Stel je vraag over kaartenbakken
Recent actief
Beste, Klopt het dat een melding pas zichtbaar is in de tab ‘meldingen’ bij een kaart wanneer die kaart in een formulier is geselecteerd? en dus niet als die kaart als verwijzing via ‘extra info’ is toegevoegd aan die melding? We zijn op het probleem gestoten dat een melding niet aan een kaart gekoppeld is wanneer deze via de tab ‘extra info’ is toegevoegd als verwijzing. We zijn er steeds van uitgegaan dat dit geen verschil uit maakt. Gr,Lotte
Hallo!Heeft er iemand ervaring met het opvolgen van de dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse reiniging?We zijn aan het bekijken of we een systeem kunnen bouwen met kaartenbakken en vragenlijsten.Ons idee:kaartenbak van de te reinigen lokalen vragenlijst + taakschema voor dingen die dagelijks moeten worden gereinigd vragenlijst + taakschema voor dingen die wekelijks moeten worden gereinigd vragenlijst + taakschema voor dingen die maandelijks moeten worden gereinigdHebben jullie andere ideeën of ervaringen? Bedankt!
In de oude omgeving van de kaartenbak kon je vanuit een kaart een vooraf bepaalde melding doen, dit welke meldingen je kon doen werd bepaald in de instellingen van de kaartenbak.In de nieuwe omgeving van de kaartenbakken bestaat dezelfde instellingsmogelijkheid nog maar als je een melding wil doen vanuit een kaartenbak krijg je een lijst van al de meldingstypes die er zijn ipv het meldingstype dat jij bepaald hebt voor die kaartenbak. Als je terug omschakeld naar de oude weergave werkt dit wel nog steeds?Is er een andere instellingen die ik moet doen of is dit een bug in de nieuwe kaartenbak?
Hi,Waar kan ik de gearchiveerde kaarten terugvinden? Ik heb in de testomgeving een kaart gearchiveerd en via het hamburgermenu naar gearchiveerde kaarten gezocht, maar krijg deze optie niet. Groet,Rosa
Wanneer we in een melding in Flow maken is het mogelijk om gegevens op te halen uit een kaart. Ook kan je op basis van die gegevens een Kaart aanmaken.Wij willen nu graag gegevens (een veld) van een kaart laten invullen vanuit FLOW. Zo willen we vanuit een pre-qualificatie formulier in FLOW aangeven of een onderaannemer al dan niet goedgekeurd is. Bij een status overgang willen we dan een veld in de kaart van die onderaannemer (die reeds bestaat) op goedgekeurd zetten en ook eventueel een opmerking mee sturen vanuit de melding.
Beste, We lopen soms tegen het probleem aan dat een bepaald taakschema nog niet open komt te staan.Wij gebruiken de kaarten voor het beheer van onze toestellen en hebben de corresponderende onderhouden hier via taakschema’s aanhangen. Nu lopen we soms tegen het probleem aan dat een taak nog niet komt open te staan terwijl de onderhoudstaak zich toch opdringt..Enkele voorbeelden:Onderhouden van diverse diepvriezers: 3-maandelijks worden onze diepvriezers gereinigd en ijsvrij gemaakt. Soms is de ijsaanslag zo erg dat we dit vroegtijdig moeten uitvoeren, dus voor de 3 maanden gepasseerd zijn. De taak om dit te registreren, is dan echter nog niet actief in Zenya. Onderhoud door firma van diverse toestellen: jaarlijks worden onze toestellen door de firma onderhouden. Soms geeft het toestel echter vroeger problemen en moet de firma vroegtijdig langskomen om het jaarlijks onderhoud uit te voeren. De taak om dit te registreren is dan echter nog niet actief in Zenya. Is er een manier om deze t
Ik ben benieuwd of iemand een kaartenbak gebruikt voor de bevoegdheden van medewerkers. Zo ja, hoe hebben jullie dit dan vormgegeven? Ik ben benieuwd!
Hoi,Kun je een leesbevestiging of een leestaak op een kaart in de kaartenbak zetten?Via taken kun je volgens mij alleen een herhaaltaak instellen en geen éénmalige taak. Met vriendelijke groet,Jeroen
Goede dag Maakt iemand al gebruik van Zenya voor de periodieke controles arbeidsmiddelen, bv in de kaartenbak?Ik ben erg benieuwd of we Zenya hiervoor zouden kunnen gebruiken?Ik hoor het graagMonique Clarijs
Beste, In ons ziekenhuis maken we gebruik van noodknoppen op iedere individuele patiëntenkamer. Met deze noodknoppen wordt bijstand geroepen van de interne MUG. Iedere knop moet op regelmatige basis gecheckt worden, minstens één keer om de drie jaar. Deze registratie en checks willen opvolgen in Zenya. Graag wou ik even aftoetsen wat het hiervoor het meest handige is. Het gebruik van kaarten en/of vragenlijsten? Hebben jullie eventueel tips hoe we dit meest ergonomisch kunnen inrichten? Waat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt,
Is het in de nieuwe weergave van de kaartenbak mogelijk om zelf te kiezen welke info van de kaart je wilt zien en kan daar dan ook op gefilterd worden (zoals in de oude weergave)?Hetzelfde voor meldingen, documenten, etc. die zijn gekoppeld aan een kaart. Wij zijn nog niet blij met deze nieuwe weergave, gelukkig kunnen we nog terug naar de oude weergave.
