Stel je vraag over alle modules en add-ons van Zenya
Recent actief
Er is een kleine selectie van documenten bij ons aanwezig op de werkvloer in uitgeprinte versie. Deze documenten hebben we gebundeld in een aparte map in iDocument en hebben een apart afdruksjabloon met de koptekst ‘Dit document is toegelaten op de werkvloer, initialen … ‘. Maar is er een mogelijkheid om een waarschuwing te krijgen als er een nieuwe versie van dit document gepubliceerd wordt? Dit zou ons helpen om er aan te denken dit document opnieuw af te drukken en te vervangen op de werkvloer zodat er geen verouderde documenten aanwezig zijn op de werkvloer. Het verwijderen van deze papieren versies van de werkvloer is geen optie (bijvoorbeeld noodplan bij uitval Infoland, ...). Heeft er iemand suggesties?
Hallo forumleden,In een groot aantal klachten formulieren worden meerdere klachten door de melder genoteerd.De klachtenfunctionaris vult in één coördinator formulier ook meerdere klachten in omdat we geen gebruik maken van de organisatie-eenhedenboom in IProva, maar gebruik maken van een veld met een hiërarchische lijst, waarbij het mogelijk is gemaakt om meerdere items te kiezen (wat niet kan als je gebruik maakt van de organisatie-eenhedenboom)Het nadeel hiervan is dat managementinformatie niet klopt omdat meerdere klachten in één melding staan en dat business intelligence problemen heeft als er aanpassingen worden gedaan aan de hiërarchische lijst.Het handigst zou zijn dat meldingen apart worden geregistreerd, maar we willen niet dat de melder meerdere reacties krijgt omdat meldingen zijn ‘gesplitst’.Graag hoor ik van andere instellingen hoe zij dit hebben opgelost/ingericht.
Beste Infoland Community, Binnen het Maasstad ziekenhuis zitten wij met de volgende vraag:Zijn er andere ziekenhuizen die ervaring hebben met het maken van een intern dashboard op basis van de iProva database? Kunnen en willen jullie deze ervaring delen? Ik kom graag met je in contact. Vriendelijke groet, Xander Burggraaff
Sinds een aantal dagen hebben wij de eerste interactieve documenten gepubliceerd staan.Buiten dat het nog best een klus is om deze in elkaar te zetten dat we graag de opmaakt iets zouden willen aanpassen (thema kleuren b.v.) bevalt het voor de lezers.Men is vooral erg te spreken over de modernere uitstraling en betere leesbaarheid ervan. Het selectief paragrafen en hoofdstukken lezen en de hotspots zijn andere aspecten waar mensen erg tevreden over zijn. Al het uitklappen, met name score kaarten, hotspots en “meer informatie” blokken binnen hoofdstukken in keuze menu's maakt echter wel dat het beoordelaars veel moeilijker wordt gemaakt.Deze mensen moeten immers in de beoordeling wel alles gezien hebben, en het is hen nu soms niet helemaal duidelijk of dat werkelijk gelukt is. Ze zijn praktisch gezien natuurlijk eigenlijk bezig met een exploratory testing excersitie! En het is daarbij natuurlijk goed in te denken dat ze een stukje mislopen.Is het mogelijk een alternatieve weergave te ma
Binnen Tjongerschans zijn we aan het proefdraaien met interactieve documenten. Vanuit de documentbeheerders rijst de vraag hoe de beoordelingsronde er straks uit gaat zien.Stel je voegt 3 documenten (bijvoorbeeld voor 3 verschillende afdelingen) samen tot 1 interactief document. De 3 documenten hadden verschillende auteurs, beoordelaars en autorisators. Hoe ga je straks de ronde uitzetten? kun je ‘opdrachten’ meegeven aan de de verschillende rollen? kun je meerdere autorisators voor een interactief document hebben, is dat wenselijk?Kortom hoe zie je de beoordelingsronde voor je? En welke ontwikkelingen staat hiervoor op stapel?
