Stel je vraag over kaartenbakken
Recent actief
Zijn er al die apparatuur beheer in een kaartenbak hebben ondergebracht en daar maintenance, calibration, cleaning taakschema's aan heeft gehangen?En hoe hou je dan nog het overzicht? Is het goed inzichtelijk voor bv labhoofd wat er komende maand op de planning staat aan onderhoud en is het ook mogelijk om een overzicht, export (liefst rapportage) kan draaien op alles wat niet op tijd is afgehandeld of nog open staat.
Goedemiddag,In de kaartenbak verzamelen wij onze apparaatgegevens met daarbij een uniek sleutelnummer. Bestaat er een mogelijkheid om door Zenya hier automatisch een uniek sleutelnummer aan een apparaat te geven, net zoals bij iDoc of iTask? Op dit moment vullen wij dit handmatig in. Met vriendelijke groet,Petra Rol
Bij het uploaden van een pdf in een kaartenbak komt het soms voor dat deze een foutmelding geeft. Er staat dan dat er geen inhoud is. Als je de pdf gewoon opent is er niets mis mee. Waardoor komt het dat er dan toch een foutmelding komt?
We hebben voor onze interne dokters en verpleging een kaartenbak ‘laboratoriumanalysen’ met informatie over elke parameter (afname-info zoals vb. type bloedbuis, specifieke aandachtspunten ivm bewaring en transport, duur van de analyse etc). Tijdens het aanvullen is de kaartenbak enkel voor het portaal van het klinisch labo beschikbaar geweest (via rechten op de kaartenbak: gebruikers labo). Nu wil ik de kaartenbak ook delen met andere portalen die samen onder de verzameling het ‘zorgdepartement’ vallen. Ik kan de kaartenbak via Verzamelingen wel in deze map Zorgdepartement zetten maar toch kunnen de verpleging de kaarten niet raadplegen. Ook de rechten op de kaartenbak had ik uitgebreid naar ‘alle gebruikers’ ipv enkel labo gebruikers.Hoe komt dit?
Ik heb een vraag ontvangen waar ik zelf het antwoord niet op weet, kunnen jullie mij helpen?Is het ook mogelijk om in een kaart in de kaartenbak (compliance kaders) een vraag ‘uit te zetten’? Is het mogelijk dat wij bij het aanmaken van de kaart de vraag met ‘ja’ of ‘nee’ beantwoorden maar dat deze vraag daarna op slot gezet wordt en niet te wijzigen is door mensen (en er ook geen wijzigingsverzoek voor kan worden ingediend)?Groet Diana
Is het mogelijk om dmv een link in een document een kaart uit een kaartenbak te sharen met personen van buiten de organisatie door het document via webshare aan te bieden?Het lukt mij namelijk wel om het binnen onze eigen omgeving te doen, maar het werkt niet als ik het document deel via webshare.Zijn er andere mogelijkheden om kaarten in een kaartenbak te delen met externen zonder dat zij daarvoor in moeten loggen binnen onze Zenya omgeving?Ik hoor graag de mogelijkheden.Met vriendelijke groet en dank voor het meedenken.Willem Jan AgterbosKwaliteitsfunctionaris Diagnost-IQ
Bepaalde collega’s hebben enkel leesrechten in de kaartenbakken, maar blijkbaar kunnen ze wel zomaar zaken gaan verwijderen. Hoe kan je ervoor zorgen dat niet alle collega’s aan al deze knopjes kunnen. Bv verwijderen, add comment. Kan je ergens rechten beperken?
Maakt er iemand gebruik van bv een kaartenbak voor een overzicht van de stoffen in huis met daaraan de gevaren labels zoals de H- en P- regels en MSDS sheets?Of hoe hebben jullie dit opgezet?Momenteel is er 1 persoon die de MSDS sheets checkt en ergens op het netwerk zet. In de procedures komt dan eventueel wel een gevaren teken (zoals bv licht ontvlambaar, carcinogeen) ook voor bv zwangeren is het belangrijk om te weten waar ze wel en niet mee mogen werken op dat moment.Er is ook een poster met de H- en P-regels, maar is lastig bij te houden. Zo fijn zijn als dit ook in Zenya ondergebracht kan worden.poster voorbeeld:
Bij het insturen van een verzoek tot wijziging bij een kaart in de kaartenbak krijg ik geen melding. Ik kan wel zien dat de betreffende kaart aandacht vereist, maar alleen in het overzicht van de kaarten zelf. Ik ontvang geen notificatie. Kan ik dat instellen? Ik ben zelf de kaartenbakbeheerder.