Ik heb een kaartenbak gemaakt met de verrichtingen voor de afdeling Pathologie voor wetenschappelijk onderzoek waarin ook de tarieven zijn opgenomen.Deze kaartbak/kaarten wil ik gebruiken op het coördinatorformulier om vast te leggen welke verrichtingen zijn gedaan en hoe vaak. Is er een mogelijkheid om dan uit te rekenen wat de kosten worden?Hoor het graag.
Ik heb een kaartenbak met apparatuur en een met leveranciers.Kan ik in een kaart van appartuur als ik de leverancier als veld opneem ook het telefoonnummer dat bij die leverancier in de kaartenbak leveranciers staat automatisch in die kaartenbak als veld ingevuld krijgen?
Ik probeer risico's in te voeren bij bedrijfsmiddelen in een kaartenbak. In de nieuwe (en oude) kaartweergave komt de melding dat er geen risico's zijn waar ik rechten op heb, terwijl ik coördinator ben en volgens mij rechten heb op alle risico's die in het systeem staan. Ik heb een testrisico aangemaakt waarin het betreffende bedrijfsmiddel vermeld staat, dus ik dacht dat ik deze in het tabblad risico bij de specifieke kaart zou zien. Moet ik in de kaartenbak zelf of in het controlsjabloon nog instellingen wijzigen om de risico's zichtbaar te maken? Ik kan de instellingen niet goed vinden. Alvast bedankt voor het antwoord!
Beste allen, Ik werk sinds kort met de kaartenbakken om kwaliteitsregistraties te registreren, maar stuit op enkele problemen. Hoe gaan jullie om met het registreren van kwaliteitsregistraties, zoals validaties, interne en externe QC, audits, ….Ik had deze in de kaartenbakken opgelijst met de nodige gegevens en bijlagen, maar zou graag bij het afwerken van een QR kunnen doorsturen naar de leidinggevende om deze te protocolleren en goed te keuren. Is dit via de kaartenbakken mogelijk? Of is er een betere manier om hiermee om te gaan. Ook wanneer hier een verbetermaatregel uit voortkomt, hoe kan ik deze dan allemaal op 1 plek registreren en opvolgen?Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen, vriendelijke groetenAnnelies
Goedemorgen, Ik heb zelf de best practice van Zenya gebruikt om de kaartenbak op te stellen. Dat betekent dat ik de onderstaande kaartenbakken heb aangemaakt met onderlinge koppelingen. Nu zag ik afgelopen dinsdag bij de bijeenkomst dat er slechts 1 kaartenbak is aangemaakt namelijk: verwerkingen; wat is hierin wijsheid? Wat doen jullie? En wat is toekomstbestendig? En waarom zou ik voor 1 kaartenbak moeten kiezen of juist voor meerdere met onderlinge verbindingen?
Ik heb een kaartenbak toestellen met een veld toestelleverancier en ik heb een kaartenbak leveranciers met een veld leveranciersnaam. Beide kaartenbakken zijn via deze velden gekoppeld. De kaartenbak leveranciers heeft ook een veld leverancierstelefoon. Ik heb een meldformulier met een verplicht veld ‘toestel’ van het kaartenbaktype en met een veld ‘telefoon’. Ik laat de gebruiker in het meldformulier het betreffende toestel kiezen. In een statusovergang wil ik nu het veld ‘telefoon’ laten invullen vanuit de kaartenbak leveranciers die gekoppeld is aan de kaartenbak toestel en waarbij het toestel gekozen werd. Maar bij het opmaken van deze actie krijg ik voor optie ‘invullen veld vanuit een kaart’ bij keuze ‘toestelkaart’ enkel de toestelvelden te zien, niet de gekoppelde leveranciersvelden. Hoe los ik dit op ?