@Thomas de Groot , ik heb even gezocht of er al iets genoemd is over afbeeldingen, maar heb nog geen antwoord kunnen vinden. Waar wij momenteel moeite mee ervaren is het invoegen van afbeeldingen. Er wordt nu vaak een handleiding gemaakt d.m.v. Screenshots, waarbij het erg handig zou zijn als je gewoon met CTR - V kunt plakken. Is dat iets wat gerealiseerd kan worden? Dat de media dan automatisch opslaat is prima, maar het scheelt een heleboel werk bij het maken van het document als je een screenshot of afbeelding niet eerst hoeft op te slaan.
Het zou een geweldige meerwaarde zijn, moest er een XML export formaat bestaan voor het aanleveren van de data van patiënttevredenheidsmetingen (VPP) aan het VIKZ. Momenteel is dit een belangrijke reden voor ons om deze bevraging nog niet via Zenya te organiseren. Is er zicht op de mogelijkheid voor deze ontwikkeling?
Sinds vorige week is Zenya actief. Nu wil ik een excel document aanpassen dat in concept staat. Voorheen kon ik het document bewerken en opslaan als iDocument en werd het automatisch in iProva gezet. Nu is de balk iDocument niet meer zichtbaar, ik kan het document dus alleen op een lokale schijf als excel document opslaan. Hoe kan dit opgelost worden?
Hebben jullie ervaring met meerkeuzevragen in de vragenlijsten? Wij zouden daar ook correctieve acties willen op instellen maar dat kan voorlopig niet hebben we begrepen. Dit kan momenteel enkel bij ja/nee vragen. met vriendelijke groetSofie
Hoe kan je van iCheck een automatische verbinding maken met iTask?
Geachte, Binnen de afdeling VTO (Vorming, Training en Opleiding) van een hulpverleningszone brandweer ben ik verantwoordelijk voor de analyse van oefeningen en interventies met als doelstelling verbeteracties op te zetten voor de organisatie.Op dit moment gebeuren slechts adhoc analyses van meer grootschalige of bijzondere interventies, maar nog geen structureel verbeterbeleid. Het opstellen van dit structureel verbeterbeleid komt onder mijn toezicht. Hoe kan jullie software helpen bij: Het opzetten van een structurele systeem om verbeteracties te destilleren uit oefeningen en interventies – wat is jullie procesflow hiervoor? Hoe kan de nodige informatie verzameld en geanalyseerd worden en hoe kan deze informatie makkelijk opnieuw verspreid worden in de organisatie. Op welke manier kunnen de verbeteracties geïmplementeerd worden Wat is de geraamde kostprijs voor de implementatie (800 brandweerlieden) van de software + ondersteuning Wat is het stappenplan om deze implementatie te volbre
Beste collega's,Het ETZ wil gedegen starten met een projectmatige aanpak om interactieve documenten te gaan implementeren. Wij hebben al wat ervaring met de bouw in een testomgeving en volgen de community hieromtrent. Wij denken dat er aan veel gedacht moet worden ook gezien de toekomst!Wie is er meer ervaren en wil dit delen met ons ? wij komen graag langs om e.e.a. te zien en te sparren over waar je allemaal aan denken moet wil je dit project gaan starten. vriendelijke groetHélène van Dun , Centraal kerngebruiker iDocument
Dag,Bij Viva!Zorggroep opent de mappenstructuur via het menu raadplegen steeds in een onderliggende map in plaats van de hoofdmap. Daardoor vinden gebruikers mogelijk niet wat ze zoeken.Ik heb inmiddels ontdekt dat in Infoland het systeem de map onthoud waarin je de laatste keer hebt gezocht. Maar in Zenya lijkt het steeds naar dezelfde map terug te gaan, dus toch een systeeminstelling? Alvast bedankt!
Ik wil via “hyperlink maken” een link aanmaken naar een vragenlijst, zodat ik deze aan mensen kan versturen om in te vullen. Dan staat er een overzicht met te kiezen vragenlijsten, maar daar staat de betreffende vragenlijst niet tussen. Ik heb hem gewoon gemaakt en geactiveerd en rechten toebedeeld, enz. Om te testen heb ik zelfs een vragenlijstonderzoek ingericht, maar ook deze komt niet in de lijst van te kiezen opties te staan. Doe ik iets verkeerd? Alvast bedankt!