Wij hebben een kaartenbak met een overzicht van presentaties en aanwezigen. Per jaar moet er per medewerker bekeken worden hoeveel daarvan is bijgewoond. Kunnen we daar een uitdraai van maken?Het is wel mogelijk te filteren op persoon, maar dat geeft nog niet het complete overzicht wat we graag willen zien.Mvg, Roka
Goedemorgen,In de module Kaartenbakken hebben wij de wettelijke kaders en richtlijnen opgenomen. Deze moeten jaarlijks door de eigenaar gecontroleerd worden. Wanneer iets gewijzigd moet worden dan klikt de eigenaar op verzoek tot wijziging indienen.Momenteel worden er jaarlijks naar alle eigenaren een outlookmail met dit verzoek incl. een stappenplan hoe zij bij de kaartenbak module komen.Zou dit ook via een mail vanuit Zenya kunnen met een directe link naar de kaartenbak module kunnen en dan ook dat deze mail jaarlijks opnieuw verstuurd wordt?Zo ja hoe stel ik dit dan in?Alvast bedankt voor eventuele adviezen.Groet Diana
Ik ben voor het eerst bezig een kaartenbak aan te maken. Echter bij 1 van de tabbladen moet ik een "weergavenaam invullen" en daar een veld aan koppelen. Ik blijf de melding krijgen "Weergavenaam moet ten minste één veld bevatten". Ik heb allerlei verschillende namen gebruikt en deze gekoppeld met een veld, maar zodra ik op ok druk krijg ik de melding weer opnieuw. Wat kan hiervan de reden zijn?
Beste,Ik heb een kaartenbak aangemaakt voor de gevaarlijke producten. Daar horen pictogrammen bij.Hoe krijg ik naast het veld van de GHS-code ook het juiste pictogram?mvg,Karolien
Beste allemaal, is het mogelijk om in een dashboard een overzicht/lijst te maken van de aanwezige items in een specifieke kaartenbak? In onze kaartenbak staat er een lijst van applicaties die om de zoveel tijd met behulp van een taakschema worden gereviewed. Deze gegevens zou ik op een lijst willen presenteren. Ik zou ook een overzicht willen maken van de taken die aan de kaarten in de kaartenbak zijn gekoppeld. Is dat mogelijk?
Wij overwegen om contractregistratie in Kaartenbak op te nemen, met de contracten zelf eraan gekoppeld via Documenten. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?Ik heb in ieder geval al een aantal vragen:Is er een maximum aan het aantal opties bij bijv. veldtype ‘lijst’ in één veld? Is er een maximum aan het aantal kaarten in één kaartenbak? is er een maximum aan het aantal bijlagen in één kaart? Bij welk aantal kaarten zou het verstandig zijn om een onderverdeling te maken naar meerdere kaartenbakken?
BesteIs het mogelijk om in een oogopslag te zien hoeveel meldingen er gekoppeld zijn aan een betreffende kaart? Kan bijvoorbeeld in het overzicht van een kaartenbak een kolom “aantal meldingen” toegevoegd worden?Met vriendelijke groeten
Is het mogelijk om een notificatie van een opmerking op een kaart ook naar de verantwoordelijke van een kaart te sturen en niet enkel naar de kaartenbakbeheerder?Ter voorbeeld: we hebben een kaartenbak met al onze apparatuur. Al deze appartuur hebben een andere verantwoordelijke, maar we hebben ervoor gekozen om de kaartenbak maar door 1 iemand te laten beheren zodat bv. de nummering van de apparatuur juist gebeurt. Als iemand via een opmerking aangeeft dat het toestel niet meer goed werkt, krijgt de kaartenbakbeheerder hierover een mail, maar de verantwoordelijke van dat toestel niet. Terwijl het wel handig zou zijn dat de verantwoordelijke ook ingelicht wordt. Dankjewel om mij weer wat meer inzicht te geven in iProva!