iProva kaartenbakken worden voor steeds meer toepassingen ingezet. Een behoefte die daarbij soms ontstaat, is om kaarten te kunnen verwijderen uit de 'actuele' kaartenbak, zonder ze permanent te verwijderen. Met ingang van iProva versie 5.10 is dit mogelijk. Als je kaart(en) gaat verwijderen, krijg je de keuze tussen archiveren en permanent verwijderen. Gearchiveerde kaarten zijn niet langer zichtbaar in de actuele kaartenbak, maar zijn via een apart overzicht nog wel te raadplegen. Gearchiveerde kaarten kunnen bovendien worden teruggeplaatst (hersteld). Instructie De keuze tussen archiveren en permanent verwijderen wordt gemaakt zodra je een of meerdere kaarten gaat verwijderen. Gearchiveerde kaarten vindt je terug via Ga naar > Gearchiveerde kaarten. Je ziet hier alle kaartenbakken waarvoor gearchiveerde kaarten bestaan. Met gearchiveerde kaarten kun je drie dingen doen: Bekijken Herstellen (kaart verschijnt weer in de 'actuele' kaartenbak') Permanent verwijderen
Hoi, In de nieuwe weergave van de kaartenbak kaarten (en ook bij het aanmaken van een nieuwe kaart of het kopiëren van een bestaande kaart) is het toevoegen van een hyperlink in een kaartenbak veld in mijn mening erg achteruit gegaan. Voorheen in de oude weergave van de kaartenbak kwam je bij het gebruik van het knipje link toevoegen uit in de hyperlink wizard, hiermee kon je op een makkelijke manier de link naar items (documenten, kaarten, portalen, meldingen, rapporten, risico's etc.) in Zenya toevoegen:Oude weergave kaartenbak en Hyperlink Wizard In de nieuwe weergave van de kaartenbak krijg je alleen de morgelijkheid om een URL te plakken. Dit betekend dat je dus een tweede scherm/tabblad moet gebruiken om via de hyperlink maken module een hyperlink te maken, en die weer in het URL veld de plakken, dit kost meer werk.Nieuwe weergave kaartenbak en hyperlink Wij hebben dus sterk de voorkeur om de oude hyperlink wizard weer terug te brengen
Wat opvalt in de nieuwe kaartenbak is dat ondanks deze kaartenbak gekoppeld is aan slechts 2 meldingstypen ik bij de kaart alle meldformulieren te zien krijg. Ook zie je niet of er al een melding is gedaan op een kaart en moet je daarvoor eerst het juiste meldformulier aanklikken om dat te zien. Het lijkt ook niet meer mogelijk om een melding direct vanaf een kaart te doen.Vraag 1: hoe stel ik in dat alleen de gekoppelde meldformulieren zichtbaar zijn bij de kaart?Vraag 2: is het mogelijk direct te zien of er een melding op een kaart is gedaan zonder eerst het meldformulier te hoeven aan klikken?Vraag 3: hoe kan je een melding doen vanaf een kaart?
Beste, Klopt het dat een voltooide taak opnieuw afgehandeld kan worden?Als ik naar de voltooide taak ga zowel via ‘Taakschema’s’ als via de kaartenbak kan ik een voltooide taak aanduiden en opnieuw op ‘Taak afhandelen’ klikken. Alle actienemers die in het team zitten kunnen dit.In het volgende scherm kan je dan de uitvoerder en de datum aanpassen, klopt dit?Kan dit niet ergens afgeschermd worden? Het is toch niet logisch dat iemand een voltooide taak kan openen en hiervan de datum en uitvoerder kan wijzigen? Naar traceerbaarheid en beveiliging toe is dit niet erg conform.. Met vriendelijke groeten, Corstjens Ine
Beste,Sinds de nieuwe update (11 november) is de view van onze kaartenbakken gewijzigd. Nu wordt alles onder elkaar weergegeven, vroeger was dit meer een tegelstructuur. Is er een mogelijkheid om dit toch in een tegelstructuur te visualiseren? De gebruikers geven aan dat dit minder overzichtelijk is. Mvg,Sylvie Vanrolleghem
Wij overwegen om 'Kaartenbakken' te gaan gebruiken om ons verwerkingsregister onder te brengen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij gebruiken kaartenbakken voor de opvolging van het wagenpark. Per wagen zijn ook enkele documenten toegevoegd. Deze documenten willen we ook raadpleegbaar maken voor collega’s die geen beheerrechten hebben op de kaart of kaartenbak.Nu lijkt het echter enkel mogelijk om de documenten (bijlages) in te lezen via de knop wijzigen op kaart niveau.Ik dacht dat het vroeger wel mogelijk was om rechtstreeks vanuit de lijst met eigenschappen door te klikken op een opgeladen bijlage.Doe ik iets verkeerd?
De kaartenbak-module in Zenya leent zich voor allerlei doeleinden. Bijvoorbeeld het beheer van apparaten, leveranciers of contracten.Je kunt kaarten als losstaande registratie gebruiken, maar het is nóg krachtiger om kaarten te koppelen aan andere Zenya-entiteiten zoals meldingen, documenten of vragenlijsten.In dit artikel gaan we in op de mogelijkheid om rechtstreeks vanaf een kaart een melding te kunnen doen.Denk bijvoorbeeld aan het melden van een storing of defect aan een apparaat. Open het knowledge base article..
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.