Ik ben bezig om vast te stellen hoeveel portalen wij nodig hebben bij de inrichting in onze organisatie. Nu zie ik de optie portaalgroepen en dat je verschillende portaalgroepen kan aanmaken. Heeft iemand ervaring of weet waar ik informatie kanvinden over de voor- en nadelen van het gebruik van Portaal groepen?
Goedemiddag,Wij zouden graag in het vragenlijsten overzicht ook de kolom willen toevoegen Resultaten. Deze kolom is nu alleen zichtbaar bij de betreffende vragenlijst maar niet een scherm eerder. Nu moet naar het betreffende onderzoek gaan om te zien of deze is ingevuld of niet. Zie als voorbeeld de bijlage. Groet Diana
Is het mogelijk om per ‘gebruiker’ alle gelinkte meldingen te zien? Dus niet enkel de meldingen waarbij deze gebruiker de melder, coördinator, … is. Bij kaarten(bakken) is dit mogelijk in de tab ‘meldingen’. Als een nieuwe medewerker in dienst komt, wordt er een nieuwe kaart gemaakt in de kaartenbak ‘medewerkers’ met oa het personeelsnummer, het iProva gebruikersaccount, datum in dienst, … In het tabje ‘meldingen’ kunnen we op deze manier ook bijhouden welke meldingen aan deze kaart zijn gelinkt. We wilden deze functionaliteit gebruiken om bij te houden welke opleidingen en competenties de medewerker heeft volbracht.Maar we kunnen geen melding toewijzen of acties koppelen op basis van een kaart uit de kaartenbak ‘medewerker’. Of is dit wel mogelijk aangezien er het veld ‘gebruiker’ met het iProva account is opgenomen in de kaart.
Binnenkort starten we in ons ziekenhuis ook met Interactieve Documenten. Met betrekking tot het maken hiervan vragen wij ons af of er ziekenhuizen zijn waar auteurs van documenten bevoegd zijn voor het aanmaken van interactieve documenten. Dat kunnen er in mijn ziekenhuis namelijk heel veel zijn.Wij hebben nu het idee om het maken van Interactieve Documenten centraal te beleggen bij een beperkte groep medewerkers die schrijvers (wanneer ze hun informatie interactief willen publiceren) bijstaan in het omzetten van hun tekst naar interactief. Ik weet inmiddels dat het ook in een paar andere ziekenhuizen op deze manier is georganiseerd, maar zijn er ook andere ervaringen?
Hallo, Op het moment ben ik bezig met het omzetten van een document naar een interactief document. De auteurs van dit document willen graag een video in dit document plaatsen, maar dan moet deze video wel niet gekopieerd of opgeslagen kunnen worden.In de voorbeeldweergave van het document kan ik met de rechtermuisknop op de video klikken en dan de video opslaan. Dit willen de auteurs niet.Onze applicatiebeheerder heeft dit nagevraagd bij Infoland en ik heb hieruit begrepen dat het niet mogelijk is om een video in een interactief document te beveiligen.Ik vroeg me af hoe anderen omgaan met het toevoegen van video's aan een interactief document die niet buiten het ziekenhuis/instelling verspreid mogen worden? Groeten,Mila
Wellicht een vraag die lang niet voor alle iDocument gebruikende organisaties van toepassing is. Maar wij lopen tegen een beetje onhandig gedrag aan bij het beoordelen door documentbeheerders.Momenteel is het zo, dat als je als documentbeheerder de laatste controle uitvoert, je daarbij na goedkeuring direct (terug) wordt gestuurd naar je takenlijst. Dit is ergens wel logisch, dan kan je namelijk door met een volgende taak.Persoonlijk werk ik totaal niet uit de takenlijst, gezien dit nog steeds een vrij onoverzichtelijk geheel is. Maar dat is al een ander onderwerp van discussie.Wat wij echter doen rondom de beoordelingsronde, is documenten waar kleine aanpassingen in nodig zijn alsnog gewoon goed laten keuren door de beoordelaars.Zeker bij beleidsstukken of uitgebreide multidisciplinaire instructies, is het namelijk naar onze mening zonde om halverwege de beoordeling af te breken omdat er nog een begrip vervangen moet worden, of omdat één zin beter genuanceerd moet worden.Men schrijft
Zijn er intussen organisaties die het normenkader JCI versie 7 in Zenya in gebruik hebben én bereid zijn om deze te delen met andere zorgorganisaties?