Beste waar kan ik gearchiveerde NC apparaten terugvinden, nadat de opdracht tot archiveren is gegeven?vr gr Robert
Kan ik kaartenbakken in het portaal zichtbaar maken, bij zoekopdrachten, maar enkel voor een beperkt aantal personen.
Wij gebruiken onze kaartenbak voor de registratie van dossiers van de overheid. Deze moeten minstens 1x per 5 jaar door ons aan een herbeoordeling worden onderworpen. Soms gebeurt dit vaker, bij dossiers die veel gebruikt worden, maar soms duurt het ook echt wel 5 jaar. In de kaart van een dossier willen we graag registreren wanneer de laatste herbeoordeling is geweest en eigenlijk zouden we graag een notificatie ontvangen als deze datum de termijn van 5 jaar nadert. Dit is op dit moment niet mogelijk in de kaartenbak volgens mij. Mijn vraag is eigenlijk: is er een manier waarop we dit wel mogelijk kunnen maken? We hebben gedacht aan een taakschema, maar omdat de teller voor 5 jaar gaat lopen op het moment dat je een nieuwe datum invult had ik het idee dat dit ook nog mogelijk was.
Kan er ook een connectie gemaakt worden tussen een klassieke scanner aangesloten op een PC en iProva om gegevens uit te wisselen via QR-codes ?
Is het mogelijk om een kaart uit de kaartenbak te exporteren, zodat een ander deze weer kan importeren en rechtstreeks dezelfde inrichting kan gebruiken? Ik weet dat je de lijst met kaarten kan exporteren voor bulkimport, maar dan krijg je alleen een Excellijst met de velden en als deze dan weer geïmporteerd wordt, staan bijvoorbeeld niet alle keuzelijstjes in de kaart. Kan ik niets anders dan schermafdrukken maken van alle onderdelen van de kaart, zodat een andere organisatie dit kan overtypen? Bij vragenlijsten of kaders kun je die exporteren als .xml en dan weer importeren, waarna ze direct bruikbaar zijn, inclusief alle velden. Is er ook zo'n optie bij kaartenbakken? Ik kan het niet vinden… Ik meen me te herinneren dat het wel kan, aangezien ik bij RIBW K/AM een kaart had ingericht die Leviaan ook wilde gebruiken en dat hebben we toen gedeeld. Maar misschien was dat wel via een consultant die aan de achterkant meer kan.
Beste, Ik heb een kaartenbak aangemaakt en wil die laten invullen via een formulier. Dus niet via xls importeren.Hoe doe ik dat?mvg,Karolien.
Graag willen wij op basis van vooraf bepaalde velden in de kaartenbak een taakschema aanmaken. Dit dient eigenlijk zonder tussenkomst van een gebruiker te moeten gebeuren.Is dit mogelijk? Zo ja, hoe kan ik dit inregelen?
Hallo,ik heb een taakschema dat ik koppel aan meerdere kaarten.Als ik deze taak dan moet afhandelen kan ik onderaan klikken op “Melding inleggen naar aanleiding van deze taak” maar dan kiest hij steeds enkel de eerste kaart waar de taak aan gekoppeld is.Ook al laat het meldingstype selecteren van meerdere kaarten toe.Het lijkt me logisch dat hij koppelt aan alle gelinkte kaarten en/of hij de gebruiker laat kiezen aan welke kaart?Kijk ik ergens over of is dit niet mogelijk?Een concreet voorbeeld: je hebt 2 identieke onderdelen die je moet kalibreren vanuit 1 taakschema (elk onderdeel heeft een kaart) en 1 van de 2 valt buiten de grenzen en je wil enkel voor die ene een melding opstarten. Ik weet dat ik naar de kaart kan gaan en dan van daar een melding inleggen maar dan had ik liever de knop “Melding inleggen naar aanleiding van deze taak” niet op het algemeen niveau gehad aangezien hij enkel koppelt aan de eerste kaart maar dan evt per “taak”. Alvast bedankt!
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.