met zijn verbeteringen, zien we in de releasenotes staan welke bugs er zijn opgelost.Hartstikke fijn, maar wat ik niet weet is welke bugs ik erbij heb gekregen die al wel bekend zijn. Wie herkent dit?
Hoe kan ik als administrator taken van een user bewerken (bijvoorbeeld omdat zijn/haar functie gewijzigd is, of omdat hij/zij de organisatie verlaten heeft)?Ik wil concreet een aantal taken aan andere users toewijzen, of irrelevante taken schrappen.
Ik ben op zoek naar gebruikers die in iProva milieuwetgeving / vergunning hebben verwerkt, die voor de gevaarlijke stoffen verder zijn gegaan dan enkel een document in iDoc. Ik wil graag voorbeelden kunnen uitwerken voor VieCuri om deze onderwerpen verder te kunnen ontwikkelen. Wie o Wie kan mij hiermee verder helpen????mvg André Smeets
Bij ons zijn er medewerkers met meerdere functies in het bedrijf. Bij Gebruikers in iProva is maar 1 functie in te vullen. Nu lossen we dit op door een combi functie (=naam van de 2 functies) in iProva te creëren maar dat is geen mooie oplossing. Andere optie is om de persoon 2x als gebruiker toe te voegen maar dat geeft teveel ‘vervuiling’ in het overzicht. Is het mogelijk een extra functieveld toe te voegen aan een gebruiker? Betsy
Na het uitvoeren van een i+DataSync synchronisatie, waarin Zenya is opgenomen, kan gemeld worden dat er een fout is opgetreden tijden de synchronisatie. Open het knowledge base article..
Aanzetten of installeren van het .Net 3.5 frameworkOpen het knowledge base article..
Geadviseerde maximale geheugen instelling voor SQL Server Doel Het instellen van een optimaal geheugen maximum voor SQL Server, zodat de performance optimaal is.Open het knowledge base article..
Deze gegevens staan bij Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Algemeen. Je vindt ze daar in de sectie ‘E-mailberichten die verstuurd worden door Zenya'.Dit geldt alleen voor Zenya on premises.Voor SaaS geldt dat er standaard gebruik wordt gemaakt van Flowmailer. Als jouw organisatie een andere maildienst wil gebruiken, dan betreft dit een uitzondering waarvoor je contact op kunt nemen met onze Servicedesk.
Binnen onze organisatie hebben we heel wat gebruikers binnen iProva. Net zoals andere elementen van het systeem, hadden we dit ook graag eens opgekuist om terug wat overzicht te krijgen. Hoe pak je dat best aan? Voor zover ik begrepen heb, staan de groene poppetjes voor de gebruikers die gesynchroniseerd worden met AD, de blauwe voor de gebruikers die niet (meer) gesynchroniseerd worden met AD? Kan ik deze blauwe dan gewoon zonder meer verwijderen als gebruiker? Verder is er blijkbaar ook een verschil tussen actieve en inactieve gebruikers, wat houdt dit concreet in? En wanneer gebruik je deze optie wel/niet? Ook de werking van het actiemandje is me onbekend en vind ik niet meteen terug?
Hoe vaak dient een gebruiker zijn wachtwoord te veranderen? Wat is de frequentie hiervan?
Bij onderhoud aan iProva communiceren we dat ruim van te voren via het intranet, het nieuwspanel op iPortal en per e-mail. Toch merken we dat we niet iedereen bereiken. Is het mogelijk voor dit soort gevallen een banner in beeld te plaatsen waarop we medewerkers kunnen attenderen dat ze tot tijdstip x hebben om hun werk op te slaan en af te sluiten?
Hoeveel functioneel beheerders zijn er in een ziekenhuis die alle applicaties van iProva heeft. Hoe zijn de (admin) autorisaties ingericht. Is er een verantwoordelijke voor de hele applicatie of zijn er meerdere?
Nu veel mensen vanwege de Corona maatregelingen thuis werken, wordt er veel gebruik gemaakt van iProva. Dit gebeurt ook op computers die door andere gezinsleden voor andere doeleinden gebruikt worden. Hierdoor is er een risico dat gezinsleden, onbedoeld, toegang hebben tot bijvoorbeeld privacy gevoelige informatie in VIM / MIP meldingen. Het zou daarom wenselijk zijn dat na inloggen, iProva bij een bepaalde tijd van inactiviteit, automatisch afgesloten wordt (de zogenaamde sessieduur). iProva kent nu geen maximale sessieduur. Het lijkt mij noodzakelijk dat deze spoedig aan iProva toegevoegd wordt. Indien mogelijk zou het prettig zijn als dit gedifferentieerd in te stellen is op de verschillende modules, zodat je dit voor de meldingen module heel scherp (bijvoorbeeld 15 minuten inactiviteit) in kunt stellen en voor protocollen ruim, omdat het daar steeds opnieuw in moeten loggen tot ergernis zal leiden.
Zenya op orde; nu en in de toekomst! Hoe houd je het kwaliteitsmanagementsysteem van je organisatie op orde in een omgeving die steeds verandert? Veranderende wetgeving, andere inzichten, doorontwikkelde functionaliteiten, maar ook wensen vanuit de professionals dwingen je na te denken over het (her)inrichten én beheersbaar houden van je ondersteunende systeem. Je kwaliteitsmanagementsysteem is immers nooit af!In dit document staan enkele basiselementen beschreven, die je kunnen helpen Zenya op orde te houden, zowel nu als in de toekomst!Wie heeft dit allemaal al op orde?
Wij zijn in het Erasmus MC in discussie over de mogelijke toepassing van Zenya ter ondersteuning van de [b]AVG[/b]-implementatie. iProva biedt uitstekende mogelijkheden om een AVG-module in te richten: een verwerkingsregister in i+Data (voor verwerkingen van persoonsgegevens), met daaraan gekoppeld FLOW workflows voor het uitvoeren Privacy Impact Assessments (PIA´s) en het registreren en opvolgen van datalekken. Daarnaast is CHECK goed te gebruiken voor het uitzetten van vragenlijsten om nieuwe verwerkingen, uit te vragen. En niet te vergeten DOC voor het beheren van gerelateerde documenten. Mijn vraag is welke (grote) ziekenhuizen in Nederland of België al gebruik maken van Zenya voor de AVG of hier mee bezig zijn? Van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten is dit al bekend. Dit hebben we gezien tijdens de gebruikersdag enkele weken geleden. Laat het aub even weten. Vriendelijke groeten, Martin Slooff Informatiemanager kwaliteit
Nadat voor een gebruiker een account is aangemaakt ontvangt hij een mail voor het instellen van een wachtwoord. Nadat hij op de knop “wachtwoord instellen” druk krijgt hij een foutmelding: Er is een onverwachte fout opgetreden in Infoland.Suite versie 5.13.0.3598. De omschrijving die bij deze fout hoort is de volgende: The file ’/Management/Preferences/SetPassword.aspx’ has not been pre-compliled, and cannot be requested. Binnenkort moet ik ruim 250 medewerkers toegang geven tot het systeem en wil derhalve gebruik kunnen maken van het instellen van het wachtwoord door de gebruiker.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.