Binnen het ETZ maken we al enkele jaren gebruik van het meldformulier klachten. Hierin worden nu ook suggesties en complimenten verwerkt. We gaan nu bekijken of we deze suggesties en complimenten beter gaan uitsplitsen in het meldformulier of gaan we hier losse meldformulieren van maken. We gaan nu de processen duidelijker beschrijven en hierin een keuze maken, maar wie heeft hier al ervaring mee en welke organisaties hebben suggesties en complimenten al verwerkt in iTask en wil ervaring en gegevens delen, om ons op het juiste pad te zetten. Ik hoor graag van jullie.Alvast mijn dank.Ghislaine
Bij onze organisatie is op 1-10-2019 een nieuwe versie van een Meldingstype MIC/MIM melding ingevoerd. De oude versie (andere naam) staat nu ook nog steeds bij de Meldingstypen.Bij ‘in gebruik’ staat nog ‘Ja’ en bij ‘Geactiveerd’ staat Nee. (Er zijn nog ook rechten geldig op dit formulier. )Wat bepaalt dat de status ‘In gebruik’ nog op ‘Ja’ staat? (Wat kan er dan nog met dit Meldingstype?) Hoe kan ik van elk Meldingstype snel zien wanneer dit in gebruik genomen is en per wanneer het gedeactiveerd is? (Bijv. geldig van-tot) Omdat een Meldingstype niet meer in gebruik is, wil je dit ooit verwijderen/archiveren? Welk advies geven jullie hiervoor. Verwijderen betekent ook dat alle meldingen van dit type verwijderd worden?Bedankt alvast.
Ik krijg wel eens een vraag hoe je eindgebruikers heel kort kunt laten weten wat Zenya kan, daarom heb ik onderstaand nieuwsitem op de portals geplaatst. Wellicht leuk voor geïnteresseerden .Zenya - Jouw Gereedschapskist !ZENYA (was iProva),een kwaliteit managementsysteem met vele opties :Beheer van documentatie en processen Meldsysteem voor allerlei processen met actie- en berichtenflow en afhandeling hiervan. (kijk eens achter de tegel invullen) Mogelijkheid voor uitzetten van onderzoeken / vragenlijsten / enquêtes intern en extern Digitalisering van audits, controles, coaching trajecten, klachten, verbetertrajecten etc. Uitgebreide rapportagemogelijkheden op alle bovenstaande items (kijk eens achter de tegel Management Info)Zoals je ziet is er meer mogelijk dan je wellicht dacht.Mocht je twijfelen of huidige “papieren” processen te digitaliseren zijn, Stel je vraag en klik op --> Let's Go !
Binnen onze organisatie hebben we een beperkt aantal documenten dat nog op papier wordt afgedrukt. De papieren versies moeten vaak op meerdere locaties beschikbaar zijn.Ik heb hiervoor een metaveld gemaakt van het veldtype lijst met daarin alle locaties, zodat de beheerders kunnen aanvinken op welke locaties een beheerde papieren versie beschikbaar is gesteld. Dit metaveld heb ik ook opgenomen in het afdruksjabloon.Nu wil men graag per locatie een afdruk kunnen maken waarop alleen de naam van die locatie is vermeld en niet de namen van alle locaties waarop van dit document een beheerde papieren versie beschikbaar is. In de opzet die ik heb gekozen zie ik hier geen mogelijkheid toe.Heeft iemand dit op een andere manier mogelijk gemaakt? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.